0

آموزش تغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس

مدیریت یک وب سایت وردپرسی یکی از اهدافی است که بسیاری از علاقه مندان به فعالیت در دنیای اینترنت به آن فکر کرده و برای آن برنامه ریزی دارند. برای راه اندازی یک وب سایت وردپرسی به طور معمول بعد از خرید دامنه و خرید هاست با کیفیت باید اقدامات لازم برای راه اندازی یک وب سایت را داشت. این هاست می تواند از میان پلن های موجود در هاستینگ های مختلف مثل هاست ایران که یک هاست اشتراکی مناسب است یا هاست وردپرس ایرانی که مخصوص وب سایت های وردپرسی می باشد، انتخاب شود. بعد از آن به راحتی می توان با نصب وردپرس وب سایت خود را با این سیستم مدیریت محتوا راه اندازی کرد. اما بعد از این مرحله کار شما تازه آغاز می شود. شما باید به مدیریت برگه ها، مدیریت نوشته ها یا تصاویر درون وب سایت خود بپردازید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش تغییر سایز تصاویر بند انگشتی در وردپرس را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

تصویر بند انگشتی یکی از مواردی است که باید در زمینه مدیریت وب سایت وردپرسی خود به آن دقت لازم را داشته باشید. چرا که تصاویر نقش بسیار مهمی روی ظاهر وب سایت شما دارند و اگر به درستی انتخاب و اندازه گذاری نشوند جذابیت بصری وب سایت شما را از بین می برند. به همین دلیل می توانید با کسب دانش لازم در خصوص تنظیمات رسانه در وردپرس و نحوه تغییر سایز تصاویر بندانگشتی به شکلی مناسب این بخش را مدیریت نمایید.

بخوانید!  رازهای راه اندازی استارت آپ تا رسیدن به موفقیت!

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • مدیریت تصاویر بند انگشتی در وردپرستغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس
  • تصویر بند انگشتی چیست؟
  • نحوه تغییر سایز تصاویر بند انگشتی در وردپرس

آموزش رایگان وردپرس

مدیریت تصاویر بند انگشتی در وردپرس

به طور کلی زمانی که شما یک وب سایت وردپرسی را نصب و راه اندازی می کنید، این امکان را دارید که از 3 سایز مختلف عکس برای مدیریت محتوای صفحات مختلف وب سایت خود استفاده کنید. این سه سایز عبارتند از:

  • تصاویر بند انگشتی
  • تصاویر میانه
  • تصاویر بزرگ

هر یک از این سایزها ویژگی های مربوط به خود را دارند و شما می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات رسانه در وردپرس خود تنظیمات مربوط به آنها را انجام داده و با توجه ویژگی های هر یک از تصاویر از آنها در بخش های مختلف وب سایت خود استفاده نمایید. با این وجود باید توجه داشته باشید که مدیریت تصاویر بند انگشتی در وردپرس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما باید اطمینان حاصل کنید که این تصاویر ریسپانسیو بوده و در تمامی قالب ها و وسایل ارتباطی به خوبی نمایش داده می شوند. خوشبختانه فرآیند تغییر سایز تصاویر بند انگشتی در وردپرس تنها چند دقیقه زمان می برد. در ادامه به بررسی دقیق تر این شکل از تصاویر در وردپرس و نحوه مدیریت آنها خواهیم پرداخت.

تصویر بند انگشتی چیست؟

تصاویر بند انگشتی که با نام تصاویر ویژه (featured images) نیز شناخته می شود تصاویری را شامل می شود که برای هر نوشته یا صفحه تعیین می شود. زمانی که شما قالب خود را نصب می کنید این امکان را خواهید داشت که از تصاویر بند انگشتی در بخش های مختلف وب سایت خود مثل صفحات آرشیو، هدر سایت یا بالای هر نوشته استفاده نمایید. در واقع نوع نمایش این تصاویر به قالب شما بستگی دارد و با توجه به هر قالب شما می توانید از این تصاویر در بخش های مختلف استفاده نمایید.

بخوانید!  طراحی اپ موبایل ios با Swift – دلایل توسعه app ios با زبان Swift

با استفاده از این قابلیت وردپرس شما می توانید به تصاویر بخش های مختلف وب سایت خود ظاهری یکسان دهید و این امر باعث می شود تا وب سایت شما ظاهر زیباتری را داشته باشد. در گذشته لازم بود برای مدیریت تصاویر از افزونه های مختلف موجود در مخزن وردپرس استفاده کرد اما در حال حاضر این قابلیت در خود وردپرس قابل دسترس است و شما به راحتی و تنها با چند کلیک ساده می توانید تصاویر بند انگشتی سایت خود را از طریق بخش تنظیمات رسانه در وردپرس مدیریت نمایید.

نحوه تغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس

اگر می خواهید برای تغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس اقدام کنید، باید مسیر زیر را دنبال نمایید:

  1. در اولین مرحله شما باید برای ورود به پیشخوان مدیریت وردپرس خود، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید.
  2. سپس در پیشخوان وردپرس منو «تنظیمات» را پیدا کرده و زیر منو «رسانه» را انتخاب نمایید.
    نحوه تغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود شما امکان مدیریت سایز تصاویر مختلف به ویژه تصویر بند انگشتی را دارید. سایز تصویر بند انگشتی به صورت پیش فرض 150 در 150 بوده و ظاهری مربعی دارد. اما شما می توانید با توجه به نیاز خود ین سایز را تغییر دهید.
  4. همچنین در بخش اندازه بند انگشتی بخشی تحت عنوان «بریدن تصاویر بند انگشتی» وجود دارد. با استفاده از این بخش شما به وردپرس این دستور را می دهید که تنها سایز بند انگشتی انتخابی شما را در نظر گرفته و هر کسی که آپلود می شود را با توجه به این سایز ببرد. بهتر است برای منظم تر شدن وب سایت خود و یکدست بودن تصاویر تیک این گزینه را فعال کرده و در نهای روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.
    مدیریت تصاویر بند انگشتی در وردپرس
  5. بدین ترتیب شما می توانید به راحتی سایز تصاویر بند انگشتی خود را تغییر داده و ازین پس از مشاهده سایز مورد نظر اعمال شده لذت ببرید.
بخوانید!  کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار پر سود

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است که آموزشی جامع در خصوص بخش تنظیمات رسانه در وردپرس و به ویژه بخش تصویر بند انگشتی سایت در وردپرس ارائه دهیم. با کمک این آموزش شما می توانید با دانش کافی اقدام به تغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس نموده و ظاهر وب سایت خود را مدیریت نمایید. در صورت داشن هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص موضوع این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه ها با ما همراه باشید.

خرید هاست مخصوص وردپرس

نوشته آموزش تغییر سایز تصاویر بندانگشتی در وردپرس اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.