0

آموزش خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین

هاستی که در اختیار افراد قرار می گیرد از نظر فضا دارای محدودیت است. به همین دلیل هم شما نمی توانید تمامی فایل ها و فولدرها را از روی کامپیوتر خود به روی هاست منتقل کنید. یکی از اقداماتی که می تواند در این زمینه به شما کمک بسزایی کند، ذخیره فایل ها و پوشه ها به صورت فشرده و آپلود آنها به همین شکل روی هاست است. در این مقاله از پایگاه داده میزبان فا قصد داریم نحوه خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در پنل مدیریتی دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. اگر از کنترل پنل سی پنل استفاده می کنید آموزش استخراج فایل ها از حالت فشرده در سی پنل را مطالعه کنید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • امکان خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین
  • نحوه اکسترکت کردن فایل ها در دایرکت ادمین
  • آموزش فشرده سازی فایل ها در دایرکت ادمین

چگونه فایل های هاست دایرکت ادمین را اکسترکت کنیم؟

حتما می پرسید قابلیت کامپرس یا اکسترکت چیست؟ به طور کلی برای اینکه بتوان حجم یک یا چند فایل را تا جایی که امکان دارد کاهش داد از قابلیتی تحت عنوان Compress یا همان فشرده سازی استفاده می شود. زمانی که شما فایل های زیادی با حجم های متفاوت دارید، می توانید به راحتی و با چند کلیک ساده آن ها را فشرده کرده و تا حد امکان حجمشان را کاهش دهید. سپس در مواقعی که به آن فایل ها نیاز دارید بسته فشرده شده را از حالت extract خارج کنید. اصولا فایل های بکاپ سایت در حالت فشرده شده در هاست یا فضای شخص ثالث نگهداری می شوند.

یکی از راه های مدیریت صحیح فضا، استفاده از قابلیت فشرده سازی فایل ها است. اما موضوعی که بعد از Compress کردن باید به آن توجه داشت، نحوه استخراج فایل ها از حالت فشرده است. در بسیاری از مواقع نیاز است  اقدام به اکسترکت کردن فایل Zip شده نموده و اطلاعات قرار گرفته در آن را در مسیر اصلی هاست خود قرار دهید. یکی از معمول ترین حالت هایی که باید برای آن اقدام به extract کردن فایل فشرده شده نمایید، هنگام نصب وردپرس یا ریستور بکاپ است. شما باید فایل را از حالت Zip خارج کرده و تمامی پوشه ها و فایل های قرار گرفته در آن را در مسیر اصلی دامنه قرار دهید. در ادامه قصد داریم نحوه خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

نحوه اکسترکت فایل در هاست دایرکت ادمین

نکته بسیار مهمی که پیش از اکسترکت کردن فایل باید در نظر بگیرید این است که بررسی نمایید این فایل ها در حالت عادی چه میزان فضایی را اشغال می کنند و آیا شما روی هاست خود این میزان فضای آزاد را دارید یا خیر؟ به عنوان مثال فرض کنید فایل های شما حدودا 30 مگابایت فضا لازم دارند. پس اگر این فضای آزاد وجود نداشته باشد، زمانی که اقدام به استخراج فایل فشرده می کنید با خطای کمبود فضا مواجه می شوید.

به منظور خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر گذارید:

  1. در اولین مرحله باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود نسبت به ورود به هاست دایرکت ادمین اقدام کنید.
  2. سپس از طریق منو «System Info & Files» زیر منو «File Manager» را انتخاب نمایید.
    نحوه استخراج فایل ها از حالت فشرده دایرکت ادمین
  3. در ادامه باید همانند تصویر زیر روی پوشه «Public_html» کلیک کنید تا وارد مسیر اصلی هاست خود شوید.
    نحوه Extract کردن فایل ها در کنترل پنل Directadmin
  4. در گام بعدی فایل Zip مورد نظر خود را پیدا کرده و ماوس را روی آن نگه دارید. در این آموزش برای مثال فایل زیپ مربوط به وردپرس را اکسترکت کرده ایم. با نگه داشتن ماوس روی فایل فشرده مورد نظر، کادری همانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. از میان گزینه هایی که موجود است، گزینه «Extract» را انتخاب نمایید.
    نحوه Extract کردن فایل در دایرکت ادمین
  5. سپس تصویر زیر به صورت popup نمایش داده می شود که با کلیک روی گزینه «Extract» دستور خارج شدن فایل ها از حالت فشرده را صادر می کنید.
    آموزش فشرده سازی و استخراج فایل ها در دایرکت ادمین
  6. بعد از اینکه فرآیند خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین به شکلی موفقیت آمیز به اتمام رسید، با هشداری همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد.
    آموزش خارج کردن فایل از حالت فشرده در دایرکت ادمین
  7. حال می توانید پوشه ای تحت عنوان «وردپرس» را در میان فایل ها و پوشه های موجود در Public_html مشاهده نمایید. با کلیک روی این پوشه می توانید تمامی فایل ها و پوشه های قرار گرفته در آن را مشاهده نمایید.
    چگونگی خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین
بخوانید!  نرم افزارهای طراحی سایت

آموزش فشرده سازی فایل ها در دایرکت ادمین

شما این قابلیت را نیز دارید که بتوانید فایل ها و پوشه های مورد نظر خود را انتخاب کرده و فشرده نمایید. برای اکسترکت کردن فایل ها در دایرکت ادمین باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا وارد حساب دایرکت ادمین خود شوید.
  2. در گام بعد از طریق منو «System Info & Files» روی زیر منو «File Manager» کلیک کنید.
  3. سپس از میان گزینه های موجود، پوشه «Public_html» را انتخاب نمایید.
  4. در مرحله بعد باید همانند تصویر زیر از طریق باکس قرار گرفته در کنار موارد موجود، فایل و دایرکتوری های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    فشرده سازی فایل ها در دایرکت ادمین
  5. در آخر نیز از میان گزینه هایی که نمایش داده می شود، شما باید دکمه «Compress» را انتخاب نمایید.
    فشرده سازی فایل یا پوشه در دایرکت ادمین
  6. سپس تصویر زیر به صورت popup نمایش داده می شود که در آن باید مسیر، نام فایل فشرده شده و فرمت فایل را انتخاب کرده و مجددا روی دکمه «Compress» کلیک کنید. دقت داشته باشید این فایل فشرده می تواند در فرمت های زیر تهیه شود:
    1. zip.
    2. tar.gz.

"آموزش

در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند فشرده سازی فایل ها در دایرکت ادمین با پیغام زیر رو به رو خواهید شد.

فشرده سازی فایل ها در directadmin

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا به سوال کاربران در خصوص اینکه چگونه فایل را اکسترکت کنیم پاسخ دهیم. تلاش بر این بوده تا آموزش اکسترکت کردن فایل ها را به شکلی دقیق به شما آموزش دهیم. در پایان مقاله می آموزید اکسترکت چیست و چه کاربردهایی دارد حالا می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی file های قرار گرفته در پنل مدیریتی دایرکت ادمین را از حالت فشرده خارج کرده و وب سایت خود را مدیریت نمایید.
حذف‌شده: آموزش رایگان دایرکت ادمین

نوشته آموزش خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

بخوانید!  این خط، این نشان! بدون استراتژی به جایی نمی‌رسید