0

پست مهمان چیست و برای انتشار پست مهمان به چه مواردی توجه کنیم؟

زمانی که یک سایت به سایت دیگر لینک می‌دهد، بک لینک ایجاد کرده است. این بک لینک می‌تواند به صورت پست مهمان یا ایجاد محتوای با ارزش باشد. بک لینک‌ها یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در سئو هستند زیرا نشان دهنده اعتبار سایت شما هستند. بک لینک مانند یک سیگنال برای موتور جستجو است و یادآور می‌شود که دیگران به محتوای شما اعتماد دارند.

دو راه برای دریافت بک لینک وجود دارد که عبارتند از:

•    تولید محتوای غنی و پر کاربرد به گونه‌ای که سایت‌های دیگر به خاطر محتوای خوبتان به سایت شما لینک دهند.

در این روش نیازی نیست که شما کاری جز تولید محتوا انجام دهید و دیگران به خاطر محتوای خوبتان خودشان به سراغتان می‌آیند و به سایت شما لینک می‌دهند.

•    تولید محتوای غنی و کاربردی و انتشار آن در سایت‌های دیگر
 

انتشار پست مهمان و دریافت بک لینک برای سایت

روش دوم که یکی از روش‌های پرکاربرد برای ایجاد ارتباط با سایر سایت‌ها و گرفتن بک لینک از آنهاست را انتشار پست مهمان(Guest post) نیز می‌گویند. این روش آنقدر مورد توجه بلاگرها قرار گرفته است که از هر سه بلاگر دو نفرشان از این روش استفاده می‌کنند. گرفتن لینک از سایت‌های دیگر کار ساده‌ای نیست و باید سایت مناسب و مرتبط با سایت خودتان را برای این کار پیدا کنید. در این مقاله مدیر سئو درباره سایت‌هایی که برای انتشار پست مهمان مناسب هستند، صحبت خواهیم کرد.

پست مهمان چیست و چگونه به رشد وب سایت کمک می‌کند؟

مقالاتی که شما در سایت خودتان منتشر می‌کنید، “پست” و مقالاتی که در سایتی غیر از سایت خودتان منتشر می‌کنید، “پست مهمان” نامیده می‌شوند. یکی از روش‌های گرفتن بک لینک انتشار پست مهمان است. انتشار درست guest post ترافیک زیادی را به سمت سایت شما روانه می‌کند و جایگاه شما را در موتورهای جستجو ارتقا خواهد داد.

در صورتی که پست مهمان به درستی نوشته و منتشر شود، هم برای نویسنده و هم برای منتشر کننده، فوایدی به همراه دارد. در واقع این روش یکی از تکنیک‌های بازاریابی دو طرفه به شمار می‌رود. سایتی که پست را منتشر می‌کند،‌ از یک محتوای غنی برخوردار شده و سایت نویسنده هم از مزایای بسیاری از جمله شناخته شدن برند، بالا رفتن اعتبار آن، پیدا کردن مخاطب جدید، افزایش ترافیک ورودی به سایت، بهبود مولفه‌های سئو با دریافت بک لینک و افزایش تعداد فالورها در شبکه‌های اجتماعی برخوردار خواهد شد.

 بک لینک با پست مهمان

اما شاید برایتان این سوال مطرح شود که برای نوشتن guest post چه کارهایی باید انجام دهید. در ادامه ما گام‌هایی که لازم است برای انتشار پست مهمان بردارید را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱ .  هدفتان را از انتشار پست مهمان مشخص کنید:

شما باید ابتدا مشخص کنید که هدف شما از انتشار پست مهمان چیست. اینکه بعد از انتشار می‌خواهید به چه نتایجی دست پیدا کنید. اینکه هدف شما معرفی خدمات یا محصولات است؟ می‌خواهید شرایط سئو را بهبود دهید یا به بالا بردن اعتبار سایتتان کمک کنید؟ ترافیک ورودی را افزایش دهید یا راه‌های کمک به مخاطب را به او نشان دهید؟ با پاسخ دادن به این سوالات هدفتان را از انتشار guest post مشخص کنید.

