0

آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟

پیش از آن که بتوانیم توضیح دهیم یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه فعالیت هایی را پوشش می دهد ، نیاز است که بدانیم بازاریابی دیجیتال چیست.

تعریف بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ ، یک اصطلاح کلی است برای تمام فعالیت های آنلاینی که می تواند بر روی مواردی چون:

  • ارتقاء نام تجاری و افزایش آگاهی از برند ( برند اورنس یا brand awareness )
  • فروش
  • و یا حتی هدایت به فروش

موثر باشد. امروزه هر شرکتی که تمایل به ارتباط با کاربران و مصرف کنندگان و جذب آن ها را دارد، باید به نوعی در فضای دیجیتال داشته باشد.

جهان هر روز بیش از گذشته به سمت دیجیتال شدن می رود و روش های بازاریابی سنتی دیگر موثر نیست. این موضوع هر روز بیشتر از گذشته مشخص می شود. در دنیای دیجیتالی امروز همه چیز تنها به اندازه یک کلیک از ما دور است. برای بیشتر خدمات روزمره ، امروزه راه حل های آنلاینی وجود دارد که کمک می کند همه چیز به سرعت در دسترس باشد. فقط کافی است که چیزی را که به آن احتیاج دارید را گوگل کنید! به راحتی اطلاعات مربوطه در دسترس شما خواهد بود.

اما سوال اینجاست که آیا مخاطبان شما نیز می توانند با یک کلیک شما را پیدا کنند و به سمت خدمات شما هدایت شوند ، یا خیر ؟

این به آن بستگی دارد که تا چه اندازه توانسته اید حضور موفقی در فضای آنلاین داشته باشید! موفقیت حضور در فضای آنلاین ، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از کیفیت سایت ، رتبه سایت ، حضور در شبکه های اجتماعی تا کنترل مالی کمپین های تبلیغاتی CPC یا تبلیغات کلیکی.

بخوانید!  بهترین طراحی سایت های هنری

برای مدیریت انواع کانال ها و روش های ارتباطی آنلاین ، چه روش هایی وجود دارد؟

برای مدیریت فعالت های آنلاین ، مجموعه ها معمولا به یکی از دو روش زیر عمل می کنند:

  • شما می توانید با یک آژانس بازاریابی دیجیتال قرار داد همکاری ببندید.
  • یا می توانید با چندین آژانس نیچ مارکتینگ وارد معامله شوید.

اما سوال اینجاست که کدام یک از این راهکارها برای شما بهتر خواهد بود؟

در ادامه می خواهیم به جای آنکه پاسخ دهیم کدام یک از راهکار ها برای بازاریابی دیجیتال و حضور در فضای آنلاین بهتر و مفیدتر خواهد بود، به تفکیک هر کدام را متدلوژی را بررسی کنیم تا در نهایت بتوانید راه حل مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید.

راه حل اول: همکاری با چندین آژانس نیچ مارکتینگ

آژانس نیچ مارکتینگ چیست؟

یک آژانس نیچ مارکتینگ ، آژانسی است که فعالیت آن بر روی حوزه های دیجیتالی کوچک متمرکز می شود.

به عنوان مثال ، شرکت هایی که به تنهایی بر روی طراحی سایت متمرکز می شوند . یا آژانس دیجیتالی که بر روی خدمات بهینه سازی سایت (سئو سایت) متمرکز می شود، هر یک نوعی از آژانس های نیچ مارکتینگ می باشند.

اگر بخواهیم حوزه مربوط به فعالیت های شبکه های اجتماعی را در نظر بگیریم ، آژانس های نیچ مارکتینگ بیشتری نیز وجود خواهند داشت. برخی از این آژانس ها دامنه فعالیت خود را محدود تر و متمرکز تر می کنند. برای مثال ، یک آژانس بر روی شبکه اجتماعی اینستگرام فعالیت می کند و می توان برای فعالیت شبکه اجتماعی توییتر ، یک آژانس دیگر را پیدا کرد.

بخوانید!  آموزش کار با دستور cp در لینوکس

آژانس نیچ مارکتینگ ، از این جهت که به صورت اختصاصی و متمرکز فعالیت می کند ، می تواند یک انتخاب خوب برای فعالیت هایی نظیر بهینه سازی سایت باشد. اما زمانی که به فعالیت در حوزه های بیشتری نیاز می شود ، همکاری با تعداد زیادی از آژانس ها می تواند مشکل ساز باشد.

بگذارید با یک مثال موقعیت را شفاف تر توضیح دهیم ، در همکاری شرکت داده پردازان راستین با شرکت مهندسی صفرویک پرداز ، باز طراحی سایت شرکت صفرویک ، به روزرسانی سایت و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر به همراه مدیریت شبکه های اجتماعی این مجموعه بر عهده شرکت داده پردازان راستین ، قرار گرفت.

اگر صفرویک بجای همکاری با یک آژانس دیجیتال ، قصد همکاری با آژانس نیچ مارکتینگ در حوزه های مختلف را داشت ، بنظر شما بزرگترین مشکلی که با آن مواجه می شد ، چه مشکلی بود؟

  • پیچیدگی هماهنگی با هر یک از آژانس ها
  • عدم یکپارچگی در فعالیت های آنلاین
  • اتلاف زمان

در ادامه با توضیح فعالیت یک آژانس بازاریابی دیجیتال، بیشتر به تفاوت همکاری با آژانس نیچ مارکتینگ و آژانس بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت.

خدمات آژانس دیجیتال نمونه کار صفرویک

راه حل دوم: همکاری با آژانس بازاریابی دیجیتال

آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا به اختصار آژانس دیجیتال ، خدمات کاملی را در حوزه دیجیتال ارائه می دهد. طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن موبایل ، تولید محتوا ، مدیریت شبکه های اجتماعی و بهینه سازی سایت و … .

هدف یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، ارائه استراتژی جامع و کاملی برای یک شرکت می باشد. این استراتژی جامع شامل:

  • طراحی یکپارچه به منظور حفظ هویت بصری یک مجموعه
  • طراحی سایت بر اساس KPI های اختصاصی یک مجموعه
  • تولید محتوای هدفمند
  • مدیریت شبکه های اجتماعی بر اساس kpi های تعریف شده
بخوانید!  آموزش تغییر پورت دایرکت ادمین

می باشد.

بنابراین یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، خدمات کاملی را در حوزه های Ui/UX ، استراتژی تولید محتوا ، استراتژی SEO، استراتژی مدیریت رسانه های اجتماعی را ارائه می کند. و از همه مهتر اینکه همه این خدمات در یک آژانس با حضور انواع متخصصان ارائه خواهد شد.

نتیجه گیری: مجموعه های مختلف با توجه به انواع مدل های حضور در فضای آنلاین می توانند با شرکت های مختلفی همکاری کنند. اما زمانی که یک مجموعه به یک پیکیج کامل از خدمات آنلاین نیاز دارد ، آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند انتخاب مناسب تری باشد. به این دلیل که بدون نگرانی در خصوص هماهنگی میان انواع آژانس ها می توان با خیال راحت مسئولیت را به آژانس های بازاریابی دیجیتال سپرد و از یکپارچگی و حفظ هویت بصری مجموعه مطمئن بود.

نوشته آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.