0

آموزش قدم به قدم سفارشی سازی صفحات ووکامرس

در این مقاله از مجموعه آموزش های فروشگاه اینترنتی پروشاپ قصد داریم شما را با سفارشی سازی صفحات ووکامرس و بخش های اصلی آن آشنا کنیم. اولین نکته ای باید در خصوص ووکامرس بدانید این است که woocommerce یک پلاگین است که وردپرس را به یک فروشگاه اینترنتی مجهز تبدیل می کند. یعنی کسی که روی سایت وردپرسی خود افزونه ووکامرس را نصب می کند، می تواند یک فروشگاه آنلاین ایجاد نماید. اما برای اینکه با ووکامرس و بخش های اصلی آشنا شوید، باید به ترتیب زیر پیش بروید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش قدم به قدم سفارشی سازی صفحات ووکامرس را در اختیار شما قرار دهیم.

سفارشی سازی صفحات ووکامرس

در ابتدا به منظور سفارشی سازی صفحات ووکامرس و پیکربندی آن از طریق وردپرس خود، منوی ووکامرس را پیدا کرده و روی زیر منوی پیکربندی کلیک کنید.

پیکربندی ووکامرس

در بالای صفحه ای که باز می شود یکسری تب وجود دارد که از تمامی آنها برای پیکربندی و سفارشی سازی صفحات ووکامرس استفاده می شود.

پیکربندی ووکامرس

ممکن است در بالای صفحه با یک لینک تحت عنوان «به دنبال تنظیمات اطلاع رسانی هستید؟ به شخصی سازی بروید» رو به رو شوید. در این صفحه امکان شخصی سازی برخی از تنظمیات ووکامرس وجود دارد. تنظیماتی مثل طول و عرض تصاویر یا قرار دادن پیامی مشخص در سایت در این قسمت قابل دسترسی خواهد بود.

ویرایش صفحات ووکامرس و سفارشی سازی آن ها

با کلیک روی لینک مذکور به بخش شخصی سازی هدایت خواهید شد، وارد صفحه ای می شوید که قابلیت تنظیم ووکامرس و شخصی سازی آن را به شما ارائه می دهد. اگر منوی فوق برای شما در صفحه پیکربندی وجود نداشت، می توانید روی منوی نمایش و سپس زیر منوی سفارشی سازی کلیک نمایید.

سفارشی سازی صفحات ووکامرس

با این روش نیز وارد صفحه تنظمیات ووکامرس خود خواهید شد.

بخوانید!  ۶ راه برای نوشتن محتوا قابل توجه و معتبر

سفارشی سازی صفحات ووکامرس

اما در صفحه پیکربندی و سفارشی سازی صفحات ووکامرس با چه بخش هایی رو به رو خواهید شد؟

  1. اعلان فروشگاه
  2. کاتالوگ محصولات
  3. تصاویر محصولات
  4. تسویه حساب

سفارشی سازی صفحات ووکامرس

1-اعلان فروشگاه ووکامرس

بخش اعلان فروشگاه: در سمت راست صفحه سفارشی سازی صفحات ووکامرس منویی وجود دارد که با کلیک روی هر یک از آنها می توانید تنظمیات مربوط به آن بخش را مشاهده نمایید. با کلیک روی گزینه «اعلان فروشگاه» همانند تصویر زیر یک اعلان پیش فرض به شما نشان داده می شود. در صورت زدن تیک «فعال کردن اعلان فروشگاه» متنی که مشاهده می کنید در قسمت بالای فروشگاه نشان داده می شود. از این منو می توانید برای نمایش پیام حاضر، تبلیغات یا رویدادها استفاده نمایید.

2- ساخت کاتالوگ محصولات در ووکامرس

بخش کاتالوگ محصولات: منو بعدی «کاتالوگ محصول» است. با استفاده از این بخش می توانید مشخص نمایید که نمای برگه فروشگاه شما به چه شکلی نمایش داده شود. در واقع می توانید در راستای شخصی سازی صفحه محصول ووکامرس عمل کنید. به عنوان مثال می توانید تعیین کنید که محصولات در معرض نمایش قرار گیرند یا اینکه دسته بندی های محصولات نمایش داده شوند. حتی می توانید تعیین کنید که دسته بندی ها و محصولات با هم به طور همزمان نشان داده شوند. شما می توانید نتیجه تغییرات را سمت چپ صفحه مشاهده نمایید.
در قسمت «مرتب سازی پیش فرض محصولات» نیز می توانید مشخص کنید که محصولاتتان به صورت پیش فرض به چه شکلی مرتب سازی و نمایش داده شوند. می توانید به ترتیب جدیدترین، مجبوب ترین، بر اساس قیمت یا میانگین رتبه محصولات فروشگاهی خود را مرتب نمایید.
بعد از اعمال تنظمیات مورد نظر می توانید با کلیک روی گزینه انتشار تغییرات اعمال شده در این بخش را ذخیره نمایید.
همچنین لازم است در نظر داشته باشید که کاربر با استفاده از فیلتر، محصولات را بر اساس آنچه که تمایل دارد مرتب نماید. در ادامه منوی کاتالوگ محصولات، می توانید نمایش دسته بندی های خود را نیز مدیریت نمایید. در این قسمت نیز می توانید تعیین کنید که می خواهید محصولات نمایش داده شوند یا زیردسته ها، یا اینکه بتوان هر دوی آنها را به صورت همزمان مشاهده کرد.