۲ . مکان‌هایی که می‌توانید در آن پست مهمان را منتشر کنید، بیابید:

شما باید سایت‌هایی که مرتبط با تجارت شماست را شناسایی و در آنها پست را منتشر کنید. انتشار پست در سایت‌های مرتبط ممکن است نه تنها اهداف شما را برآورده کند بلکه ضربه‌ای نیز برای سئو محسوب شود. برای یافتن سایت مناسب برای انتشار پست مهمان موارد زیر را در نظر بگیرید:

•    سایت‌هایی که برای مخاطبانتان جذاب است را بیابید.

شما می‌توانید از قالب پرسونای مشتری برای پیدا کردن علاقه‌مندی مخاطبانتان استفاده کنید.

•    زمینه کاری سایت منتشر کننده پست مهمان باید با سایت شما یکی یا نزدیک به آن باشد.

با انتخاب سایت غیر مرتبط احتمال شکستتان زیاد است.

•    می‌توانید رقبایتان را رصد کنید و از سایت‌هایی که آنها در آن پست منتشر می‌کنند، استفاده کنید.

الکسا یکی از ابزارهای رتبه بندی است که می‌تواند به شما برای پیدا کردن سایت مناسب برای انتشار پست مهمان کمک کند.

 

۳ . بررسی سایت‌هایی که واجد شرایط انتشار پست مهمان هستند:

پس از آنکه سایت‌های مرتبط و مناسب برای انتشار پست را پیدا کردید، باید از بین آنها هر کدام که شما را به هدفتان نزدیکتر می‌کند را انتخاب کنید. می‌توانید برای فیلتر کردن از موارد زیر استفاده کنید:

  •  سایت‌هایی که مخاطبانی مشابه با شما دارند را انتخاب کنید
  • تعداد مخاطبان سایت و ترافیک نسبی آن زیاد باشد
  • اعتبار سایت در نتایج جستجوی گوگل بالا باشد

Site overview یکی از ابزارهای الکساست که به شما برای انجام این کار کمک می‌کند. site comparison نیز به شما امکان مقایسه همزمان ۱۰ سایت را می‌دهد.

۴ . ایده وبلاگ خود را گسترش دهید:

با کمک تیم تولید محتوا لیستی از پست‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا به هدفتان دست یابید، تهیه نمایید. توجه داشته باشید که پست‌ها باید برای خوانندگان جذاب باشد. برای پیدا کردن علاقه مندی مخاطبان می‌توانید از ابزار Audience interest tool در الکسا استفاده کنید. با قرار دادن URL سایت میزبان می‌توانید مطالب مورد علاقه مخاطبان آن را بفهمید. شما می‌توانید خلاء محتوایی مرتبط با سایت میزبان را پیدا کنید و برای آن محتوا منتشر کنید. برای پیدا کردن این خلاء می‌توانید از Competitor Keyword Matrix در الکسا استفاده کنید.

۵ . بهترین روش برای ارائه پست مهمان را بیابید:

برای نوشتن پست مهمان ابتدا باید با مدیر سایتی که می‌خواهید در آن مطلب را منتشر کنید، گفتگو و ایده خود را بیان کنید. قبل از برقرار تماس باید به موارد زیر توجه کنید:
تماس با ویراستار سایت یا کارشناس تولید محتوا: شما به جای تماس با شماره‌هایی که در سایت قرار دارد، باید اطلاعات مربوط به این افراد را پیدا کنید و مستقیما با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

مطالعه دستورالعمل سایت برای انتشار پست مهمان:

برخی از سایت‌ها برای انتشار پست مهمان قواعد خاصی تعریف می‌کنند. مثلا تعداد تصاویری که می‌توانید در پست استفاده کنید، یا تعداد کلمات می‌تواند جزو محدودیت‌هایی باشد که برخی سایت‌ها برای انتشار پست مهمان در نظر می‌گیرند. برای آگاهی از این شرایط با ویراستار سایت صحبت کنید.

