0

آموزش ورود به WHM و دسترسی به پنل نمایندگی هاست

ورود به whm و آشنایی با نحوه دسترسی به کنترل پنل نمایندگی هاست برای آن دسته از اشخاصی که کنترل پنل whm یا همان پنل نمایندگی را در اختیار دارند ضروری است. در آموزش قبلی متوجه شدیم که WHM چیست؟ در این مقاله نیز آموزش ورود به WHM را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا اگر شما هم کاربر سرور مجازی هستید و یا قصد خرید VPS دارید برای ورود به WHM سرور از این آموزش استفاده کنید، در نظر داشته باشید whm یک سطح از سی پنل بالاتر است، سی پنل برای کاربران هاست و whm برای نمایندگان ارائه شده تا اکانت های سی پنلی را به واسطه آن مدیریت کنند. پس برای آشنایی با چگونگی لاگین به پنل whm با پایگاه دانش میزبان فا همراه باشید.

نحوه ورود به WHM

برای استفاده از راه های مذکور لازم است مطابق فرمت های زیر عمل کنید، در این مثال IP سرور 88.135.68.20 و هاست نیم سرور نیز server.mizbanfa.net است. شما می توانید آدرس آیپی خود را از مجموعه هاستینگ خود جویا شوید. این اطلاعات زمان خرید سرور یا نمایندگی به شما ارائه می گردد.

ورود از طریق آیپی یا هاست نیم: برای دسترسی به صفحه ورود به WHM لازم است تا عبارت whm را به آخر آدرس IP سرور خود و یا هاست نیم (دامنه سرور) اضافه کنیم:

https://88.135.68.20/whm
https://server.mizbanfa.net/whm

ورود از طریق پورت whm: همچنین می توان با استفاده از پورت whm که 2087 می باشد نیز وارد محیط WHM شد.

https:// 88.135.68.20:2087
https:// server.mizbanfa.net:2087

🔴 نکته: استفاده از پورت 2086 برای ورود بدون SSL بوده که استفاده از آن توصیه نمی گردد.

بخوانید!  سئو سایت فروشگاهی-[۱۱ گام عملی برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین]

ورود به صفحه Login در whm

پس از آنکه با استفاده از یکی از روش های بالا وارد صفحه ورود WHM شدیم وقت آن رسیده که با استفاده از مقادیر دسترسی که توسط شرکت ارائه دهنده سرور در اختیار ما قرار داده فیلد های زیر را پر کنیم.

آموزش ورود به WHM
ورود به WHM
  1. Username: کلمه Username به معنای نام کاربری است و عبارتی که با این نام در اختیار دارید را وارد کنید.
  2. Password: کلمه Password به معنای رمز عبور است که توسط ارائه دهنده سرور برای شما ارسال شده و یا در مراحل خرید توسط شما ایجاد شده است. لطفا توجه داشته باشید رمز عبور به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس است و تمام کاراکترها باید کپی و جایگذاری گردند.
  3. Log in: پس از آنکه اطلاعات لازم را در فیلدهای بالا به شکل صحیح وارد نمودید با کلیک روی دکمه Log in وارد محیط WHM خواهید شد.

حل مشکل ورود به WHM

اگر با استفاده از روش های بالا موفق به مشاهده صفحه لاگین نشدید و یا با وجود اطمینان از صحت نام کاربری و رمز عبور با خطای دسترسی مواجه شدید به احتمال زیاد IP سیستم شما به دلیل تلاش ناموفق برای ورود توسط فایروال سرور بلاک شده است.
ساده ترین راه تغییر IP اینترنت است، برای اینکار راه های متفاوتی مانند راه اندازی مجدد مودم (به شرط عدم استفاده از IP ثابت)، استفاده از پروکسی و… وجود دارد.

اگر IP شما ثابت است و یا به هر دلیلی تمایل به تغییر IP ندارید می توانید با شرکت ارائه دهنده سرور تماس گرفته و در خواست رفع بلاک IP کنید. برای اطلاع از IP اینترنت خود راه های متفاوتی وجود دارد که ساده ترین آنها جستجوی عبارت my ip در گوگل است. بدین ترتیب آیپی شما مشخص شده و می توانید با ارائه آن به هاستینگ در راستای رفع بلاک آیپی و وتلاش مجدد برای ورود به whm اقدام کنید.

بخوانید!  بهره گیری از شبکه های اجتماعی برای طراحی سایت

نحوه پیدا کردن آیپی

🔴 نکته: اگر با تغیر یا رفع بلاک IP نیز نیز موفق به ورود به محیط WHM نشدید لازم است با مدیر سرور یا پشتیبانی هاستینگ خود در ارتباط باشید.

ورود به whm و آموزش دسترسی به کنترل پنل نمایندگی هاست موضوع اصلی این آموزش بود. آشنایی با چگونگی لاگین به پنل whm برای خریداران سرور و همچنین نمایندگان هاست امری ضروری است. دو روش جهت لاگین به پنل نمایندگی هاست وجود دارد شما می توانید از طریق آیپی یا پورت whm در خصوص لاگین به کنترل پنل نمایندگی خود اقدام نمایید. در این مقاله آموزش ورود به WHM را مورد بررسی قرار دادیم، در سری مقالات بعدی با سایر آموزش های WHM در خدمت شما خواهیم بود، شما می توانید از قسمت دیدگاه ها سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

با خرید سرور مجازی از میزبان فا تمام مراحل کانفیگ و مدیریت سرور را به کارشناسان میزبان فا بسپارید و از ویژگی هایی مانند پشتیبانی VIP به صورت 24 ساعته، نصب نرم افزارهای مورد نیاز یه صورت اورجینال، بروز رسانی های دائم، اشکال زدایی و… بهرمند شوید.

خرید سرور مجازی ایران

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته آموزش ورود به WHM و دسترسی به پنل نمایندگی هاست اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.