بخوانید!  چطور به اعتمادسازی سایت و جذب حداکثری مخاطبان کمک کنیم؟

3- تنظیمات عکس در ووکامرس

بخش تصاویر محصولات: منوی بعدی جهت سفارشی سازی صفحات ووکامرس مربوط به «تصاویر محصولات» است. به کمک این بخش می توانید عرض تصویر اصلی و عرض بندانگشتی را مشخص نمایید. همچنین می توانید تعیین کنید که تصاویری که در صفحه محصولات نمایش داده می شود، به چه شکلی باشند.

  • حالت 1.1: تصویر به صورت مربع نمایش داده شود.
  • حالت سفارشی: در این قسمت می توانید ابعاد تصویر را به صورت دستی تنظیم نمایید. در این حالت ممکن است بالا و پایین تصاویر یا چپ و راست آن برش بخورد.
  • حالت برش نخورده: در این حالت، تصویر به همان اندازه و شکلی که قرار داده اید نمایش داده می شود. یعنی به عنوان مثال اگر تصویر شما مستطیل باشد، به همان حالت نشان داده می شود. استفاده از این گزینه پیشنهاد نمی شود. چرا که باعث می شود صفحه محصولاتتان بسیار بهم ریخته در معرض نمایش قرار گیرد.
پیشنهاد ما استفاده از حالت 1.1 است که تصاویر را در یک ابعاد و به شکلی مرتب نشان می دهد. 

4- شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس

بخش تسویه حساب: گزینه بعدی «تسویه حساب» است. در این قسمت شما می توانید فیلدهای مربوط به صفحه پرداخت را تا حدودی ویرایش و نسبت به شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامر اقدام کنید. این قسمت توسط پلاگین های بسیار حرفه ای تر ویرایش و درست شده است. اما در صورت تمایل نیز می توانید از طریق منو قرار گرفته در سمت راست تصویر تنظیمات این بخش را ویرایش کنید. مثلا می توانید تعیین کنید که کدام یک از فیلدهای قرار گرفته پنهان شده یا حالت الزامی بگیرند.

بخوانید!  دکمه CTA _ تاثیر رنگ ها بر افزایش نرخ تبدیل

همچنین می توانید در راستای سفارشی سازی صفحات ووکامرس برگه حفظ حریم خصوصی نیز داشته باشید. به کمک این صفحه می توانید ایمیل کاربر را دریافت کنید تا برای بارهای بعدی که وارد وبسایت می شود، فرآیند ورود راحت تری را داشته باشد.
در قسمت پایین تر این منو می توانید تعیین کنید که می خواهید صفحه شرایط یا ضوابط داشته باشید یا نه. به کمک این برگه می توانید مقررات فروشگاه خود را نوشته و در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. در مقالات بعدی درباره چگونگی ایجاد و نحوه استفاده از آن توضیحاتی ارائه خواهد شد.
متنی که می خواهید در برگه حریم خصوصی نشان داده شود را می توانید در قسمت تعیین شده در همین منو وارد کنید. هچنین متنی که در قسمت شرایط و ضوابط صفحه فروش نشان داده می شود که کاربر باید آن را تیک بزند نیز در این قسمت قابل مشاهده است. متن این قسمت را نیز می توانید مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی زیباتر و جذب بیشتر کاربران، می بایست روی طراحی صفحات و شخصی سازی آن ها مانور دهید. سفارشی سازی صفحات ووکامرس می تواند اقدام بسیار موثری برای افزایش خرید تلقی گردد. در این راستا می توان از بخش پیکربندی ووکامرس یا بخش سفارشی سازی ووکامرس و محصولات اقدام نمود. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا به شرح مفصل شخصی سازی فروشگاه پرداختیم.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

نوشته آموزش قدم به قدم سفارشی سازی صفحات ووکامرس اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.