عنوان جذابی برای بیان ایده خود ارائه بدهید: سایت‌هایی زیادی ممکن است از سایتی که شما قصد دریافت پست مهمان از آن را دارید، بک لینک گرفته باشند یا بخواهند دریافت کنند. بنابراین بهتر است برای برقراری ارتباط بهتر عنوان جذابی برای پیشنهاد خود ارائه کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

پیام را به صورت تبلیغاتی ارسال نکنید: قطعا در لیست نهایی چندین سایت هستند که می‌خواهید در آنها پست مهمان بگذارید. بهتر است که برای هر کدام متن درخواست جداگانه‌ای تهیه کنید و از ادبیات مناسبی استفاده نمایید و درخواست خود را به صورت یک درخواست شخصی و نه عمومی مطرح کنید.

از ارزش محتوای خود برای ویراستار بگویید: به آنها گوشزد کنید که محتوایی که شما قصد انتشار آن را دارید، می‌تواند خلا محتوایی موجود در سایت را پر کند و محتوایی ارزش آفرین است.

اعتبار خود را به آنها نشان دهید: پست‌های مهمانی که منتشر کرده‌اید را به آنها نشان دهید و از این طریق اعتماد آنها را جلب نمایید.

۶ . تولید محتوای ارزش آفرین:

 

بخوانید!  چگونگی بهینه سازی محتوا در طراحی سایت

پس از موفقیت در پیدا کردن سایت مورد نظر و مذاکره، باید محتوایی تولید کنید که با کیفیت و تخصصی باشد و میزبان را وادار کند که مجددا بخواهد با شما کار کند. در نوشتن پست مهمان دستورالعمل‌هایی که در ابتدا به شما یادآور شدند را رعایت کنید، از تبلیغات زیادی خودداری و محتوا را قبل از ارسال کردن به لحاظ غلط املایی و نگارشی بررسی کنید. می‌توانید یک بیوگرافی کوتاه نیز از نویسنده در پست قرار دهید.
 

۷ . پیگیری پست مهمان:

ارتباط خود را با ویراستار حتی پس از انتشار محتوا نیز حفظ و برای محتوا بازاریابی کنید. محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و شانس دیده شدن آن را بالا ببرید. می‌توانید در مطالب سایت خود به پست مهمان لینک بزنید و اعتبار آن را بالا ببرید.

۸ . بررسی نتایج به دست آمده از پست مهمان:

بعد از گذشت چند وقت از انتشار محتوای مهمان، باید نتایجی که به دنبال آن بودید را ارزیابی کنید. آیا این پست توانسته به هدف شما از گرفتن بک لینک کمک کند؟ شما می‌توانید یک لیست از پست‌های مهمان که منتشر کرده‌اید را به همراه نام سایت میزبان، لینک و KPI بازاریابی مرتبط آن ایجاد و بررسی کنید که به چه چیزی دست یافتید.

پست چه ترافیکی برای شما ایجاد کرده و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت جدید چقدر است؟ آیا افراد بازدید کننده با محتوا تعامل کرده‌اند؟ آیا محتوا بازانتشار داشته و چه تاثیری روی جایگاه شما در SERP داشته است؟ تعداد دفعاتی که به نام تجاری شما ارجاع شده است، چقدر است و لینک‌هایی که به خاطر این محتوا دریافت کردید، چقدر بود؟

پاسخ دادن به این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا سایت‌هایی که برای انتشار پست شما مناسب بودند را شناسایی کنید. سایت‌هایی که در رسیدن به اهدافتان موثر نبودند را نیز یادداشت کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا برای دریافت پست مهمان در دفعات بعدی بتوانید با آگاهی بیشتری اقدام کنید و سایت مناسب را راحتتر انتخاب و محتوایی که به رشد سایت شما و رسیدن به هدفتان کمک می‌کند را تولید کنید.

نوشته پست مهمان چیست و برای انتشار پست مهمان به چه مواردی توجه کنیم؟ اولین بار در مدیر سئو | آموزش سئو | بهبود جایگاه سایت در گوگل پدیدار شد.

بخوانید!  آموزش تغییر آدرس url های سایت وردپرسی پس از تغییر آدرس دامنه سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *