0

استارت آپ ها در حوزه گردشگری فرصتی برای جان دادن به این صنعت!

کشور ما ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارد و بناهای تاریخی ، ظرفیت گردشگری بالایی دارد. اما متاسفانه به دلیل کم توجهی هایی که به این حوزه می شود ، همواره تشنه فرصتی برای شکوفایی می باشد. حضور استارت آپ ها در حوزه گردشگری ، فرصتی است برای استفاده از ظرفیت بالای این صنعت و رونق گردشگری.

یکی از مزیتهای گسترش و پر رنگ شدن فضای مجازی ، آشنایی هر چه بیشتر مردم با پلتفرم های ارائه خدمات به صورت آنلاین می باشد. پلتفرم هایی نظیر تاکسی آنلاین ، سفارش غذای آنلاین ، بیمه آنلاین ، درخواست کارواش آنلاین ، خشکشویی آنلاین و … . تعداد این پلتفرم هایی خدماتی بسیار زیاد و هر روز شاهد این هستیم که یک پلتفرم خدماتی جدید به کسب و کار های آنلاین اضافه می شود.

اما استارت آپی که جای آن خالی است ، استارت آپ ها در حوزه گردشگری است.

حضور استارت آپ ها در حوزه گردشگری می تواند از جهات متفاوتی مفید واقع شود:

  • باعث اشتغال زایی می شود
  • باعث افزایش درآمد این حوزه می شود
  • با کوتاه شدن دست واسطه ها باعث کاهش هزینه گردشگران می شود
  • دردسترس بودن اطلاعات مورد نیاز ، باعث جذب گردشگران بیشتری می شود
  • باعث بهبود اقتصاد محلی می شود

اگر برای راه اندازی استارت آپ در حوزه گردشگری نیاز به ایده دارید ، به ایده های زیر توجه کنید:

پلتفرم اجاره اقامتگاه:

یکی از روش های رایج برای گردشگری ، علاوه بر رزرو هتل ، استفاده از اقامتگاه های محلی می باشد. اقامتگاه های محلی توسط افراد بومی مناطق توریستی به گردشگران اجاره داده می شود. گردشگران نیز به دلایل مختلفی چون تجربه حضور در اقامتگاه بومی ، کاهش هزینه ها به نسبت اجاره اتاق در هتل ها و یا سایر موارد از اقامتگاه های محلی استقبال می کنند.

بخوانید!  انتشار کتاب های صوتی زنان و بارداری در وبسایت ززیتو

اما مشکلی که در این حالت وجود دارد ، آن است که اقامتگاه های محلی ، معمولا توسط صاحب اقامتگاه در محل اجاره داده می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند که در زمان سفر نگرانی هایی در مورد مکان اقامتشان نداشته باشند.

طراحی پلتفرم اجازه اقامتگاه به صورت آنلاین ، این امکان را برای گردشگران فراهم می کند که پیش از سفر محل اقامتگاه خود را انتخاب کرده و آن را اجازه کنند.

در حال حاضر شاید پلتفرم هایی مشابه وجود داشته باشد. اما AirBnb را می توان قوی ترین استارت آپ در حوزه گردشگری و پلتفرم اجاره اقامتگاه به صورت آنلاین در جهان دانست.

این استارت آپ امکان اجاره اتاق ، اجاره یک واحد آپارتمانی ، رزرو اتاق هتل و همچنین امکان درخواست خدمات پزشکی ، رزرو خدمات گردشگری و تفریحی را به صورت آنلاین فراهم میکند. لازم به ذکر است که تمام جهان را پوشش می دهد. (البته در صورتی که فردی ، اقامتگاهی را معرفی کرده باشد.)

روش کار AirBnb به این صورت است که افراد به دو دسته ، ارائه دهنده یا پذیرنده و مراجعه کننده خدمات تقسیم می شوند.

تمام افراد می توانند با ثبت نام و معرفی محل خود ، آن را اجاره دهند. از طرف دیگر افرادی که قصد اجاره اقامتگاه را دارند، با جستجو می توانند اقامتگاه مناسب را پیدا کرده و آن را اجاره کنند.

پلتفرم رزرو خدمات گردشگری به صورت آنلاین:

شاید افرادی باشند که یک روز صبح از خواب بیدار شوند و تصمیم بگیرند که به یک سفر بروند. اما بیشتر مردم برای سفر رفتن ، نیاز به برنامه ریزی دارند. چه زمانی حرکت می کنند ؟ در چه تاریخی باز می گردند ؟ چند روز در کجا اقامت دارند؟

بخوانید!  اشتباهات رایج در صفحه تماس با ما طراحی سایت

بعد از برنامه ریزی و پاسخ به سوالات بالا ، با سوالات جدیدی رو برو خواهند شد. سوالاتی مانند:

  • چه مکان هایی دیدنی ای در مقصدشان وجود دارد؟
  • چه رستورانی بهترین غذای محلی را سرو می کند؟
  • مکان های تفریحی مقصدشان ، کجا است؟
  • بهترین بازار محلی معروف مقصدشان کجاست؟
  • چگونه می توانند یک راهنمای سفر را همراه خود داشته باشند؟

پلتفرم رزرو خدمات گردشگری ، می توانند به تمام سوالات و نیاز های گردشگران پاسخ دهد.

در صورتی که قصد راه اندازی استارت آپ ها در حوزه گردشگری را دارید ، برای آنکه بتوانید حضور خودتان را در این حوزه ثابت کنید و حضوری پر رنگ داشته باشید، باشگاه مشتریان را در کنار کسب و کارتان در نظر داشته باشید. تجربه ها و مطالعات ثابت کرده است که باشگاه مشتریان در حوزه های مربوط به گردشگری و تفریحی در جذب و نگه داری مشتری می تواند بسیار مفید واقع شود.

ارائه یک کد تخفیف از بهترین رستوران محل اقامت ، یا تخفیف برای سفر بعدی سبب می شود که با خاطره خوبی که در ذهن کاربر به جا مانده ، باز هم برای سفر بعدی به شما مراجعه کند.

نوشته استارت آپ ها در حوزه گردشگری فرصتی برای جان دادن به این صنعت! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.