0

آموزش رایگان وردپرس به صورت صفر تا صد

همان طور که می دانید وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و هر شخص بدون دانش برنامه نویسی قادر است وب سایت مورد نظر خود را به واسطه این CMS محبوب راه اندازی نماید. از طرفی وجود افزونه های متعددی که برای گسترش قابلیت های وردپرس ارائه شده این امکان را فراهم می سازند تا به سادگی بتوانیم امکانات دلخواه خود را پیاده سازی کنیم. حتما می پرسید اصلا چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟ در ادامه در پایگاه دانش میزبان فا به این سوال و اینکه هاست مخصوص وردپرس چیست و بهترین سرویس برای میزبانی وردپرس کدام است پاسخ های جامعی خواهیم داد. پس با ما در دوره آموزش وردپرس به صورت 0 تا 100 همراه باشید.

چطور با وردپرس کار کنم؟

در خصوص راه اندازی سایت با وردپرس و نحوه کار با این سیستم مدیریت محتوا ابتدا می بایست با پیش نیازهای آن جهت نصب و راه اندازی آشنا شوید پس از آن می آموزید که وردپرس روی هاست و لوکال هاست به چه شکل پیاده سازی و نصب می شود. در ادامه نیز با ورود به پیشخوان با بخش های مختلف آن آشنا خواهید شد. در نهایت نیز با نصب قالب امکانات و قابلیت های کلی و همچنین ظاهر وبسایت خود را تعیین و به واسطه افزونه ها قابلیت های سایت خود را گسترش خواهید داد. در پایان این دوره آموزشی قادر به راه اندازی وبسایت خود خواهید بود. 😍

آموزش رایگان وردپرس

دقت داشته باشید تمام آموزش های قدم به قدم وردپرس پس از انتشار در این صفحه قرار می گیرند و این آموزش به صورت منظم، بروزرسانی خواهد شد. پس در بازه های زمان کوتاه آن را چک نموده و فصل های آموزش وردپرس را همراه با میزبان فا دنبال کنید. 😍

فصل 1: نکات اولیه در خصوص وردپرس

قبل از شروع کار بهتر است بدانید که اصلا وردپرس چیست و چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟ همچنین پیشنهاد می کنیم در خصوص سایر cms ها نیز تحقیقاتی به عمل آورید تا در نهایت با اطمینان کامل بتوانید سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کنید. پس برای شروع پیشنهاد می کنیم راهنمای مقایسه سیستم های مدیریت محتوا را مطالعه نمایید و پس از آن به سراغ آموزش های قدم به قدم بروید.

  • معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا
  • وردپرس چیست؟ و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

اکنون با مطالعه راهنمای بهترین سرویس های مدیریت محتوا و ویژگی های وردپرس باید پاسخ مناسبی برای سوالتان که چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟ یافته باشید. در حال حاضر ما به درک عمیقی از ارزشمند بودن این سیستم مدیریت محتوای محبوب رسیدیم و می دانیم درصد بسیار بالایی از وبسایت ها بر پایه وردپرس پیاده سازی شده اند. خیلی خب بهتر است هر چه زودتر به فصل دوم برویم و با هم یاد بگیریم که چطور وردپرس را نصب کنیم. 😍

مزایای وردپرس چیست

فصل 2: نصب وردپرس روی هاست

اکنون که وردپرس را انتخاب کردید، باید در خصوص اتخاب هاست مناسب وردپرس هم تصمیم بگیرید. بعد از خرید هاست نیز نوبت نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوا فرا می رسد. خب حالا می پرسید چه هاستی برای وردپرس بهتر است؟ نگران نباشید به این سوال هم پاسخ خواهیم داد تا در نهایت بدانید هاست مخصوص وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد. اکنون می دانید که سیستم های مدیریت محتوای محبوب و متعددی ارائه شده که در خصوص راه اندازی وب سایت های فروشگاهی و غیرفروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. از میان آن ها می توان به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اشاره نمود.

بخوانید!  هاست لینوکس چیست؟ + تفاوت آن با هاست ویندوز

به منظور داشتن بهترین و عالی ترین بهره وری، می بایستی هاستی تهیه نمایید که مخصوص وردپرس کانفیگ و بهینه سازی شده باشد. میزبان فا برای اولین در کشور اقدام به ارائه هاستی نموده که مخصوص وردپرس بهینه سازی شده و روی سرورهای میزبان تعداد سایت های بسیار کمی نگهداری می شود بر همین اساس منایع بسیار بالایی در اختیار هر کاربر قرار دارد.

