0

آموزش انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان

پس از خرید هاست و راه اندازی سایت، فعال سازی cdn یکی از اصلی ترین اقداماتی است که به منظور افزایش سرعت و امینت توسط وبمستران صورت می گیرد. اما انتخاب عرضه کننده زیر ساخت مناسب یکی از مواردی است که افراد به آن توجه زیادی را داشته و مطابق نیازهای خود بهترین نمونه حاضر در بازار را انتخاب می کنند. اما گاهی پیش می آید که در این مسیر نیاز داشته باشید بنا به هر دلیلی cdn خود را تغییر دهید. در چنین مواقعی امکان انتقال رکوردهای dns می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان را آموزش خواهیم داد.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان
  • نحوه تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان

انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان

خیلی از وبسمتران به دنبال قابلیتی هستند که بتوانند به راحتی و کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تغییر cdn خود نموده و اطلاعات مربوط به رکوردهای dns را انتقال دهند. خوشبختانه ابر آروان به عنوان یک ارائه دهنده زیر ساخت ابری قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده که بتوانند به راحتی و تنها با چند کلیک از اطلاعات مربوط به رکوردهای dns ثبت شده در یک عرضه کننده خدمات cdn اکسپورت گرفته و آنها را به ابر آروان انتقال دهند.

با توجه به اینکه سرورهای کلودفلر در ایران وجود ندارد و اختلالاتی که گاها ممکن است برای کاربران ایرانی رخ دهد استفاده از یک کلادپروتکشن سازگارتر مثل ابرآروان را پیشنهاد می کنیم. چالشی که کاربران با آن مواجه هستند انتقال رکوردهای DNS از کلودفلر به ابرآروان بوده است. اما نگران نباشید به کمک قابلیت اکسپورت و ایمپورت به سادگی می توانید از کلودفلر به ابرآروان مهاجرت کنید.

بخوانید!  نردبانی به سوی فروش اینترنتی موفق

انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان

اگر شما نیز جرء آن دسته از افرادی هستید که تصمیم دارید cdn خود را از کلودفلر به ابر آروان انتقال دهید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. چرا که در این مقاله تصمیم داریم به شما بگوییم که چگونه از اطلاعات خود در کلودفلر خروجی گرفته و آن را در ابر آروان آپلود نمایید.

نحوه تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان

به منظور انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان باید مراحل زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در گام اول باید با وارد کردن اطلاعات کاربریتان وارد پنل مدیریتی خود در کلودفلر شوید. اگر تاکنون نیز برای راه اندازی حساب خود اقدام نکرده اید، می توانید از آموزش زیر کمک بگیرید.
    آموزش تصویری از استفاده از Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت
  2. در گام بعدی از فرآیند انتقال رکوردهای dns کلودفلر به arvancloud کاری که باید انجام دهید این است که از طریق پیشخوانی که به شما نمایش داده می شود، منو «DNS» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، باکسی تحت عنوان «DNS management» وجود دارد که می توانید از طریق آن رکوردهای جدیدی را تعریف کنید. در این باکس گزینه ای به نام «Advanced» وجود دارد که با کلیک روی آن همانند تصویر زیر باکسی به شما نشان داده می شود که با کلیک روی گزینه «Export» تمامی اطلاعات cdn شما گرفته شده و می توانید آن را روی سیستم خود ذخیره نمایید.
    تغییر cdn ابر آروان به کلودفلر
  4. سپس با وارد کردن اطلاعات خود وارد حساب ابر آروان شده. فرض می کنیم که در ابرآروان ثبتنام کرده اید. اگر هنوز در این خصوص اقدام نکرده اید آموزش نحوه راه اندازی cdn ابر آروان را مطالعه کنید.
  5. بعد از ورود به پیشخوان ابر آروان به منظور انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان همانند تصویر زیر منو «CDN» را انتخاب نمایید.
    نحوه تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان
  6. اگر پیش تر برای ایجاد حساب کاربری خود در ابر آروان اقدام کرده اید، همانند تصویر زیر روی نام دامنه خود کلیک کنید. در غیر این صورت با کلیک روی دکمه «افزودن دامنه جدید» می توانید دامنه خود را ثبت نمایید.
    امکان تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان
  7. سپس روی منو «رکوردهای DNS» کلیک کنید تا صفحه مربوط به رکوردهای دامنه برای شما نمایش داده شود.
    نحوه تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان
  8. در ادامه با اسکرول در صفحه باکسی با عنوان بارگذاری Zone Fie به شما نمایش داده می شود که می توانید با کلیک روی دکمه «DNS Import» اقدام به ایمپورت کردن فایل مربوط به اطلاعات خود و انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان شوید. (در این مرحله می بایست فایلی که در مرحله سوم اکسپورت گرفتید را آپلود نمایید.)
    آموزش تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان
  9. با کلیک روی دکمه فوق این امکان را خواهید داشت که مثل تصویر زیر فایل اکسپورت شده را انتخاب و با کلیک روی دکمه «Open» آن را در ابر آروان ایمپورت کنید.
    تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان
  10. در صورتی که فرآیند ایمپورت اطلاعات با موفقیت صورت بگیرد، با پیغام زیر رو به رو خواهید شد.
    چگونگی تغییر cdn کلودفلر به ابر آروان
بخوانید!  آموزش تهیه بکاپ کامل از سایت وردپرس و خرید افزونه updraftplus

بدین ترتیب شما به راحتی و تنها با چند کلیک ساده رکوردهای cdn کلودفلر خود را به ابر آروان انتقال داده و از حدمات این ارائه دهنده زیرساخت ابری استفاده کنید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا با ارائه آموزشی جامع در زمینه اکسپورت گرفتن از اطلاعات cdn و انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان در این مسیر کنار شما همراهان عزیز باشیم. بدین ترتیب شما دیگر نیازی به تعریف رکوردهای خود به صورت تک به تک و جداگانه ندارید و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات خود را وارد کرده و از خدمات cdn ابر آروان استفاده نمایید.

آموزش تنظیمات cdn

نوشته آموزش انتقال رکوردهای dns کلودفلر به ابر آروان اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.