0

آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

خیلی از اوقات شما به عنوان دارنده یک وبسایت نیاز پیدا می کنید که صفحه ای را حذف کرده یا اینکه فرصت لازم برای کار روی یک دامنه و پارک دامین های دامنه اصلی هاست خود را ندارید. در این حالت اگر بخواهید بدون اینکه آسیبی به سئو صفحات وب سایتتان وارد شود آنها را مدیریت نمایید، باید از ریدایرکت استفاده کنید. با استفاده از قابلیت ریدایرکت می توانید صفحات، فایل ها و یا دامنه را به راحتی به صفحه مورد نظر خود تغییر مسیر دهید. اما ریدایرکت در دایرکت ادمین به چه شکل است؟ آیا امکان ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین وجود دارد؟ فرآیند ریدایرکت http به https در دایرکت ادمین چگونه است؟ اگر شما نیز این سوالات را در ذهن دارید، اصلا نگران نباشید. چرا که در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را در اختیار شما قرار دهیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین
  • آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین
  • تفاوت ریدایرکت و پارک دامین در دایرکت ادمین

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

یکی از سوالاتی که روزانه برای خیلی از کاربران کنترل پنل دایرکت ادمین مطرح می شود، نحوه ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین است. ریدایرکت در واقع راهی است که به کمک آن می توان کاربران اینترنتی و موتورهای جستجو را از صفحه ای که درخواست ورود به آن را داشته اند را به صفحه ای با لینک متفاوت انتقال داد. این تغییر مسیر در دنیای سئو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و به شما در مدیریت وب سایتتان کمک به سزایی را خواهد کرد.

با ریدایرکت شما مجبور نیستید یک صفحه ناکارآمد را حذف کرده یا نیازی ندارید که در صورت ایجاد یک وب سایت جدید، وب سایت قبلی خود را به طور کامل فراموش کنید. در واقع با این تغییر مسیر شما کاربران اینترنتی خود را از دست نداده و البته موتورهای جستجو را هم ناامید نمی کنید و در عین حال به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید نیز دست پیدا می کنید.

بخوانید!  معرفی 8 ابزار تحقیق کلمات کلیدی + مزایا و معایب

آموزش ریدایرکت در دایرکت ادمین

  1. در ابتدا باید وارد پنل کاربری خود در دایرکت ادمین شوید.
    آموزش ورود به دایرکت ادمین
  2. سپس از طریق منو «advanced featured» زیر منو «site redirection» را انتخاب نمایید.
    آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین
  3. در صفحه ای که برایتان باز می شود، باید اطلاعات لازم برای ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را در فیلدهای مشخص شده وارد نمایید. این اطلاعات عبارتند از:
    • Local URL Path: در این قسمت باید بخشی که می خواهید ریدایرکت شود را وارد نمایید. بخش مورد نظرتان می تواند یک دایرکتوری یا حتی یک فایل باشد.
    • Redirect Type: در این قسمت از صفحه مربوط به ریدایرکت دایرکت ادمین با سه گزینه رو به رو می شوید که نوع ریدایرکت را برای شما مشخص می کند. شما می توانید بر اساس هدفی که در ذهن دارید، یکی از آنها را انتخاب نمایید. ریدایرکت 301 ، ریدایرکت 302 و در نهایت ریدایرکت 303 که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.
    • Destination URL: در این قسمت باید لینک مقصد و جدید را وارد نمایید.
    ریدایرکت 301 دایرکت ادمین
  4. بعد از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل عنوان شده زمان آن می رسد که از طریق مرورگر خود لینک صفحه مورد نظر را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین به درستی صورت گرفته است.
در نظر داشته باشید که دایرکت ادمین تغییرات مورد نظرتان را در htaccess موجود در public_html اعمال می کند. اگر می خواهید ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را به صورت دستی پیکربندی کنید، می توانید از طریق بخش مدیریت فایل دایرکت ادمین (File manager) اقدام کرده و تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.

کد ریدایرکت سایت از طریق فایل htaccess.

آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین1. ریدایرکت 301 در دایرکت ادمین

ریدایرکت 301 در واقع یک نوع تغییر مسیر دائمی است. در این حالت 90 تا 99 درصد از ارزش صفحه یا فایل قدیمی به صفحه یا فایل جدید منتقل می شود. در این حالت اگر صفحه ای دارای ارزش محتوایی بالا بوده و ترافیک خوبی را دریافت می کند، با ریدایرکت 301 دایرکت ادمین می توانید به راحتی این ارزش را حفظ کرده و در کنار آن به هدف خود نیز برسید. در بیشتر موارد ریدایرکت 301 را می توان بهترین انتخاب برای حفظ ارزش و سئو سایت دانست. در نتیجه آن صفحه یا وب سایت مورد نظر به طور کامل و به صورت خودکار به آدرس جدید تعیین شده انتقال پیدا می کند.

بخوانید!  رفع مشکلات و بهبود ساختار سایت با زبانه Structure در Gtmetrix

ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چه کاربردی دارد؟ ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس

نحوه ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین2. ریدایرکت 302 دایرکت ادمین

گاهی ممکن است صفحه ای دچار مشکل شده و نیاز باشد که به صورت موقت آن را از دسترس خارج کنید. این کار باعث می شود که کاربران شما با خطای 404 که به معنای حذف صفحه است مواجه شوند که می تواند طبعات منفی زیادی را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد. خوشبختانه ریدایرکت 302 این امکان را به شما می دهد که صفحه ای را به صورت موقتی از دسترس خارج کنید و از بروز نتایج منفی ممکن جلوگیری کنید.

در این صورت به شما پیشنهاد می شود که از قابلیت تغییر مسیر موقتی یا همان ریدایرکت 302 استفاده کنید. بدین ترتیب صفحه قدیمی از نتایج موتورهای جستجو حذف نشده و ارزش آن انتقال داده نمی شود. در نتیجه شما می توانید بعد از رفع مشکلات پیش آمده به راحتی صفحه مورد نظر را به حالت قبل برگردانید. البته در نظر داشته باشید که بهترین نوع ریدایرکت از نظر سئو redirect 301 است.

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین3. ریدایرکت 303 دایرکت ادمین

نوع ریدایرکت دیگری که می توان در صفحه مربوط به ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین مشاهده کرد، ریدایرکت 303 است. این redirect به هیچ عنوان یک جایگزین برای صفحه درخواست شده بشمار نمی رود. در واقع با استفاده از این ریدایرکت شما لینک مورد نظر را به یک صفحه جداگانه ارجاع می دهید. (این صفحه جداگانه می تواند یک صفحه فرم، فرود، پیشرفت بارگذاری ها یا صفحه تاییدیه باشد.) استفاده از این روش برای تغییر مسیر توصیه نمی شود. پاسخ به درخواست ارسالی اصولا از طریق متدهای PUT یا POST صورت می گیرد.

بخوانید!  وظایف طراح در طراحی سایت

تفاوت ریدایرکت و پارک دامین در دایرکت ادمین

لازم است بدانید که میان این دو مورد تفاوت کاربردی بسیار مهمی وجود دارد. همانطور که گفته شد در ریدایرکت زمانی که لینک صفحه یا دامنه قدیمی را وارد می کنید، به طور خودکار به صفحه یا دامنه مقصد انتقال داده می شوید و ارزش و ترافیک آن نیز انتقال پیدا می کند. اما پارک دامنه در واقع یک نام دامنه اضافی است که به دامنه اصلی وب سایت شما اشاره خواهد داشت. در واقع با پارک دامنه چندین دامنه با محتوای یکسان خواهید داشت.

به عنوان مثال اگر شما صاحب domain.net هستید و می خواهید آن را روی دامنه اصلی خود یعنی domain.com پارک کنید، می توانید از domain pointer استفاده کنید تا هر زمان شخصی domain.net را در مرورگر خود جستجو کرد، وارد وب سایت domain.com شود. با استفاده از Domain Pointer می توانید یک محتوا با چند نام دامنه متفاوت داشته باشید.

خیلی از افراد شناخت مناسبی درباره ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین و domain pointer یا همان پارک دامین نداشته و تصور می کنند هر دوی آنها کار مشابه ای را انجام می دهند.

آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین یکی از مهم ترین کارهایی است که به منظور بهبود عملکرد سایت بدون ایجاد تاثیر منفی روی سئو سایت انجام داد. به عنوان مثال بعد از خرید هاست و دامنه جدید، به کمک redirect به ویژه ریدایرکت 301 دایرکت ادمین شما تمام ارزش و ترافیک یک صفحه یا دامنه را به صفحه یا دامنه دیگری منتقل می کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا آموزش ریدایرکت دایرکت ادمین را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

نوشته آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.