0

آیا سایت تجارت الکترونیک شما در مقابل هک و کلابرداری امنیت دارد؟

طراحی سایت

هکرها و مهاجمان از میان سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاه ها در پی شکار طعمه های خود برمی آیند.شاید برای کسب و کارهای کوچک و شرکت های تجارت الکترونیک تازه کار هزینه های تامین امنیت سایت به نظر گران بیاید اما در مقابل زیان هایی که هکر ها ممکن است به کسب و کار شما تحمیل کنند این هزینه چندان هم زیاد نیست.

در مقابل تلاش های هکر ها هر روز گزینه های جدیدی برای محافظت از سایت شما در برابر تهدیدات هکر ها و مهاجمان از سوی متخصصان ارائه می شود. برای اینکه سایت شما واقعا در مقابل تهدیدات روبه رشد مهاجمان در امان بماند به روز رسانی ابزارهای امنیتی ضروری است.

آنچه هکرها می خواهند

هکرها می کوشند از همه گزینه های ممکن جهت دور زدن سیستم های تامین امنیت سایت شما استفاده کنند. در این راه آن ها از تمام مهارت های برنامه نویسی خود در کنار ابزارهای تست و آنچه اینترنتی در اختیار آن ها می گذارد استفاده می کنند.

مهم نیست هکر ها به چه نامی وارد سایت شما می شوند، هکر کلاه سیاه یا کلاه سفید به هر حال ورود هکر به سایت شما یک شکست خواهد بود. حمله های سایبری برای تمامی سایت ها و شرکت ها یک تهدید مرگبار به شمار می آید، حتی شرکت های بزرگی مثل HBO  و سونی نیز از تهدیدات تیم های سازمان یافته در امان نیستند.

برای مقابله با هکر ها چه باید کرد؟

ابتدا یک میزبان وب با کیفیت و دارای لایه های امنیتی مناسب(Secure Sockets Layer (SSL  انتخاب کنید. این اقدام می تواند سایت شما را در مقابل تهدیدات خارجی حفظ کند. فراموش نکنید هکر ها به دنبال هر گونه آسیب پذیری سایت مثل نبود دسترسی به پایگاه داده امن، از جمله برای فروم ها و انجمن های آنلاین می گردند. آموزش کامل کارکنان در مورد خطرات حمله های هکر ها یکی از امور ضروری است. یک درایو USB  یا یک  فایل قابل دانلود به ظاهر سالم، همه چیز را برای دور زدن برخی از بهترین سیستم های تامین امنیت سایت ، فراهم می آورد.

بخوانید!  طراحی سایت آلات موسیقی

حفاظت از اطلاعات حساس

رمز گزاری SSL  یکی از امن ترین شیوه ها برای محافظت اطلاحات حساس سایت در مقابل حمله و نفوذ هکر ها به شمار می رود. کارکنان باید گذرواژه های خود را به روز نگه دارند و از دستورالعمل های دستیابی به اطلاعات شخصی یا PII پیروی کنند. شرکت هایی که با کارت های اعتباری سر و کار دارند با چالش های قانونی و اخلاقی حفظ حریم خصوصی کارکنان رو برو هستند.

امنیت نام تجاری شما

زمانی که شرکت شما در زمینه تجارت الکتروینک به موفقیت دست می یابد، به ویژه اگر کالاهای خاص خود را تولید کنید با چالش حفظ امنیت نام تجاری خود روبرو خواهید بود.

Brandjacking شیوه های مهاجمان و هکرها برای ساخت کالاهای تقلبی یا سرقت از زنجیره تامین به منظور ربودن اجزای کالاهای شما جهت سوارکردن مجدد آن ها و فروش کالاهای شما است.

راه اندازی سایت های مشابه سایت شما با دامنه های متفاوت یکی دیگر از اقداماتی است که ممکن است از سوی هکر ها برای از میان بردن امنیت نام تجاری شما صورت پذیرد. این بدان معناست که در هر یک از بخش های فرآیند تدارکات و تحویل ممکن است با تهدیدات سرقت یا آسیب رساندن با نام تجاری خود مواجه شود. خرید سایت های مشابه یا هم نام سایت شما در دامنه های دیگر می تواند به خطر فروش محصولات تقلبی و از بین بردن نام تجاری شما منجر شود.

شما با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو می توانید سایت های احتمالی را شناسایی کرده و از آسیب رسانی آن ها پیشگیری کنید.

بخوانید!  طراحی سایت رستوران و کافی شاپ

فراموش نکنید هر گونه حمله احتمالی را می توان با اقدامات پیشگیرانه و بررسی های مداوم شناسایی کرده و از آسیب رسانی آن پیشگیری کرد به شرط آنکه هوشیار باشیم و شرایط را دائم مورد بررسی قرار دهیم.

گوگل با ارائه برخی سرویس های رایگان به شناسایی این حمله های نو ظهور کمک می کند. شما از طریق مشترک شدن می توانید از خدمات رایگان این سرویس ها جهت اطلاع از راه اندازی سایت های مشابه احتمالی کمک بگیرید. این سرویس های هوشمند کمک می کنند از فروش محصولات مشابه با نام یا بدون نام تجاری خودتان مطلع شوید.

بسیاری از شرکت ها درآمد کافی جهت اختصاص بودجه های هنگفت به بخش امنیت را ندارند، اما گاهی در نظر گرفتن برخی نکات امنیتی ساده می تواند از هزاران دلار هزینه حمله هکرها و مهاجمان پیشگیری کند. دسترسی به شبکه گذرواژه های مناسب به همراه به روز رسانی نرم افزارهای امنیتی می تواند به تامین امنیت سایت شما کمک کند.

همچنین آموزش شیوه های شناسایی فایل های مخرب به کارکنان می تواند به راحتی از بسیاری از آسیب های احتمالی پیشگیری کند.

از سیستم های امنیتی جهت اطمینان از حفظ اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان خود استفاده کنید. اطمینان مشتری در فضای وب به راحتی به دست نمی آید برای حفظ این حس اعتماد باید بسیار تلاش کنید و از سیستم های امنیتی جهت نگهداری آن بهره ببرید.

 

نوشته آیا سایت تجارت الکترونیک شما در مقابل هک و کلابرداری امنیت دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.