0

آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین

بعد از خرید هاست خود این امکان را خواهید داشت که در کنار دامنه اصلی، دامنه هایی با پسوندهای دیگر را نیز داشته باشید. برای این کار می توانید از قابلیت پارک دامنه در پنل کاربری هاست خود استفاده کنید. در واقع می بایستی با استفاده از قابلیت های موجود در پنل کاربری خود اقدام به معرفی سایر دامنه ها نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. چرا که پارک دامنه به ویژه پارک دامنه دایرکت ادمین در عین ساده بودن بسیار ضروری و مهم بشمار می رود.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • پارک دامین در دایرکت ادمین چیست؟
  • دلایل نیاز به پارک دامنه دایرکت ادمین چیست؟
  • نحوه پارک دامین در دایرکت ادمین

آموزش پارک دامین در دایرکت ادمینپارک دامین در دایرکت ادمین یا دومین پوینتر چیست؟

پارک دامین در واقع یک نام دامنه است که به صورت غیر مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع چنین دامنه هایی به صورت فعال مورد استفاده قرار نمی گیرند و به صورت پارک شده برای استفاده بعدی در صف انتظار قرار می گیرند. معمولا یک دامنه بعد از ثبت به یک سرویس میزبانی وب متصل می شود.

در واقع دامنه آدرسی است که از آن برای هدایت کاربران به وب سایت اصلی شما استفاده می شود. زمانی که یک دامنه پارک شده است، این ارتباط به صورت مستقیم با سرویس میزبانی برقرار نشده. چرا که پارک دامین تنها نمایش دهنده محتوای قرار گرفته در دامنه اصلی در زمان جستجو کاربران هستند.
بخوانید!  بررسی روش‌های قیمت‌گذاری در گوگل ادز + راهنمای انتخاب مناسب‌ترین روش

به عنوان مثال فرض کنید شما دامنه ای با پسوند com. دارید که از آن به عنوان دامنه اصلی استفاده کرده و مرتب روی آن کار می کنید. در کنار آن می توانید دامنه هایی با پسوند org. یا ir. و… را نیز با عنوان پارک دامنه داشته باشید. بدین ترتیب هر زمان که یکی از این آدرس ها توسط کاربران جستجو شد، مرورگر به صورت خودکار اطلاعات دامنه اصلی شما یعنی همان دامنه com. را نمایش می دهد.

Domain pointer چیست: توسط این آموزش قادر خواهید بود دامنه های مختلف را از طریق هاست دایرکت ادمین بر روی دامنه اصلی خود پارک نمایید منظور از دومین پوینتر نیز دقیقا همین پارک کردن دامنه است. برای مثال شما از طریق این آموزش می توانید دامنه www.mizbanfa.ir را بر روی دامنه www.mizbanfa.com پارک نمایید تا هرکس که آدرس www.mizbanfa.ir را در مرورگر زد سریعا به دامنه www.mizbanfa.com منتقل شود. به این عمل در هاست دایرکت ادمین Domain pointer گفته می شود.

پارک دامین دایرکت ادمیندلایل نیاز به پارک دامنه دایرکت ادمین چیست؟

طبق تعریفات انجام شده از پارک دامنه می توان این برداشت را داشت که شما تمایل دارید دامنه های دیگر با پسوندهای متفاوتی را نیز در کنار دامنه اصلی خود داشته باشید اما همگی باید یک محتوا را نمایش دهند. در چنین شرایطی استفاده از پارک دامنه بهترین گزینه موجود است. این کار دقیقا مثل این می ماند که شما چندین ماشین را در نقاط مختلفی پارک کنید تا در زمان مورد نیاز بتوانید از آنها استفاده نمایید. برخی از مهم ترین دلایل نیاز به پارک دامنه عبارتند از:

  1. زمان کافی برای راه اندازی یک وب سایت جدید را ندارید. برای اینکه بتوانید از یک نام دامنه استفاده کنید، باید برای آن یک هاست ایران یا خارج تهیه نمایید و همانند دامنه اصلی روی آنها زمان بگذارید. اگر فرصت کافی برای کار کردن روی دامنه های جانبی خود را ندارید، بهترین کار این است که از پارک دامین استفاده کنید.
  2. شما دامنه هایی با پسوندهای متفاوت را خریداری کرده اید تا بعدا از آنها استفاده کنید. خرید دامنه های مشابه دامنه اصلی که تنها از نظر پسوند با یکدیگر تفاوت دارند، امری عادی و معمول است. بهتر است زمانی که تمامی دامنه های مورد نظر خود را خریداری کرده اید، از آنها روی سرویس میزبانی وب خود به صورت پارک دامنه استفاده کنید. به اینصورت ترافیک بیشتری به سمت دامنه اصلی هدایت می شود.
  3. دیگر نیازی به وب سایت خود ندارید و منتظر منقضی شدن هاست آن هستید. در چنین شرایطی زمانی که تاریخ انقتضای آنها فرا می رسد، دامنه آن ها را پارک کنید. (در صورتی که محتوای سایت ها مشابه باشد.)
بخوانید!  نحوه عملکرد بازاریابی در طراحی سایت

نکته مهم قبل از انجام پارک دامین: قبل از انجام پارک کردن دامنه حتما می بایست نیم سرورهای هاست خود را روی دامنه ای که قصد پارک کردن آن را دارید ست کنید و منتظر باشید این DNSها ست و نشر شوند. در غیر اینصورت عملیات پارک دامنه انجام نخواهد شد. می توانید این نیم سرورها را از سرویس دهنده میزبانی خود دریافت نمایید.

نحوه پارک دامین در دایرکت ادمین

برای ایجاد پارک دامین در دایرکت ادمین باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به هاست دایرکت ادمین وارد کنترل پنل خود شوید.
  2. جهت ایجاد پارک دامین در هاست لینوکس دایرکت ادمین ابتدا از قسمت Advanced Features بر روی گزینه Domain Pointers کلیک نمایید.
    تنظیمات دامنه در دایرکت ادمین
  3. پس از کلیک نمودن بر روی گزینه بالا میبایست صفحه ای مطابق تصویر زیر مشاهده کنید.
  4. در صفحه بالا از قسمت Add New Domain Pointer میبایست دامین جدید خود را طبق توضیحات زیر بر روی هاست پارک کنید.
  5. از قسمت مقابل Source Domain نام دامنه مورد نظر را بدون www. وارد نمایید و گزینه Create as Alias را تیک دار کنید، سپس بر روی دکمه Add که با رنگ قرمز مشخص شده کلیک کنید.

پارک دامنه در دایرکت ادمین

در قسمت پایین نیز تحت عنوان Source Domain میتوانید دامنه های پارک شده قبلی را مشاهده کنید و آن ها را حذف کنید.

پارک کردن دامنه ها روی دامنه اصلی یکی از اصلی ترین کارهایی است که وبمستران می توانند از طریق پنل کاربری، بعد از خرید هاست انجام دهند. با این کار آنها این امکان را خواهند داشت که دامنه هایی با پسوندهای دیگر را نیز داشته باشند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا آموزش پارک دامین در هاست ، در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. در صورت وجود مشکل از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

بخوانید!  آشنایی با خدمات سئو در طراحی سایت

آموزش قدم به قدم دایرکت ادمین

نوشته آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.