0

آنچه شما باید درباره استراتژی کسب و کار آنلاین بدانید

اگر شما اخیرا کسب و کاری را آغاز کرده اید که مبتنی بر مصرف کننده است، حتما شنیده اید که اینترنت یک راه عالی برای به دست آوردن مشتری و هدایت آن‌ها به محل کسب و کار شما است. اما بدون داشتن هیچ گونه استراتژی کسب و کار آنلاین احتمالا دچار مشکلاتی خواهید شد.

تنها شما نیستید که استراتژی کسب و کار آنلاین را نمی‌دانید، تعداد بسیار زیادی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین با عدم پیش بینی و سرمایه گذاری در استراتژی های حرفه ای و عدم استفاده از راهنمایی های درست کسب و کار خود را خراب کرده اند.

ما در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید پایه و اساس استراتژی کسب و کار آنلاین موفق را بنا کنید:

۱- انگیزه های خود را بشناسید

در ابتدا، اینکه شما بدانید چرا می‌خواهید در دنیای آنلاین باشید بسیار اهمیت دارد. برای شناساندن برند خود به دیگران؟ برای پیدا کردن مشتری؟ یا چیز دیگر؟

پیدا کردن این انگیزه کمک خواهد کرد تا شما بتوانید شناسایی کنید که چه استراتژی هایی برای کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید.

۲- درک کنید مشتریان شما قصدشان از آنلاین بودن چیست

به منظور اینکه بدانید چه نوع حضور آنلاینی مناسب شما است و به آن نیاز دارید، باید مشتریان خود را در اینترنت بشناسید. به عنوان مثال باید بدانید که چگونه آن‌ها شما را پیدا خواهند کرد و چرا از یک پلت فرم خاص استفاده می‌کنند.

طبق مطالعات گوگل از هر ۵ نفر مصرف کننده ۴ نفر از آن‌ها برای کسب اطلاعات در مورد یک محصول، اینکه کجا می‌توانند آن محصول را پیدا کنند و ساعت های کاری کسب و کارهای نزدیک به خود جستجو را در موتورهای جستجو انجام می‌دهند. همچنین صحبت کردن با مشتریان موجود نیز در یافتن پاسخ این سوال به شما کمک می‌کند.

بخوانید!  محتوا نویسی در طراحی سایت

۳- وب سایت شما کلیدی برای استراتژی کسب و کار آنلاین است

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کسب و کار شما نیاز به یک وب سایت دارد، اما مهمترین دلیل آن این است که وب سایت باعث می‌شود محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

فیس بوک اجازه نمی‌دهد که گوگل محتوای صفحاتش را نشان دهد. بنابراین کاربران و مصرف کنندگان نمی‌توانند محتوای مورد نظر خود را در صفحه فیس بوک شما از طریق جستجوی گوگل پیدا کنند. این به این معنی است که در صورتی که شما وب سایت برای کسب و کار آنلاین خود ایجاد نکرده باشید، فرصت برای یافتن کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما می‌گردند را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: چرا داشتن یک وب سایت مهمتر از داشتن صفحه اجتماعی است؟

ازاریابی آنلاین برای جذب مخاطبان هدف

۴- بازاریابی آنلاین برای جذب مخاطبان هدف

چطور می‌توانیم در نتایج اول جستجوی گوگل باشیم؟ هنگامی که وب سایت شما فعال است، استراتژی کسب و کار آنلاین خود را بر روی جستجو و رسانه های اجتماعی متمرکز کنید.

  • جستجو

گزینه هایی که برای جستجو دارید عبارتند از: بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO و بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM. بهینه سازی موتورهای جستجو یک رویکرد بلند مدت است و به وب سایت شما کمک می‌کند که در نتایج اولیه گوگل ظاهر شود. برای این کار شما باید در مورد موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار خود که برای کاربران جالب است و به دنبال جستجوی آن در گوگل هستند مقالاتی بنویسید و آن را در کانال های شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید. این مقالات دارای تعداد زیادی کلمات کلیدی است که باعث می‌شود مقاله شما در نتایج جستجو بالا بیاید.

بخوانید!  بهبود تجربه کاربری ux سایت با هدف افزایش فروش و جذب مشتری

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان SEM یک امکان فوری برای شما فراهم می‌کند تا در صفحه اصلی گوگل از طریق پرداخت مبلغی به صورت تبلیغاتی نمایش داده شوید.

  • شبکه های اجتماعی

تعدادی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وجود دارند که برای کسب و کار آنلاین بسیار عالی هستند. فیس بوک، توییتر، یوتیوپ، اینستاگرام و لینکدین تنها چند نمونه از این سیستم عامل ها هستند. آن‌چه شما باید بدانید و به آن توجه کنید این است که همه این سیستم عامل ها مربوط به کسب و کار شما نیستند و باید مناسبترین آن‌ها برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

۵- ترکیب تمام این موارد برای ایجاد یک استراتژی کسب و کار آنلاین قوی

استراتژی کسب و کار آنلاین شما باید پلت فرم ها و سیستم عامل های مناسب برای کسب و کار شما را در نظر بگیرد و اصول اولیه آن‌ها را پوشش دهد. تمام دارایی های آنلاین شما باید شاخص های اصلی عملکرد داشته باشند که در هر دوره (معمولا ماهیانه یا هر سه ماه یک بار) مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

سخن پایانی

شما استراتژی کسب و کار آنلاین خود را به منظور تمرکز بر روی انگیزه های خود توسعه می‌دهید. با این حال بسیار مهم است که یک استراتژی کسب و کار آنلاین انعطاف پذیر انتخاب کنید تا بتوانید کشف کنید که چه چیزهایی برای کسب و کار شما کار می‌کند و باعث موفقیتتان می‌شود و چه چیزهایی کار نمی‌کند. استراتژی کسب و کار آنلاین شما باید سازگار با هر شرایطی باشد تا در صورت لزوم بتوانید آن را تغییر دهید.

بخوانید!  آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل

 

 

نوشته آنچه شما باید درباره استراتژی کسب و کار آنلاین بدانید اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.