0

آموزش نحوه کار با Jetbackup در سی پنل

تهیه بکاپ از اطلاعات یک وب سایت یکی از اصلی ترین مواردی است که صاحبان وب سایت ها باید به آن توجه داشته باشند. به طور معمول افراد باید  به صورت منظم از اطلاعات وب سایت خود یک بکاپ تهیه کنند. که در این خصوص در آموزش های پیشین به نحوه تهیه فول بک آپ از هاست سی پنل و چگونگی بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین پرداختیم. اما در کنار آن نیز می توانید از بکاپ هایی که توسط شرکت هاستینگ به صورت خودکار تهیه می شود نیز استفاده نمایید. این بکاپ ها معمولاً به صورت خودکار در بازه های زمانی مشخصی تهیه شده و در بخشی تحت عنوان Jetbackup ذخیره می شوند. در نتیجه به راحتی می توانید به این قسمت مراجعه و بکاپ مورد نظر خود را ریستور کرده یا با استفاده از قابلیت دانلود بکاپ با Jetbackup آن را روی سیستم خود ذخیره نمایید. در همین راستا تصمیم گرفتیم در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا نحوه بکاپ گیری در سی پنل با Jetbackup، چگونگی ریستور بکاپ سی پنل با جت بکاپ و همچنین قابلیت دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • jetbackup سی پنلآموزش کار با پلاگین Jetbackup سی پنل
  • نحوه ریستور بکاپ سی پنل با جت بکاپ
  • چگونگی دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل
  • مدیریت بکاپ های جت بکاپ

آموزش کار با پلاگین Jetbackup سی پنل

با توجه به اینکه امروزه کسب و کارها شکل آنلاین به خود گرفته اند، محافظت از اطلاعات آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که از دست رفتن اطلاعات یک وب سایت ممکن است به نابودی کامل آن کسب و کار منجر شود. در همین راستا همواره به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی توصیه می شود تا یک نسخه پشتیبان کامل از اطلاعات وب سایت خود تهیه کرده و در جایی مطمئن نگهداری کنند. در حال حاضر برای وب سایت هایی که از پنل مدیریت سی پنل استفاده می کنند، امکان تهیه فول بکاپ از طریق Jetbackup فراهم شده است.

با استفاده از این قاابلیت افراد می توانند به بکاپ هایی که به صورت خودکار توسط شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ آنها به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه تهیه می شود، دسترسی پیدا کرده و در صورت تمایل آن را ریستور یا دانلود نموده و روی سیستم خود ذخیره کنند. در ادامه به شکل گام به گام نحوه ریستور بکاپ سی پنل با جت بکاپ و همچنین دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل را به شما آموزش خواهیم داد. 🙂

نحوه ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup

اگر قصد دارید یکی از بکاپ هایی که به صورت خودکار تهیه شده اند را با استفاده از Jetbachup ریستور نمایید باید مراحل مشخصی را دنبال کنید که در ادامه به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد.

