0

آموزش رصد فعالیت کاربران در وردپرس به صورت حرفه ای

راه اندازی وب سایت موفق مهم ترین رویای بسیاری از افراد است. آنها در گام اول یک دامنه خوب را تهیه کرده و سپس با خرید پلن های هاست ایران مناسب اقدام به راه اندازی وب سایت خود می کنند. اگر شما جزء کسانی هستید که وب سایت خود را با سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی می کنید، پس حتما باید یک هاست وردپرس ایرانی نیز تهیه نمایید. بعد از طی کردن این فرآیندهای ابتدایی زمان آن می رسد که وب سایت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. گاهی ممکن است شما به عنوان مدیر یک وب سایت وردپرسی تمایل داشته باشید که عملکرد کاربران خود را کنترل کرده و مورد بررسی قرار دهید. در چنین شرایطی شاید این سوال در ذهنتان به وجود بیاید که به چه شکلی این کار را انجام دهید؟ خوشبختانه وردپرس قابلیتی را تحت عنوان برون بری داده شخصی در اختیار کاربران خود قرار داده است که به کمک آن می توان عملکرد افراد را کنترل کرد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به شما بگوییم چگونه با برون بری داده شخصی کاربران وردپرسی خود، عملکرد آنها را به شکلی مناسب رصد کنید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • امکان برون بری داده شخصی در وردپرس
  • نحوه برون بری اطلاعات شخصی کاربران وردپرسی
  • اهمیت رصد فعالیت کاربران وردپرسی

امکان برون بری داده شخصی در وردپرس

وردپرس قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به کمک آن می توانند اقدام به برون بری اطلاعات شخصی کاربران خود نمایند. بدین ترتیب تمامی فعالیت های این افراد تحت یک فایل zip دانلود شده و امکان بررسی فعالیت های کاربران وردپرسی هم برای خودشان و هم مدیران آنها فراهم خواهد بود. شما این فایل را بر اساس نام کاربری یا آدرس ایمیل هر یک از کاربران دریافت می کنید. در نتیجه در هر یک از این فایل های برون بری شده تمامی اطلاعات مربوط به هر یک از کاربران به صورت مجزا در اختیار شما قرار می گیرد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

بخوانید!  ۴ نکته در خصوص ساختار و نحوه اجرای برنامه وفادار سازی مشتری
  • درباره
  • کاربر
  • مکان رویدادهای اجتماعی
  • توکن های نشست
  • دیدگاه ها

در ادامه به معرفی هر یک از این بخش های قرار گرفته در فایل برون بری شده داده شخصی کاربران وردپرسی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 🙂

نحوه برون بری اطلاعات شخصی کاربران وردپرسی

به منظور برون بری داده شخصی کاربران در وردپرس باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در اولین گام باید با استفاده از آموزش ورود به پیشخوان وردپرس و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید.
  2. سپس با استفاده از منو «ابزارها» زیر منوی «برون بری داده شخصی» را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید.
    فعالیت کاربران وردپرسی
  3. صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که باید نام کاربری یا آدرس ایمیل فردی که قصد رصد فعالیت های او با استفاده از قابلیت اکسپورت اطلاعات شخصی وردپرس را دارید، در فیلد مشخص شده وارد کرده و سپس روی دکمه «ارسال درخواست» کلیک کنید. دقت داشته باشید می بایست ایمیلی را وارد نمایید که به واسطه ان در وردپرس ثبتنام کرده است.
    برون بری داده شخصی
  4. اگر فرآیند دریافت فایل مربوط به فعالیت های کاربران وردپرسی به درستی آغاز شود، شما پیغامی تحت عنوان «درخواست تایید با موفقیت آغاز شد» را در بالای صفحه مشاهده می کنید. در جدول نیز آدرس ایمیل کاربر مورد نظر به عنوان درخواست کننده نمایش داده می شود.
    برون بری اطلاعات کاربران وردپرس
  5. در این مرحله برای شما ایمیلی ارسال می شود که باید از طریق آن تایید را انجام دهید. این ایمیل شامل یک لینک است که با کلیک روی آن درخواست ارسال شده توسط شما تایید می شود. (تاییدیه به ایمیلی ارسال می شود که در وردپرس ثبت کرده اید.)
    رصد فعالیت کاربران وردپرسی
  6. بعد از تایید ایمیل با پیغامی همانند تصویر زیر رو به رو می شوید.
    برون بری داده شخصی
  7. حال اگر دوباره وارد بخش برون بری داده شخصی وردپرس شوید، در بخش «گام های بعد» لینکی تحت عنوان «ارسال پیوند برون بری» قابل مشاهده خواهد بود که باید روی آن کلیک نمایید.
    نحوه برون بری داده شخصی
  8. با این کار اطلاعات مربوط به فعالیت های کاربران وردپرسی طی یک فایل zip به ایمیل شما ارسال می شود.
  9. اگر قصد دارید فایل مربوط به برون بری داده شخصی وردپرس را به صورت مستقیم دریافت کنید، می توانید روی لینک «بارگیری داده های شخصی» که در پایین آدرس ایمیلتان قرار گرفته است، کلیک نمایید.
    نحوه برون بری اطلاعات شخصی کاربران وردپرسی
    نکته: این لینک تنها برای 48 ساعت قابل استفاد خواهد بود و بعد از آن منقضی می شود.
  10. بعد از تکمیل فرآیند فوق، وضعیت برون بری اطلاعات شخصی در حالت «تکمیل شده» قرار گرفته و گام بعدی که می توانید در این مسیر داشته باشید «حذف درخواست» است. با کلیک روی این لینک، درخواست شما حذف می شود.
    نحوه برون بری اطلاعات شخصی کاربران وردپرسی
بخوانید!  آموزش نحوه بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین

اهمیت رصد فعالیت کاربران وردپرسی

همانطور که در ابتدا نیز اشار شد، برون بری اطلاعات کاربران وردپرسی یک گام بسیار مهم در زمینه رصد مجموعه فعالیت های آنها به شمار می رود. چرا که شما می توانید جزئیات فعالیت هر فرد را به صورت دقیق در یک فایل فشرده شده دانلود و مشاهده نمایید. در ادامه به اطلاعاتی که در این فایل قابل مشاهده خواهد بود، اشاره کرده و توضیحاتی را ارائه می دهیم.

  • درباره: در این بخش شما می توانید اطلاعاتی کلی درباره برون بری صورت گرفته را مشاهده نمایید. این اطلاعات به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که این گزارش برای چه کسی، در چه زمانی و … تهیه شده است.
    اهمیت رصد فعالیت کاربران وردپرسی
  • کاربر: در این بخش اطلاعات کلی درباره فردی که داده های شخصی او را برون بری کرده اید، قابل مشاهده خواهد بود. این اطلاعات مشابه اطلاعاتی است که در بخش شناسنامه کاربر قرار گرفته.
    برون بری اطلاعات شخصی وردپرس
  • مکان رویدادهای اجتماعی: در این قسمت از گزارش برون بری داده شخصی یک کاربر وردپرسی شما می توانید متوجه شوید که فرد مورد نظر آخرین بار در چه زمانی وارد وردپرس فعلی شده است. تمامی اطلاعات ورود او در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.
    نحوه برون بری اطلاعات شخصی کاربران وردپرسی
  • توکن های نشست: اگر می خواهید طی فرآیند رصد فعالیت های کاربران وردپرسی خود اطلاعاتی درباره موقعیت مکانی کاربر به دست آورید، باید به این بش مراجعه کنید. در این بخش آدرس IP فرد قابل مشاهده خواهد بود.
    امکان برون بری داده شخصی در وردپرس
  • رسانه ها: داده هایی که فرد مورد نظر از طریق بخش «رسانه» آپلود کرده است، تماماً در این بخش قرار گرفته است. شما می توانید با کلیک روی هر یک از لینک های قرار گرفته در رو به روی نشان اینترنتی، فایل آپلود شده را مشاهده نمایید.
    نحوه رصد فعالیت کاربران وردپرسی
  • دیدگاه ها: در این قسمت نیز تمامی دیدگاه های ارسال شده توسط این کاربر را می بینید و می توانید نحوه پاسخگویی وی به کامنت بازدیدکنندگان سایت و همچنین پاسخ ها را بررسی نمایید.
بخوانید!  چگونگی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک از ابتدا (قسمت دوم)

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا هدف این بود تا با ارائه یک آموزش جامع به شما روش برون بری داده شخصی به منظور رصد فعالیت های کاربران در کنار شما همراهان عزیز میزبان فایی باشیم. با استفاده از این قابلیت شما می توانید فعالیت هایی که توسط کاربران مختلف در وب سایت شما صورت گرفته است را بررسی و کنترل نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در این زمینه می توانید از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با ما همراه باشد. از نظر شما این قابلیت جدید وردپرس تا چه حد می توانید حرفه ای و موثر واقع شود؟

آموزش رایگان وردپرس

نوشته آموزش رصد فعالیت کاربران در وردپرس به صورت حرفه ای اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.