هاست مخصوص وردپرس

وردپرس پتانسیل بسیار بالایی دارد و بر اساس نیاز خود می توانید آن را روی هاست یا لوکال هاست نصب و اجرا نمایید. امکان نصب وردپرس روی ساب فولدر، ادان دامین یا ساب دامین بنا بر نیاز و شرایط شما متغیر است. پس قبل از نصب می بایست سایت خود را نیازسنجی نموده و سپس اقدام نمایید.

🟢🔵 نکته بسیار مهم قبل از نصب وردپرس روی هاست: حتما دقت داشته باشید که قبل از نصب وردپرس دامنه شما تایید و فعال شده باشد و همچنین از ست و نشر DNSهای هاست روی دامنه خود مطمئن شوید.

🟢🔵 حتما دقت کنید در صورتی که از بسته نصبی استفاده می کنید نیاز به نصب وردپرس نخواهید داشت و تنها کافیست بسته نصبی را اجرا کنید. چرا که با راه اندازی بسته نصبی آسان وردپرس نصب و چیزی مشابه دمو خواهید داشت. (برای این منظور به فصل 4 مراجعه کنید.)

  • بهترین هاست برای وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟
  • آشنایی کامل با پیش نیازهای نصب وردپرس
  • آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل + (آموزش ویدیویی)
  • آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین
  • آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین سی پنل
  • آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  • آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  • آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
  • آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل
  • نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین

روش های نصب وردپرس روی هاست

حتما می پرسید هر کدام از این موارد بالا در چه شرایطی کاربرد دارند؟ اگر بخواهیم به صورت سریع و اجمالی به موارد فوق اشاره کنیم بدین صورت می توان گفت که:

  • ادان دامین امکانی فراهم می کند که دو یا چند سایت مجزا با محتوای کاملا متفاوت از یکدیگر روی یک هاست داشته باشید.
  • با نصب وردپرس روی ساب فولدر می توانید وردپرسی کاملا مجزا داشته باشید که از امتیازات دامنه اصلی بهره می گیرد. فرض کنیم ساب فولدر شما blog نام دارد در نتیجه آدرس دهی آن به صورت mizbanfa.net/blog خواهد بود.
  • ساب دامین نیز امکانی فراهم می کند که زیر شاخه ای از دامنه اصلی خود ایجاد و وردپرس مجزایی روی آن نصب نمایید. ساب دامین مثل ساب فولدر مستقیما ارزش دامنه خود را نمی گیرد و تفاوت های تکنیکالی با ساب فولدر دارد. فرض کنیم ساب دامین blog را ایجاد کرده اید آدرس دهی ساب دامین شما به شکل blog.mizbanfa.net خواهد بود.
بخوانید!  ضرورت استفاده از گوگل ادوردز در طراحی سایت
 

فصل 3: نصب وردپرس روی لوکال هاست

برخی از کاربران در ابتدای راه هستند و تمایل دارند وردپرس را یاد بگیرند و بعد از تکمیل دوره آموزشی خود و آزمون و خطا در خصوص نصب وردپرس روی هاست و راه اندازی سایت اقدام کنند. برخی دیگر نیز ترجیح می دهند ابتدا سایت خود را کامل با وردپرس طراحی و راه اندازی کنند و سپس بعد از اتمام کار، وردپرس را کامل به هاست منتقل کنند. اگر جزء این دسته افراد هستید و تمایلی به خرید هاست ندارید اصلا نگران نباشید چرا که به راحتی می توانید وردپرس را روی کامپیوتر شخصی خودتان نصب و راه اندازی کنید. به این کار اصطلاحا نصب وردپرس روی لوکال هاست گفته می شود. در واقع کاری می کنید که سیستم شما حالت میزبان داشته باشد و وردپرس را روی کامپیوتر خودتان نصب می کنید پس دیگر نیازی به هاست نخواهید داشت. حتی امکان انتقال اطلاعات از لوکال هاست به هاست نیز میسر است. 😊

🟢🔵 نکته مهم: اگر قصد راه اندازی بسته نصبی آسان را دارید نیازی نیست که وردپرس را نصب کنید. با راه اندازی بسته، وردپرس نیز نصب خواهد شد. (برای راهنمایی بیشتر به آموزش راه اندازی بسته نصبی وردپرس فصل 4 مراجعه کنید.)

  • آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp
  • آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست wamp
  • آموزش نصب وردپرس در لوکال هاست لمپ lamp

خب حالا که با یکی از روش های بالا وردپرس را روی لوکال هاست نصب کردید باید به سراغ آموزش بخش های مختلف آن برویم.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

فصل 4: آموزش راه اندازی بسته نصبی وردپرس

برخی کاربران هنگام نصب قالب با این مشکل مواجه هستند که قالب نصبی آن ها شبیه دمو نیست، چیدمان ابزارک ها متفاوت است و ظاهری که در خروجی می بینند با دموی قالب تفاوت دارد. در چنین حالتی یا باید به دنبال تنظیمات ابزارک ها باشید و یک به یک آن ها را در محل مشخص شده ای قرار دهید با بر اساس سلیقه خود چیدمان آن ها را تعیین و ظاهر دلخواه خود را بسازید. یک روش ساده و سریع برای راه اندازی وردپرس و قالب آن دقیقا مشابه دمو، این است که از بسته نصبی آسان استفاده کنید. بسته های نصبی راه کاری سریع و ساده هستند و این امکان را به شما می دهند که تنها با چند کلیک قالب و وردپرس خود را در کسری از زمان نصب نمایید. قالب نصب شده دقیقا مشابه دمو خواهد بود و نیازی نیست که ابزارک ها را جداگانه اضافه کنید. دقت داشته باشید در این شیوه قبل از  اجرای بسته، نیز به نصب وردپرس نیست.

  • آموزش ساخت بسته نصب آسان در وردپرس
  • آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست
  • آموزش راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست دایرکت ادمین
  • رفع مشکلات موجود در نصب بسته نصبی وردپرس
  • آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل
بخوانید!  چند راهکار برای افزایش سرعت طراحی سایت وردپرس

آموزش کامل بسته نصبی آسان وردپرس

فصل 5: انواع روش های ورود به پیشخوان وردپرس + بررسی مشکلات ورود

حالا که وردپرس را با موفقیت نصب کردید، نوبت به آن رسیده که وارد پیشخوان وردپرس خود شوید. حالا سوال اینجاست که چگونه وارد وردپرس شویم؟ ممکن است در مراحل ورود به وردپرس هم با مشکلاتی مواجه شوید که لاینحل نیستند. در ادامه به انواع روش های ورود به وردپرس پرداختیم به عنوان مثال می توانید به جای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، از طریق اکانت گوگل خود وارد پیشخوان شوید.

  • آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس
  • راهکارهای رفع مشکلات ورود به مدیریت وردپرس
  • آموزش فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای گوگل هنگام ورود به وردپرس
  • آموزش فعال سازی عضویت و ورود در وردپرس توسط اکانت گوگل
  • آموزش تغییر رمزعبور و نام کاربری وردپرس از طریق دیتابیس هاست
  • آموزش نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس
  • آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور در وردپرس

فصل 6: آموزش کار با برگه ها در وردپرس

پس از اینکه وردپرس را نصب و به آن وارد شدید، کم کم باید با بخش های مختلف پیشخوان آشنا شوید. به این ترتیب گام به گام یاد می گیرید که چطور با وردپرس کار کنید. در مراحل ابتدایی بهتر است به سراغ برگه و نوشته ها بروید. در واقع محتوایی که روی سایت قرار می گیرد از این دو بخش قابل کنترل و مدیریت است. حالا سوالی که برای اغلب کاربران پیش می آید این است که تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟ میزبان فا پیشنهاد می کند قبل شروع آموزش های این فصل، به درکی از تفاوت برگه و نوشته برسید و بعد ادامه آموزش را طی کنید.

  • تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟
  • آموزش کار با برگه ها در وردپرس
  • آموزش حل مشکل عدم نمایش محتوای برگه در وردپرس
  • آموزش نمایش محتوای برگه در نوشته وردپرس
  • آموزش گذاشتن رمز روی مطالب وردپرس

ساخت برگه در وردپرس

امروزه با توجه به محبوبیت وردپرس اکثر وب سایت ها بر پایه این سیستم مدیریت محتوا پیاده سازی شده اند. بر همین اساس آموزش های متعددی در این حوزه تهیه و منتشر شده است. تمام تلاش بر این بوده تا آموزش های جامع و دقیقی را به صورت قدم به قدم و کاملا رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم تا در نهایت نحوه کار با وردپرس را فراگرفته و قادر باشند در آخر این دوره آموزشی وردپرس، بدون دانش کدنویسی یک وبسایت وردپرسی راه اندازی کنند. پس در  این دوره با هم یاد می گیریم که چطور با وردپرس کار کنیم.  آموزش های مورد نیاز و سوالات خود در حوزه وردپرس را از طریق دیدگاه ها در زیر این آموزش درج کنید تا در برنامه ریزی آموزشی قرار دهیم. 😍

هاست مخصوص وردپرس

نوشته آموزش رایگان وردپرس به صورت صفر تا صد اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.