  1. در اولین گام از فرآیند ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup باید مطابق با آموزش ورود به سی پنل وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید.
  2. سپس از طریق منو JetbacKup زیر منویی که تحت عنوان Full Account Backup قابل مشاهده است را انتخاب نمایید.
    آموزش کار با پلاگین Jetbackup سی پنل
  3. در صفحه جدیدی که باز می شود، شما لیستی از فایل های بکاپ گیری شده را مشاهده خواهید کرد. در این لیست شما می توانید اطلاعات مربوط به هر یک از بکاپ های موجود را به صورت جداگانه مشاهده نمایید. اطلاعاتی که برای هر بکاپ قابل مشاهده است عبارت است از:
    • Type: در این قسمت شما می توانید نوع بکاپی که گرفته شده است را مشاهده نمایید.
    • Creation Date: این بخش مربوط به نمایش زمانی است که بکاپ گیری خودکار صورت گرفته. بازه های زمانی بکاپ گیری در شرکت های هاستینک مختلف متفاوت است.
      در میزبان فا برای سرویس هاست ایران بکاپ گیری در دو لایه هفتگی و ماهانه و در سرویس های مربوط به هاست مخصوص وردپرس و هاست ووکامرس نیز بکاپ گیری در سه لایه روزانه، هفتگی و ماهانه صورت می گیرد.
    • Size: در این قسمت شما می توانید سایز بکاپ گرفته شده را برحسب MB مشاهده نمایید. بدین ترتیب می توانید به راحتی متوجه شوید که بکاپ های صورت گرفته چقدر از حجم هاست شما را شغال کرده اند.
    • Note: اگر تمایل دارید یادداشتی را روی بکاپ مورد نظر خود قرار دهید یا آن را نشانه گذاری کنید، می توانید از طریق این بخش اقدام نموده و روی بخش Click to add Note قرار گرفته در رو به روی بکاپ مورد نظر خود کلیک نمایید.
    • Location: با استفاده از این بخش شما می توانید متوجه شوید که بکاپ تهیه شده در چه مسیری از هاست ذخیره شده است. این گزینه بسیار کاربردی است.
    • Actions: این قسمت در واقع همان بخشی است که در راستای ریستور بکاپ با Jetbackup در سی پنل یا دانلود بکاپ تهیه شده با آن سر و کار خواهید داشت.
  4. حال در راستای ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup در این مرحله باید روی دکمه Restore قرار گرفته در زیر منو Actions کلیک کنید.
    نحوه ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup
  5. در این مرحله پیغامی به شما نمایش داده می شود و طی آن از شما پرسیده می شود آیا تمایل دارید بکاپ انتخاب شده در صف ریستور قرار بگیرد یا نه و در واقع تایید ریستور را از شما می گیرد. اگر می خواهید ریستور صورت گیرد، باید دکمه Add to Restore Quene را انتخاب کرده و در غیر این صورت با کلیک روی گزینه Cancel فرآیند ریستور بکاپ سی پنل با Jetbackup را متوقف نمایید.
    آموزش ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup
بخوانید!  آموزش نمایش مطالب دسته بندی خاص در یک برگه از وردپرس

بدین ترتیب فرآیند ریستور بکاپ آغاز می شود. لازم است در نظر داشته باشید که فرآیند ریستور بکاپ با توجه به حجم بکاپ ممکن است متغیر باشد. در نتیجه باید منتظر باشید تا فرآیند ریستور به صورت کامل صورت گیرد.

چگونگی دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل

اگر قصد دارید یکی از بکاپ های صورت گرفته را دانلود کرده و برای همیشه روی سیستم خودتان داشته باشید، لازم است که با نحوه دانلود بکاپ با Jetbackup در سی پنل نیز آشنا شوید.

مهم: موضوعی که لازم است در نظر داشته باشید، بکاپ هایی که به صورت خودکار تهیه می شوند، به ترتیب و در همان بازه های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه با بکاپ های جدید جایگزین می شود. این امر ممکن است برای کسانی که تمایل دارند بکاپی را ریستور کنند که در لیست وجود ندارد، مشکل ساز باشد. به همین دلیل به این دسته از افراد پیشنهاد می شود تا بکاپ های مورد نظر خود را روی سیستم نیز ذخیره کنند تا حتی در صورت جایگزین شدن آن با بکاپ جدیدی که گرفته می شود، بکاپ مربوطه را در اختیار داشته باشند.

به منظور دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل شما باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. همانند حالت قبل با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریت هاست سی پنل خودتان شوید.
  2. سپس روی منو Full Account Backup قرار گرفته در زیر منو JetbacKup کلیک نمایید.
  3. در صفحه مربوط به بکاپ ها و از طریق دکمه Generate Download قرار گرفته در بخش Actions بکاپ مورد نظرتان اقدام به دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل نمایید.
    چگونگی دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل
  4. بعد از اینکه دکمه عنوان شده را انتخاب کردید، پیغامی به شما نمایش داده می شود که به منظور تایید قرار گرفتن بکاپ مورد نظر در صف دانلودها و شروع فرآیند دانلود آن لازم است روی دکمه Add to Download Queue کلیک نمایید.
    نحوه دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل
بخوانید!  دیساو چیست و آموزش Disavow برای بک لینک‌ های اسپم

بدین ترتیب یک نسخه از بکاپ مورد نظرتان دانلود شده و در صف دانلودها قرار می گیرد.

