0

آموزش نحوه راه اندازی cdn ابر آروان

سرعت بارگذاری اطلاعات سایت و امنیت آن دو فاکتور بسیار مهمی هستند که صاحبان وب سایت ها باید به آن دقت لازم را داشته باشند. یکی از راه کارهای بسیار مناسبی که می توان در این زمینه از آن بهره برد، استفاده از یک عرضه کننده زیرساخت ابری است. ابر آروان به عنوان سرویس دهنده ایرانی مورد توجه افراد بوده و کاربران زیادی بعد از تهیه دامنه و خرید هاست مناسب اقدام به استفاده از شبکه توزیع محتوا ابر آروان کرده اند. شما می توانید با طی کردن چند مرحله ساده اقدام به راه اندازی cdn ابر آروان نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش راه اندازی cdn ابر آروان را در اختیار شما همراهان عزیر قرار دهیم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • امکان راه اندازی cdn ابر آروان
  • ابر آروان چیست؟
  • آموزش گام به گام راه اندازی cdn ابر آروان

امکان راه اندازی cdn ابر آروان

CDN مخفف عبارت (Content Delivery Network) به معنای شبکه توزیع محتوا است که به کاربران خود این امکان را می دهد تا بتوانند با استفاده از سررهای خود در نقاط مختلف جهان سرعت و امنیت بیشتری را تجربه کنند. خوشبختانه زیرساخت های لازم برای ارائه cdn در داخل کشور نیز فراهم شده است و شما می توانید شبکه توزیع محتوا را از ابر آروان تهیه و مطابق نیاز خود از خدمات این شرکت استفاده نمایید. ابر آروان را می توان کلودفلر ایرانی دانست که خدماتی مشابه این سرویس را ارائه می دهد.

🟢🔵 برای راه اندازی cdn روی ابر آروان باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه این مقاله به صورت گام به گام به شما آموزش داده می شود. اما قبل از آن بهتر است با مفهوم CDN و کاربرد آن دقیق تر آشنا شوید.

cdn چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

  • اما ابر آروان چیست؟
  • دقیقا چه خدماتی توسط این مجموعه ارائه می شود؟
  • چگونه می توان از این شبکه توزیع محتوا برای بهبود سرعت و امنیت وب سایت خود استفاده کرد؟
بخوانید!  تاثیر منفی محتوای تکراری بر روی سئو – چرا محتوای تکراری برای سئو سایت نامناسب است؟

اگر این سوالات در ذهن شما نیز نقش بسته است، اصلا نگران نباشید. چرا که قرار است به آموزش راه اندازی cdn و بررسی دقیق تر این ارائه دهنده خدمات cdn بپردازیم.

ابر آروان چیست؟

ابر آروان یک عرضه کننده زیر ساخت ابری است که به شما کمک می کند با استفاده از سرورهای این مجموعه بالاترین سرعت بارگذاری ممکن را به کاربران خود ارائه داده و امنیت وب سایتتان را نیز افزایش دهید. روش کار در حالت عادی به این شکل است که یکی از بازدیدکنندگان وب سایت درخواستی را ارسال می کند، این درخواست به سرور میزبان سایت ارسال می شود. در این مدت کاربر باید منتظر پاسخ از سرور مورد نظر بماند. اما در حالتی که صاحب وب سایت اقدام به راه اندازی cdn کرده باشد، محتوای وب سایت مورد نظر به جای بارگذاری از سرور اصلی، از نزدیک ترین سرور برای کاربر ارسال می گردد. در نتیجه سرعت به شکل ایده آلی افزایش پیدا خواهد کرد.

در کنار افزایش سرعت باید به مزیت دیگر راه اندازی cdn ابر آروان یعنی افزایش امنیت وب سایت نیز اشاره کرد. از آنجایی که دیگر نیازی نیست برای دریافت اطلاعات به سرور اصلی متصل شوید، پس dns ها و آی پی سرور اصلی شما نیز مشخص نخواهد شد. در نتیجه با راه اندازی cdn می توان به شکل مناسبی از وب سایت خود در برابر حملات محافظت کرد. پس به صورت کلی می توانیم مزایای زیر را برای CDN در نظر بگیریم:

  • افزایش سرعت
  • افزایش امنیت
  • جلوگیری از حملات احتمالی (به دلیل مخفی شدن آیپی)
  • مشخص نبودن آیپی
  • تحویل سریع محتوا از نزدیک ترین نقطه جغرافیایی به کاربر
  • و…

آموزش گام به گام راه اندازی cdn ابر آروان

اگر قصد راه اندازی cdn ابر آروان را دارید، باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

