0

آیا تقاضای ترامپ برای تحریم دامنه های دات آی آر واقعیت دارد؟

آیا تقاضای ترامپ برای تحریم دامنه های دات آی آر واقعیت دارد؟ در این چند روزه اخیر افزایش قیمت بنزین باعث بروز اغتشاشات و شلوغی هایی در خیابان شد که نتیجه آن قطع چند روزه اینترنت بود. به دنبال اعتراضاتی که در خیابان ها صورت گرفت دسترسی به اینترنت در کل ایران حدود ده روز امکان پذیر نبود و کاربران داخل کشور ایران تنها به طراحی سایت های با دامنه دات آی آر دسترسی داشتند مسلما چنین اتفاقی سوژه ی داغ برای سایر کشور ها می شود که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که ترامپ تقاضای تحریم دامنه های دات آی آر را کرد. البته این تقاضای تحت تاثیر فردی که مدیر سایت فروش وی پی ان است به نام مایکل گرگیلو صورت گرفته است.

 

طراحی سایت

 

تقاضای ترامپ برای تحریم دامنه های دات آی آر

مسلما قطع ایترنت برای مردم عزیز کشورمان دردسر هایی به وجود آورده بود که خوشتبختانه در این چند روز دوباره به منوال پیشین بازگشته بسیاری از کسب و کار های اینترنتی رونق گرفته است اما تا قبل از این سایت های دولتی و طراحی سایت های با دامنه دات آی آر برای کاربران قابل دسترس بودند که باعث واکنش شدید ترامپ شد. ترامپ و سایر مقامات که این عمل را سرکوب کردند اظهار داشتند این امری سانسوری شدید می باشد و تقاضای متوقف کردن دامنه های دات آی آر را کرد.

این تقاضای خطرناک ترامپ ضربه های زیادی به بسیاری از کسب و کار ها وارد می کند چرا که دامنه های دات آی آر تنها مورد استفاده طراحی سایت های دولتی نیستند و بسیاری دیگر شرکت ها و کسب و کار های خصوصی نیز از دامنه دات آی آر در طراحی وب سایت های خود استفاده می کنند به همین ترتیب باعث بروز نگرانی های زیادی از سوی این افراد شد البته نکته ی مثبتی که در این مورد وجود دارد این موسسه آیکان تصمیمات خود را تحت الشعاع سیاست و این گونه درگیری ها قرار نمی دهد.

بخوانید!  طراحی سایت دفاتر مراجع تقلید

 

نتیجه ی درخواست تحریم دامنه های دات آی آر چه می شود؟

در حال حاضر نامنه ی تقاضای ترامپ به موسسه آیکان ارسال شده تا تحت بررسی قرار گیرد. موسسه اینترنتی آیکان وظیفه مدیریت نام های دامنه و آدرس های اینترنت را بر عهده دارد. این شرکت غیر انتفاعی که در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده و به دست افرادی از تمام کشور های جهان مستقلا اداره می شود. حال منتظر هستیم ببینیم این موسسه به درخواست ترامپ چه واکنشی می دهد.

نوشته آیا تقاضای ترامپ برای تحریم دامنه های دات آی آر واقعیت دارد؟ اولین بار در پدیدار شد.