0

آشنایی با طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه ، سایت چند زبانه سایتی ست که محتوای ان به دو یا چند زبان مختلف قابل خواندن و نمایش داده شدن است به دلیل استفاده روز افزون از اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی بسیاری از طراحی سایت ها در تلاشند که طراحی سایت آنها به گونه ای باشد که کاربران خارجی نیز بتوانند محتوای آنها را مشاهده کنند. اهمیت هدایت درست کاربران در طراحی سایت که از جدید ترین و بروز ترین مقالات وب سایت لیموترش می باشد را نیز مطالعه نمایید.

 

طراحی نرم افزار

طراحی سایت

نکاتی که در طراحی سایت چند زبانه باید در نظر بگیرید:

 

  • ترجمه کنید :

اگر قصد طراحی سایت چند زبانه را دارید لازم است محتوای طراحی وب سایت خود را در اختیار مترجمین حرفه ای قرار دهید و کار ترجمه را آغاز کنید.

 

  • انتخاب زبان توسط خود کاربر:

در بسیاری از طراحی سایت های چند زبانه با استفاده از آی پی، محلی که فرد از آن وارد سایت می شود مشخص می گردد به این وسیله زبان به صورت خودکار تغییر می کند مثلا گوگل را در نظر بگیرید که وقتی شخصی از انگلیس وارد طراحی سایت می شود به صورت خودکار زبان گوگل به انگلیسی تغییر می کند البته گاهی این مشکل نیز به وجود می اید که مثلا فردی فارسی بلد است اما در اروپا زندگی می کند پس بهتر است انتخاب زبان را به عهده ی خود فرد قرار دهید حتما این کار را به شیوه ای انجام دهید که گزینه تغییر زبان به سادگی قابل رویت باشد.

بخوانید!  آموزش استفاده صحیح از دسته بندی و برچسب در وردپرس

 

  • راحتی در انتخاب زبان :

در طراحی سایت چند زبانه باید به این نکته توجه داشت که انتخاب زبان به سادگی صورت پذیرد انتخاب زبان لازم است یکی از اولین عواملی باشد که کاربر با ان مواجه می شود قراردادن گزینه ی تغییر زبان در بخش های فوتر یا بخش های پایانی طراحی سایت که خیلی در دید کاربر قرارنمی گیرد، مناسب نیست.

 

  • در همه ی جنبه های ارتباطی چند زبانه بودن را در نظر بگیرید :

برای مثال وقتی فردی دریک طراحی سایت ثبت نام می کند معمولا ایمیل تایید یا تشکر دریافت می کند این نکته را در نظر بگیرید که این ایمل ها نیز با زبان انتخابی فرد هماهنگ باشد.

 

  • نحوه ی نمایش تغیر زبان :

معمولا در طراحی سایت های چند زبانه گزینه ی تغیر زبان در گوشه ی بالا سمت راست  یا چپ قرار می گیرد این که گزینه ی تغییر زبان را در کدام قسمت قرار می دهید بستگی به نوع طراحی سایت تهران و نوع مخاطب شما دارد نکته این جاست که گزینه ی تغییر زبان به

 

 

راحتی قابل دید باشد استفاده از پرچم کشورها نیز به دلایل زیر توصیه نمی شود :

۱-پرچم نماد کشور است نه زبان .

۲-یک کشور ممکن است بیش از یک زبان رسمی داشته باشد.

۳-یک زبان ممکن است زبان رسمی چند کشور محسوب شود.

 

 

نوشته آشنایی با طراحی سایت چند زبانه اولین بار در پدیدار شد.