0

آیا باشگاه مشتریان برای کسب و کار های کوچک مفید واقع می شود؟

طراحی سایت

باشگاه مشتریان و کسب و کارهای کوچک

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد کسب و کارهای کوچک نیازی به باشگاه مشتریان ندارند، اما تا به حال به این فکر کردید چه تضمینی وجود دارد مشتریان فعلی نوبت بعدی هم  به سراغتان بیایند و از محصولات شما خرید کنند؟ پس زمان آن رسیده تا صاحبان کسب و کارهای کوچک در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری تجدید نظر کنند و به فکر طراحی سایت  باشگاه مشتریان باشند.

فواید باشگاه مشتریان برای کسب و کار های کوچک

همانطور که در ابتدای بحث گفتیم چه تضمینی وجود دارد مشتریان باز هم از شما خرید کنند پس با توجه به بازار پررقابت کسب و کارها و نفوذ اینترنت در بین سطوح مختلف جامعه، کسب و کارهای کوچک هم به اندازه کسب و کارهای بزرگ نیاز به برنامه های وفادارسازی مشتریان دارند. این امر به آنها کمک می کند به بهترین شکل مدیریت ارتباط با مشتری را در کسب و کارشان پیاده سازی کنند، در این راستا می توان گفت طراحی سایت باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک امروزه به یک امر مهم در آمده و این بهترین ابزارای است که می تواند در برنامه وفادارسازی مشتریان به کمک آنها بیاید.

شاید در یک دهه قبل ضرورتی برای باشگاه مشتریان بخصوص در کسب و کارهای کوچک وجود نداشت، اما با حضور بسیاری از کسب و کارها در دنیای مجازی و الکترونیکی شدن آنها و گستردگی شبکه های اجتماعی داشتن یک باشگاه مشتریان بیش از گذشته احساس می شود، شاید اگر مدیران کسب و کارهای کوچک تامل بیشتری در فواید طراحی سایت باشگاه مشتریان و برنامه های وفادار سازی آنها داشته باشند به ضرورت این امر پی برده و دست به کار شوند.

بخوانید!  بهترین افزونه های وردپرس

به موارد زیر توجه کنید به تعدادی از فواید باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک اشاره کردیم:

  • وجود باشگاه مشتریان شما را در کاهش هزینه های تبلیغ بسیار کمک خواهد کرد. همیشه کسب و کارهای کوچک از نداشتن بودجه کافی برای تبلیغات گله دارند پس از فرصت پیش رو بیشترین بهره را ببرید، چرا که باشگاه مشتریان بستری است که به راحتی می توانید تازه ترین محصولات و خدماتتان را به مشتریان معرفی کنید.
  • افزایش فروش: همیشه یک اصل مهم در فروش، افزایش فروش است اما نه بواسطه تعداد بیشتر مشتریان بلکه به دلیل خرید بیشتر مشتریان وفادار پس مشتریان ثابت شما به طور میانگین ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید از محصولات و خدمات شما خریداری می کنند، پس تشویق مشتریان ثابت برای خرید مجدد باعث افزایش فروش شما می گردد، این امر در برنامه هایی که در باشگاه مشتریان پیاده سازی می کنید، رخ می دهد.
  • طراحی سایت باشگاه مشتریان در کاهش هزینه نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان کمک زیادی به کسب و کار شما دارد، مثلا ثبت مشخصات و اطلاعات تماس مشتریان در زمان مراجعه، ارسال پیامک در سالروز تولد مشتری و مناسب ها، تماس با مشتریان و انجام نظر سنجی و …
  • در بستر باشگاه مشتریان می توان سیاست های فروش متنوعی را تعریف کرد که این یکی از کارآمد ترین ابزارهای یک باشگاه مشتریان است. تعریف تخفیف ها از طریق دادن اعتبار به مشتری ضمن خوشحالی مشتری، قطعا شما را در وفادار سازی مشتری کمک زیادی خواهد کرد.
  • در طراحی سایت باشگاه مشتری می توان با ایجاد و ارسال اتوماتیک پیشنهادات جذاب به راحتی مشتریان خود را غافل گیر کنید و با استفاده از سیستم های امتیاز دهی، دادن امتیاز و اعتبار بیشتر در ازای مراجعه زودتر و خرید بیشتر به مرور زمان مشتری به سیستم شما وفادار شود، همین طور با دادن کارت های هدیه و اطلاع رسانی به مشتری، شما بارها و بارها در ذهن مشتری مرور می شوید.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های باشگاه مشتریان برقراری ارتباط دو طرفه بین مشتریان و مدیران کسب و کارها است، زمانی که مشتری در تعامل با کسب و کار شما باشد و احساس کند نظرات، انتقادات و پیشنهاداتش مورد توجه قرار می گیرد، احساس خوشایندی به آن دست خواهد داد.
بخوانید!  ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک در طراحی سایت

نتیجه گیری

با توجه به نکات گفته شده در مورد فواید باشگاه مشتریان و تاثیری که در وفادارسازی آنها دارد به این نتیجه می رسیم طراحی سایت باشگاه مشتریان مختص کسب و کارهای بزرگ نیست و همه کسب و کارها بر اساس نوع فعالیت و خدمات و محصولاتشان باید روی مدیریت ارتباط با مشتری و وفادارسازی آنها تلاش کنند.

 

 

نوشته آیا باشگاه مشتریان برای کسب و کار های کوچک مفید واقع می شود؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.