مدیریت بکاپ های جت بکاپ

برای اینکه مطمئن شوید که ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup یا دانلود بکاپ به درستی انجام شده است، می توانید صف ریستورها و بکاپ های صورت گرفته را بررسی کنید. به همین منظور شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. زمانی که وارد پنل مدیریت هاست خود می شوید از طریق منو JetbacKup زیرمنو Queue را انتخاب نمایید.
    مدیریت بکاپ های جت بکاپ
  2. در این صفحه شما می توانید یک لیست کامل از ریستورها و دانلودهای صورت گرفته مشاهده کنید و آنها را مطابق با نیاز خود مدیریت نمایید. در این صفحه اطلاعات مشخصی درباره تمامی ریستورها و همچنین دانلودهای صورت گرفته از طریق جت بکاپ مشاهده خواهید کرد که این اطلاعات عبارتند از:
    • Type: با توجه به اینکه تمامی دانلودها و ریستورهای صورت گرفته در یک صف قرار می گیرند، به کمک این بخش می توانید متوجه شوید که فایل مورد نظر مربوط به چه فرایندی می باشد. عبارت Download نشان دهنده دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل و عبارت Restore نشان دهنده ریستور بکاپ سی پنل با jetbackup می باشد.
    • Date: در این قسمت می توانید تاریخی که یک بکاپ را ریستور کرده یا دانلود نموده اید را به صورت دقیق مشاهده کنید.
    • Target: با استفاده از این قسمت می توانید متوجه شوید که فایل بکاپ به چه نامی و در چه فرمتی ذخیره شده است.
    • Status: مهم ترین بخشی که در این صفحه باید به آن توجه داشته باشید بخش Status است. با استفاده از این قسمت شما می توانید متوجه شوید که آیا فرآیند ریستور یا دانلود بکاپ مورد نظرتان به صورت کامل صورت گرفته است یا نه. آموزش دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنلبرای اطمینان از اینکه فرآیند با موفقیت به اتمام رسیده است توصیه می کنیم حتما وضعیت ریستور بکاپ در سی پنل به کمک جت بکاپ یا دانلود آن را از طریق این قسمت بررسی نمایید.
      در صورتی که در بخش Status بکاپ مورد نظر خود با عبارت Completed مواجه شدید، می توانید مطمئن باشید که ریستور یا دانلود بکاپ مورد نظر با موفقیت انجام شده است.
    • Action: این قسمت مربوط به مدیریت بکاپ های دانلود شده است. اگر قصد دارید بعد از دانلود بکاپ با jetbackup در سی پنل آن را روی سیستم خود نیز ذخیره داشته باشید می توانید همانند تصویر زیر روی دکمه Download کلیک کنید تا یک نسخه از بکاپ مورد نظر دانلود شده و روی سیستم شما ذخیره شود. همچنین می توانید به کمک دکمه Delete Download بکاپ مورد نظر ار حذف کرده و لیست خود را خلوت تر کنید.
      دانلود بکاپ با Jetbackup در سی پنل

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان به قابلیت Jetbackup موجود در سی پنل پرداخته و نحوه ریستور بکاپ سی پنل با استفاده از این پلاگین را آموزش دادیم. بدین ترتیب امکان مدیریت بکاپ گیری های صورت گرفته توسط شرکت هاستینگ برای شما فراهم می شود و شما دیگر نیازی به مکاتبه با پشتیبانی هاست خود برای بازگردانی بکاپ نداشته و می توانید هر زمان که تمایل داشتید آخرین بکاپ موجود را ریستور کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی در خصوص آموزش های ارائه شده در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه های مقاله با ما در ارتباط باشید.

بخوانید!  تنظیمات دیدگاه وردپرس با بهترین افزونه نظرات

آموزش رایگان سی پنل

نوشته آموزش نحوه کار با Jetbackup در سی پنل اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.