0

آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بسیاری از وبمستران به دنبال آن هستند این است که چگونه اقدام به نصب چند وردپرس روی یک هاست نمایند؟ در واقع آنها به دنبال این هستند که بتوانند از فضای هاست خود بیشترین استفاده را برده و در کنار آن نیز سئو دامنه اصلی خود را بهبود ببخشند. خوشبختانه شما این امکان را دارید که با نصب وردپرس روی ساب فولدر چندین وردپرس را به صورت مجزا نصب و راه اندازی کرده و ارزش سئو آنها را به وب سایت اصلی خود انتقال دهید. در این مقااله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

  • امکان نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
  • چگونگی نصب چند وردپرس روی هاست دایرکت ادمین

امکان نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین

شما این امکان را دارید که در کنار وردپرسی که روی دامنه اصلی خود دارید، برای هر فولدر نیز یک وردپرس جداگانه نصب کنید. بدین ترتیب شما اقدام به نصب چند وردپرس روی یک هاست نموده اید. مزیتی که این کار در مقایسه با نصب وردپرس روی ساب دامین دایرکت ادمین دارد این است که می توانید ارزش سئویی وردپرس جدید را برای وردپرس دامنه اصلی خود حفظ کنید. این امر به بهبود رتبه وب سایت شما کمک شایانی را خواهد کرد.

چگونگی نصب چند وردپرس روی هاست دایرکت ادمین

برای نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین شما باید 4 مرحله اصلی را دنبال کنید:

  1. ساخت ساب فولدر در هاست دایرکت ادمین
  2. آپلود فایل های وردپرس روی ساب فولدر ایجاد شده
  3. ایجاد پایگاه داده در هاست دایرکت ادمین
  4. نصب و راه اندازی وردپرس روی دایرکت ادمین

به منظور نصب وردپرس روی یک ساب دایرکتوری در دایرکت ادمین باید مراحل گفته شده را یک به یک پشت سر بگذارید. در ادامه هر یک از این مراحل را به صورت کامل و دقیق به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی وردپرس را روی ساب فولدر مورد نظر خود در هاست دایرکت ادمین نصب نمایید.

بخوانید!  افزودنی های پرکاربرد کروم مخصوص وردپرس کاران و طراحان سایت

1. ساخت ساب فولدر در هاست دایرکت ادمین

شما باید در ابتدا ساب فولدری که قصد دارید وردپرس را روی آن نصب کنید، ایجاد نمایید تا بتوانید مراحل بعدی را پشت سر بگذارید. برای این کار باید:

  1. با به کمک آموزش ورود به دایرکت ادمین با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود وارد پنل مدیریتی هاست دایرکت ادمین خود شوید.
  2. سپس همانند تصویر زیر باید از طریق منو «System Info & Files» اقدام به انتخاب زیر منو «File Manager» کنید.
    نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
  3. حال باید از طریق دایرکتوری public_html اقدام به ایجاد ساب فولدر مورد نظر خود نمایید. فایل ها و پوشه های وردپرس دامنه اصلی در پوشه public_html قابل مشاهده خواهد بود. شما باید وارد این دایرکتوری شده و همانند تصویر زیر روی دکمه «New Folder» کلیک کنید.
    نحوه نصب وردپرس روی ساب فولدر در دایرکت ادمین
  4. باکسی به شکل popup به شما نشان داده می شود که باید به ترتیب مسیر فولدر و نام آن را در فیلدهای مشخص شده وارد کرده و سپس روی دکمه «Create» کلیک کنید.
    نصب وردپرس روی ساب دایرکتوری دایرکت ادمین

انتخاب نام ساب فولدر در دایرکت ادمین

2. آپلود فایل های وردپرس روی ساب فولدر ایجاد شده

حال که ساب دایرکتوری مورد نظرتان را روی هاست دایرکت ادمین ایجاد کرده اید، می توانید برای آپلود فایل های وردپرس روی آن اقدام نمایید. به همین منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام باید وارد وب سایت WordPress.org یا wp-persian.com شده و آخرین نسخه وردپرس را برای آپلود دانلود نمایید.
    نحوه نصب وردپرس روی ساب دایرکتوری در دایرکت ادمین
  2. بعد از دانلود فایل Zip شده وردپرس باید اقدام به آپلود آن در ساب فولدر ایجاد شده در مرحله قبل نمایید. برای این کار می توانید از آموزش نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین و همچنین آموزش خارج کردن فایل ها از حالت فشرده در دایرکت ادمین  را مطالعه نمایید.
بخوانید!  خرید قطعات اورجینال سرور های اچ پی
🟢🔵 نکته بسیار مهم: بعد از اینکه فرآیند آپلود فایل وردپرس با موفقیت به اتمام رسید، باید بعد از extract کردن فایل وردپرس، تمامی فایل ها و پوشه درون آن را کپی کرده و در مسیر فولدر ایجاد شده قرار دهید. در غیر این صورت هنگامی که می خواهید در مرحله 4 وردپرس را نصب نمایید، با خطای 404 مواجه خواهید شد.

