0

آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

نصب ssl دایرکت ادمین موضوعی است که همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است. همانطور که می دانید برای داشتن یک اتصال ایمن نیاز است که گواهی نامه امنیتی ssl نصب و سپس به پروتکل های رمزنگاری شده سوئیچ کرد. یکی از کنترل پنل های محبوب و رایگان حاضر در جهان دایرکت ادمین است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش نصب گواهینامه امنیتی ssl در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. اگر شما نیز یکی از کسانی هستید که به دنبال نصب ssl روی دایرکت ادمین خود می باشید، توصیه می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین دقت داشته باشید گواهی نامه رایگان روی سرورهای میزبان فا نصب می باشد و شما تنها می بایست آن را روی هاست خود فعال کنید. در صورتی که از کنترل پنل سی پنل استفاده می کنید راهنمای فعالسازی SSL رایگان سی پنل را دنبال کنید.

  • نصب ssl دایرکت ادمین
  • گواهینامه ssl چیست؟
  • ضرورت تغییر dns های دامنه برای تنظیم ssl دایرکت ادمین
  • آموزش نصب ssl در دایرکت ادمین
  • چطور متوجه شویم ssl فعال شده است؟

نصب ssl دایرکت ادمین

فعال سازی ssl دایرکت ادمین یکی از کارهایی است که باید به منظور ایجاد اتصال ایمن توسط صاحبان وب سایت هایی که از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می کنند، صورت بگیرد. برای راه اندازی ssl دایرکت ادمین نیاز است که اقداماتی را از طریق کنترل پنل خود داشته باشید که در این مقاله آنها را به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از شروع آموزش گام به گام ساخت ssl در دایرکت ادمین، لازم است کمی با مفهوم گواهینامه امنیتی ssl آشنا شوید.

گواهینامه ssl چیست؟

گواهینامه ssl که مخفف Secure Sockets Layer است، در اصل فایل های اطلاعاتی کوچکی هستند که باعث می شوند تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را در محیطی کدگذاری شده مبادله کنند. در واقع به صورت پیشفرض از پروتکل http استفاده می شود. اما با نصب ssl پروتکل سایت از http به https تغییر کرده و امکان داشتن یک اتصال ایمن از یک سرور وب به یک مرورگر فراهم می شود. «S» قرار گرفته در انتهای پروتکل https نشان دهنده فعال بودن گواهینامه ssl روی وب سایت مورد نظر است. به طور معمول از ssl برای ایمن کردن استفاده می شود. همچنین فرآیند انتقال اطلاعات مهم و محرمانه افراد کاملا ایمن شده و  ورود به پروفایل کاربری در وب سایت های مختلف استفاده می شود. حتما می پرسید گواهی SSL برای چه منظوری مفید است؟

بخوانید!  تفاوت هاست داخل کشور و هاست خارج از کشور
  • افزایش امنیت معاملاتی که از طریق کارت های اعتباری صورت می گیرند.
  • وب سایت هایی که اطلاعات محرمانه و مهم کاربران را دریافت می کنند.
  • وب سایت های فروشگاهی
  • و…

صاحبان سایت ها باید بتوانند از این اطلاعات در برابر هکرها و افراد سودجو محافظ کنند و هیچ چیزی به اندازه گواهینانه ssl نمی تواند این کار را انجام دهد. در واقع گواهی ssl یک لایه امنیتی به وب سایت شما اضافه می کند.

ضرورت تغییر dns های دامنه برای تنظیم ssl دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که پیش از اقدام برای نصب ssl رایگان روی دایرکت ادمین باید dns هاست خود را روی دامنه ست و نشر دهید. اگر هنوز برای تنظیم dns اقدام نکرده اید با توجه به نوع دامنه ای که استفاده می کنید، می توانید از دیگر مقالات پایگاه دانش که در این زمینه نوشته شده اند، استفاده نمایید:

  • در صورتی که شما قصد تنظیم dns دامنه ir. خود دارید، می توانید مقاله آموزش تغییر dns های دامنه در ایرنیک را مطالعه نمایید.
  • اگر هم یکی از کاربران میزبان فا هستید و این شرکت را به عنوان ارائه دهنده خدمات دامنه خود انتخاب کرده اید، می توانید مقاله آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا را مطالعه کنید.

فعال سازی ssl در نسخه جدید دایرکت ادمین

با توجه به این نکته که دایرکت ادمین به تازگی نسخه جدید پنل مدیریتی خود را منتشر کرده است، برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ این نسخه را روی سرورهای خود کانفیگ کرده و از آن استفاده می کنند. برخی نیز همچنان از نسخه قدیم آن استفاده می کنند. مبنای این آموزش بر اساس نسخه جدید منتشر شده دایرکت ادمین می باشد.

بخوانید!  اهمیت استفاده از انیمیشن در طراحی سایت
نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که در میزبان فا گواهینامه ssl روی سرورها به صورت پیش فرض نصب است. به همین دلیل دیگر نیازی به نصب ssl میزبان فا وجود ندارد و شما می توانید تنها اقدام به فعال کردن آن نمایید.
  1. در ابتدا به کمک راهنمای ورود به هاست دایرکت ادمین به پنل مدیریتی هاست خود وارد شوید.
  2. سپس از طریق منو Account Manager زیر منو SSL Certificate را انتخاب نمایید.
    آموزش نصب ssl دایرکت ادمین
  3. در این مرحله با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید. در این صفحه باید روی دکمه ENABLE SSL کلیک کنید.
    نحوه نصب ssl دایرکت ادمین
  4. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، زبانه های مختلفی وجود دارد که باید مطابق نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. اما به طور معمول زبانه اول مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت. چرا که این زبانه مربوط به فعال سازی SSL رایگان Let’s Encrypt است. تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید بررسی اطلاعات قرار گرفته در فیلدها و کلیک کردن روی دکمه SAVE است.
    نصب ssl دایرکت ادمین

بدین ترتیب می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک اقدام به فعال سازی ssl رایگان در دایرکت ادمین نمایید.

نکته بسیار مهم: دقت داشته باشید بعد از فعالسازی SSL روی هاست خود، اگر برای راه اندازی وبسایت خود از وردپرس استفاده می کنید به منظور فعال یا غیر فعالسازی گواهی روی CMS خود از آموزش های زیر کمک بگیرید.

فعالسازی SSL روی وردپرس  آموزش غیرفعال کردن SSL در وردپرس

چطور متوجه شویم ssl فعال شده است؟

بعد از طی مراحل ذکر شده می بایست دامنه خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید آیا تغییر پروتکل از http به https به درستی انجام شده یا خیر؟ برای این منظور دامنه خود را مرورگر وارد نمایید. وجود موارد زیر نشان دهده فعال شدن گواهی SSL روی دامنه می باشد:

  1. وجود قفل در کنار نام دامنه.
  2. نمایش پیغام Connection is secure موقع کلیک روی آیکن قفل کنار دامنه.
  3. نمایش پروتکل https در کنار لینک های وب سایت.
بخوانید!  استراتژی بازاریابی در طراحی سایت

تبدیل http به https در دایرکت ادمین

نصب گواهینامه ssl در دایرکت ادمین یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای ارائه اتصالی ایمن و مطمئن به کاربران خود انجام دهید. در این مقاله تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه آموزش ssl  دایرکت ادمین به شما در زمینه نصب گواهینامه ssl در دایرکت ادمین کمک نماییم. نصب SSL روی هاست موجب تبدیل پروتکل HTTP به HTTPS خواهد شد. بدین ترتیب در راستای افزایش امنیت گام برمیدارید.

آموزش رایگان دایرکت ادمین

نوشته آموزش نصب ssl دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.