  1. در اولین گام جهت راه اندازی cdn باید آدرس این وب سایت به نشانی arvancloud.com را در مرورگر خود وارد نمایید.
  2. سپس باید روی منو «ثبت نام» کلیک کنید.
    راه اندازی cdn ابر آروان
  3. بعد از کلیک روی منوی ثبت نام وارد صفحه ای همانند تصویر زیر می شوید. در این صفحه باید اطلاعات خواسته شده را در فیلدهای موجود وارد کرده و در نهایت روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.
    🟢🔵 نکته بسیار مهم: دقت داشته باشید حین ثبتنام برای راه اندازی cdn اطلاعات وارد  شده در این فیلدها را در یک فایل متنی همچون نوت پد ذخیره کنید تا در دفعات بعدی قادر به ورود به این سایت باشید.
    نحوه راه اندازی cdn ابر آروان
  4. در این مرحله پیغامی به آدرس ایمیل وارد شده توسط شما ارسال می شود. باید وارد ایمیل خود شده و همانند تصویر زیر با کلیک روی دکمه «تایید ایمیل» اقدام به تایید پست الکترونیک ارسال شده نمایید.
    آموزش راه اندازی cdn ابر آروان
  5. بعد از تایید ایمیل، یک کد 6 رقمی به شماره تلفن وارد شده ارسال می شود که باید آن را در فیلد مشخص شده وارد کرده سپس روی دکمه «تایید کد» کلیک کنید.
    راه اندازی cdn ابر آروان
  6. در این مرحله وارد پیشخوان ابر آروان خود خواهید شد. برای راه اندازی cdn روی وب سایت خود باید روی منو «CDN» کلیک کنید.
    نحوه راه اندازی cdn ابر آروان
  7. در صفحه که برای شما نمایش داده می شود دکمه ای تحت عنوان «افزودن دامنه جدید» وجود دارد که باید به منظور وارد کردن نام دامنه خود روی آن کلیک کنید. (دامنه ای که قصد راه اندازی cdn روی آن دارید را با دقت و کاملا صحیح بنویسید.)
    چگونگی راه اندازی cdn ابر آروان
  8. سپس نام دامنه خود را در فیلد مشخص شده در تصویر زیر وارد کرده و روی دکمه «ادامه» کلیک کنید. ابر آروان به صورت اتوماتیک رکوردهای DNS شما را اسکن و وارد می کند. به ندرت پیش می آید که مشکلی در اسکن رکوردها رخ دهد. همچنین در دفعات بعدی که ساب دامین تعریف می کنید نیز می بایست رکوردها  اسکن شوند.
    آموزش راه اندازی cdn ابر آروان
  9. بعد از وارد شدن رکوردهای DNS دامنه، صفحه شرایط استفاده از خدمات به شما نمایش داده می شود. شما باید تیک گزینه «از تمام قوانین اطلاع دارم و آنها را قبول می کنم» را فعال کرده و سپس روی دکمه «موافقم» کلیک کنید.
    نحوه راه اندازی cdn روی abrearvan
  10. در این مرحله باید روی ابر طوسی رنگ قرار گرفته در قسمت «وضعیت ابر» کلیک کنید.
    نحوه راه اندازی cdn ابرآروان
  11. بدین ترتیب باکسی همانند تصویر زیر به شما نشان داده شود. به منظور فعال سازی cdn ابر آروان باید روی دکمه «فعال سازی» کلیک کنید.
    آموزش کامل راه اندازی cdn ابر آروان
بخوانید!  رونمایی از تجهیزات و سخت افزارهای پروژه بزرگ هاست ابری میزبان فا

بدین ترتیب به سادگی موفق به راه اندازی cdn ابر اروان روی دامنه مورد نظر خود شدید. در این مسیر مشکل خاصی وجود ندارد اما کسانی که روی دامنه خود سرویس CDN راه اندازی می کنند دقت داشته باشند هر زمان تمایل داشتند برای این دامنه، ساب دامینی تعریف نمایند می بایست به پیشخوان ابراروان مراجعه نموده و رکورد A تعریف نمایند. در آموزش های بعدی به شرح مفصل این موضوع خواهیم پرداخت.

ابر آروان یک عرضه کننده زیر ساخت ابری معتبر است که با خدمات خود به شما در زمینه افزایش امنیت وب سایتتان و همچنین بالا بردن سرعت بارگذاری اطلاعات کمک بسزایی می کند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا سعی بر این بوده است تا ارائه آموزشی جامع و گام به گام در مسیر راه اندازی cdn ابر آروان در کنار شما عزیزان باشیم. بدین ترتیب شما می توانید با خیالی راحت عملکرد وب سایت خود را از نظر سرعت و امنیت بهبود ببخشید. سرویس کلودفلر نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

آموزش استفاده از Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت

نوشته آموزش نحوه راه اندازی cdn ابر آروان اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.