3. ایجاد پایگاه داده در هاست دایرکت ادمین

بعد از پشت سر گذاشتن دو مرحله قبل، زمان آن می رسد که اقدام به ایجاد پایگاه داده جدید در هاست دایرکت ادمین خود نمایید. برای این کار نیاز است که به شکل زیر پیش بروید:

  1. شما در ابتدا باید همانند تصویر زیر از طریق منو «Account Manager» دایرکت ادمین، زیر منو «MySQL Management» را انتخاب نمایید.
    ایجاد پایگاه داده برای نصب وردپرس روی ساب فولدر دردایرکت ادمین
  2. سپس با استفاده از آموزش ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین اقدام به ساخت دیتابیس مورد نیاز خود نمایید. این دیتابیس محلی برای ذخیره سازی داده های صفر و یک همچون برگه ها، نوشته هاف دیدگاه ها و… می باشد.

4. نصب و راه اندازی وردپرس روی دایرکت ادمین

اما در مرحله نهایی نصب و راه اندازی وردپرس روی ساب فولدر در دایرکت ادمین باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا آدرس ساب فولدری که در اولین مرحله ساختید را به همراه آدرس دامنه اصلی به صورت Yourdomain.com/subfolder در مرورگر وارد کنید.
  2. سپس صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که باید زبان وردپرس خود را انتخاب نمایید. در این آموزش ما زبان فارسی را انتخاب می کنیم.
    تعیین زبان وردپرس نصب شده روی ساب فولدر دایرکت ادمین
  3. در گام بعدی از فرآیند نصب چند وردپرس روی یک هاست باید اطلاعات دیتابیسی که در مرحله سوم ساختیدرا در فیلدهایی که مشخص شده اند وارد کنید و در آخر روی دکمه «فرستادن» کلیک کنید. این اطلاعات شامل نام کاربری، نام دیتابیس و رمز دیتابیس است. میزبان پایگاه داده را نیز localhost در نظر بگیرید. همچنین می توانید پیشوند دلخواهی برای جداول دیتابیس خود بنویسید.
    اتصال پایگاه داده به وردپرس در دایرکت ادمین
  4. سپس در صورتی که اطلاعات به درستی وارد شده باشد، وردپرس مورد نظر به دیتابیس ایجاد شده متصل شده و پیغام موفقیت آمیز بودن آن را مشاهده و می توانید با کلیک روی «راه اندازی سایت» وارد مرحله بعد شوید.
    راه اندازی وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین
  5. در این مرحله باید اطلاعات وب سایت خود را وارد کرده و روی دکمه «راه اندازی وردپرس» کلیک کنید. اطلاعاتی که در این بخش وارد می کنید را می توانید در ادامه ویرایش نمایید.
    🟢🔵 نکته بسیار مهم: دقت داشته باشید نام کاربری و رمز عبوری که در این مرحله وارد می کنید را در ادامه برای ورود به پیشخوان وردپرس یاز خواهید داشت پس ان ها را در یک فایل متنی ذخیره کنید.
    راه اندازی وردپرس روی ساب دایرکتوری دایرکت ادمین
  6. اگر تمامی مراحل گفته شده را به درستی پشت سر بگذارید در نهایت عملیات نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین به شکلی موفقیت آمیز به اتمام می رسد. پس می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبوری که در گام پیشین تعیین کرده اید، وارد وردپرس خود شوید.
    ورود به پیشخوان وردپرس نصب شده روی ساب فولدر دایرکت ادمین
بخوانید!  طراحی وب سایت مشاوره املاک و مستغلات چه ویژگی هایی را شامل میشود؟

شما در هاست دایرکت ادمین این امکان را دارید که بتوانید چندین وردپرس را روی یک هاست نصب کنید. برای این کار تنها کافی است از قابلیت نصب وردپرس رویی ساب فولدر دایرکت ادمین استفاده کنید. با این کار شما می توانید یک یا چند وردپرس مجزا را داشته و در عین حال ارزش آنها را برای دامنه اصلی خود حفظ کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا نحوه نصب و راه اندازی وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

نوشته آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.