0

آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که از آن می توان برای مدیریت صحیح هاست خود استفاده کرد، قابلیت ادان دامین است. شما می توانید روی سرویس هاستینگ خود و با استفاده از پنل مدیریتی آن اقدام به ایجاد چند دامنه روی یک هاست نمایید. با نصب وردپرس روی هر یک از این ادان دامین ها نیز در واقع می توانید چندین سایت کاملا مجزا داشته باشید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

  • قابلیت نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  • آموزش نصب چند وردپرس روی یک هاست

قابلیت نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین

شما این امکان را دارید که چند وردپرس را روی یک هاست بالا بیاورید. در واقع با این تکنیک چند سایت با دامنه و محتوای مجزا خواهید داشت. این کار در ماهیت نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین ممکن خواهد بود. شما باید دامنه مورد نظر خود را به صورت ادان تعریف کرده و سپس اقدام به نصب ورپردس روی آن نمایید. دامنه هایی که شما با استفاده از این قابلیت تعریف می کنید، کاملا مجزا  و منحصر به فرد می باشند و به شما این امکان را می دهد که در هزینه های خود به شکل مناسبی صرفه جویی کنید.

آموزش نصب چند وردپرس روی یک هاست

همان طور که ذکر شد اگر می خواهید چند وردپرس را روی یک هاست داشته باشید، می توانید از قابلیت ادان دامین هاست دایرکت ادمین استفاده کنید. برای اینکار در ابتدا باید هر تعداد ادان دامین جدیدی که تمایل دارید را روی هاست تعریف کرده و در نهایت برای هر یک از آنها به صورت جداگانه اقدام به نصب وردپرس نمایید. به منظور نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین باید 4 گام اصلی را بردارید:

  1. ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین
  2. آپلود وردپرس روی ادان دامین تعریف شده در دایرکت ادمین
  3. ایجاد دیتابیس در هاست دایرکت ادمین
  4. نصب وردپرس روی Addon Domain دایرکت ادمین

در ادامه به توضیح دقیق هر یک از این مراحل خواهیم پرداخت.

1. ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین

در اولین گام از نصب چند وردپرس روی یک هاست باید اقدام به تعریف نام دامنه جدید خود نمایید. اگر دامنه مورد نظرتان را پیش تر تعریف کرده اید که می توانید از این مرحله عبور کنید. اما اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به منظور ورود به پنل هاست دایرکت ادمین باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
  2. سپس از طریق منو «Account Manager» زیر منو «Domains Setup» را انتخاب نمایید تا وارد صفحه مربوطه شوید.
    نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  3. در ادامه نیز می توانید با استفاده از آموزش تعریف ادان دامین در هاست دایرکت ادمین نسبت به ایجاد Addon Domain در هاست اقدام نمایید.
بخوانید!  آشنایی با طراحی سایت نمایشگاه خودرو
🟢🔵 نکته بسیار ضروری قبل از تعریف ادان دامین: در نظر داشته باشید تا زمانی که نیم سروهای هاست روی دامین مورد نظر ست و نشر نشده باشند، امکان نصب وردپرس را نخواهید داشت. می توانید به کمک آموزش های زیر اقدام به انجام تغییرات مورد نظر نمایید.

تغییر dns دامنه کاربران میزبان فا  تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

2. آپلود وردپرس روی ادان دامین تعریف شده در دایرکت ادمین

بعد از اینکه ادان دامین دایرکت ادمین خود را ایجاد نمودید، می توانید فایل مربوط به نصب وردپرس را دریافت و روی هاست خود آپلود نمایید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به وب سایت WordPress.org یا wp-persian.com مراجعه کرده و آخرین نسخه فایل وردپرس قرار گرفته در آن را همانند تصویر زیر در قالب یک فایل Zip دانلود نمایید.
    نحوه نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  2. سپس با استفاده از آموزش آپلود فایل در دایرکت ادمین فایل وردپرس دانلود شده را روی ادان دامین خود آپلود و سپس آن را از حالت فشرده خارج کنید.
🟢🔵 نکته بسیار مهم: شما باید بعد از extract کردن فایل وردپرس، تمامی فایل ها و پوشه های قرار گرفته در آن را کپی و در مسیر اصلی ادان دامین ایجاد شده قرار دهید. در غیر این صورت نمی توانید وردپرس را روی ادان دامین دایرکت ادمین خود نصب نمایید  و با خطای 404 مواجه می شوید چون این فایل ها باید حتما خارج از پوشه در مسیر ادان دامین قرار داشته باشند.

خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین 

3. ایجاد دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

حالا در مرحله سوم از فرآیند نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین باید اقدام به ایجاد دیتابیس روی هاست دایرکت ادمین خود نمایید. چرا که اطلاعاتی همچون برگه ها، نوشته ها، دیدگاه ها، جداول افزونه ها و… روی دیتابیس ذخیره می شوند. همچنین در مرحله بعد یعنی در مرحله نصب و راه اندازی وردپرس روی ادان دامین مورد نظر، وردپرس شما باید به پایگاه داده ایجاد شده متصل شود. پس این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور ایجاد دیتابیس باید به صورت زیر اقدام کنید:

  1. از طریق منو «Account Manager» زیر منو «MySQL Management» را انتخاب نمایید تا وارد صفحه مربوط به تنظیمات پایگاده داده شوید.
    ایجاد پایگاه داده برای نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  2. در این مرحله می بایست یک دیتابیس ایجاد نمایید. برای این منظور با استفاده از آموزش ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین اقدام به ایجاد پایگاه داده جدید در دایرکت ادمین خود نمایید.
بخوانید!  اسکیما محصول چیست؟ + اهمیت استفاده از آن

🟢🔵 نکته بسیار مهم: در این مرحله دقت داشته باشید نام کاربری، نام دیتابیس و رمز عبوری که در این مرحله وارد می کنید را در یک فایل متنی همچون نوت پد ذخیره کنید چرا که در مراحل بعدی به منظور اتصال دیتابیس به وردپرس به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

4. نصب وردپرس روی Addon Domain دایرکت ادمین

بعد از از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل عنوان شده زمان آن می رسد که اقدام به نصب و راه اندازی وردپرس روی ادان دامین directadmin خود نمایید. برای این کار باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا باید آدرس ادان دامین خود را وارد نمایید. منظور از این آدرس همان دامنه ای است که در هاست خود تعریف کردید تا وردپرس روی آن نصب شود. بدین ترتیب صفحه ای همانند تصویر زیر نمایش داده می شود و از شما می خواهد تا زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
    تغییر زبان وردپرس ادان دامین دایرکت ادمین
  2. حالا زمان آن می رسد که اطلاعات مربوط به دیتابیس ایجاد شده را وارد کرده و سپس روی دکمه «فرستادن» کلیک کنید.
    • اطلاعات دیتابیس: به ترتیب نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله قبلی ایجاد کردید را وارد کنید.
    • میزبان پایگاه داده: این فیلد را برابر localhost قرار دهید.
    • پیشوند جداول: می توانید واژه دلخواهی را به عنوان پیشوند برای جداول دیتابیس در نظر بگیری. بدین صورت نام تمام جداول دیتابیس شما با این پشوند آغاز می شوند.

    نحوه ایجاد دیتابیس برای نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین

  3. اگر اطلاعاتی که وارد کرده اید، درست باشد با پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن برقراری ارتباط میان وردپرس و پایگاه داده رو به رو می شوید. در این مرحله باید روی «راه اندازی نصب» کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
    اتصال وردپرس به دیتابیس در دایرکت ادمین
  4. در صفحه ای که در این مرحله برای شما نمایش داده می شود، باید اطلاعات مورد نظر درباره وردپرس ایجاد شده را وارد نمایید. این اطلاعات شامل مواردی مثل عنوان سایت، نام کاربری، پسورد و ایمیل شما می شود. در این صفحه روی دکمه «راه اندازی وردپرس» کلیک کنید تا اطلاعات وارد شده ذخیره شوند.
    🟢🔵 نکته: دقت داشته باشید نام کاربری و رمز عبوری که در این مرحله وارد می کنید در آینده برای ورود به پیشخوان وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد.
    راه اندازی وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین
  5. حال می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور تعیین شده به راحتی وارد پیشخوان وردپرس خود شوید.
    نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین

در دفعات بعدی آدرس ورود به پیشخوان وردپرس نصب شده معادل yourdomain.com/wp-admin خواهد بود. سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به پیشخوان وردپرس دست می یابید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا با ارائه آموزشی گام به گام به شما در هنگام نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین در کنار شما همراهان عزیز باشیم. به این صورت قادر خواهید بود چند دامنه با وردپرس های مجزا روی یک هاست داشته باشید. تجربیات خود را از نصب چند وردپرس روی یک هاست با ما به اشتراک بگذارید.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

نوشته آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.

بخوانید!  همه چیز درباره لینک سازی شبکه ای یا PBN