0

استارت آپ چیست؟ چه زمانی باید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟

طراحی سایت

استارت آپ یا شرکت های نوپا به شرکت هایی گفته می شود که در زمینه یک فعالیت جدید مشغول به کار شده اند. از آنجا که طی سالیان اخیر را اندازی استارت آپ معمولا در حوزه فناوری بوده برخی بر این باورند که همه استارت آپ ها در حوزه تکنولوژی های جدید راه اندازی می شوند که صحیح نیست و هرگونه فعالیت جدید در علم مدیریت می تواند زمینه ساز راه اندازی استارت آپ باشد.

 ویژگی های استارت آپ ها

راه اندازی استارت آپ غالبا بر اساس یک نیاز برآورده نشده بازار صورت می گیرد و این شرکت ها به شکل چشم گیری رشد می یابند. ریسک پذیری این مجموعه ها معمولا بالاست .

استارت آپ ها شکل و اندازه مشخصی ندارند، امکان بازگشت سرمایه شان زیاد است و معمولا با هزینه های کمی تاسیس می شوند.

قابلیت رشد یکی از ویژگی های عمده استارت آپ هاست و نسبت به شرکت های قدیمی امکان رشد بالاتری دارند. راه اندازی استارت آپ ها معمولا با امید و آرزوهای بلند پروازه مدیران آن همراه است.

چالش های استارت آپ ها

راه اندازی استارت آپ با چالش های زیادی همچون تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تامین سرمایه اولیه و هزینه هایی مثل تامین هزینه خرید یا اجاره دفتر، هزینه های ابتدایی مثل آب ، برق، اینترنت و… همراه است.

چه وقت نباید یک استارت آپ راه اندازی کرد؟

درحال حاضر بسیاری از افراد در پی را اندازی استارت آپ های هستند و برخی هم در فکر راه اندازی یک استارت آپ هستند اما به نظر شما چه وقت نباید یک استارت آپ راه اندازی کنیم؟

بخوانید!  مدیریت دیدگاه ها در وردپرس و راهنمای حذف نظرات

اگر در پی راه اندازی استارت آ پ هستید و چند ویژگی از ویژگی های زیر را دارید توصیه می کنیم کمی صبرکنید:

  • راه اندازی استارت آپ از روی بیکاری
  • داشتن ایده بدون سنجش بازار و مطالعه دقیق
  • نداشتن هم تیمی های کارآمد و متخصص
  • مشخص نبودن بازار هدف
  • نداشتن صبر و استقامت
  • عدم بررسی رقبا و استارت آپ های مشابه
  • نداشتن دانش و سرمایه کافی

چه ایده ای استارت آپی است؟

همه چیز را اندازی استارت آپ ایده است. اگر ایده مناسبی داشته باشید می توانید به آینده بسیارامیدوار باشید و احتمال اینکه به سرعت به در آمدزایی برسید بسیار زیاد خواهد بود.در یک ایده استارتاپی باید دقیقا مشخص شود چطور ازبازار هدف جذب سرمایه می کنید و به سود آوری می رسید.

یک ایده خوب سه ویژگی نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی را در کنار هم دارد.

راه اندازی استارت آپ به برنامه زمانی مدون و از همه مهمتر به هدف نیاز دارد. شما با مشورت و اشتراک گذاری ایده خود با افراد خوش فکر می توانید به جذب هم تیمی، سرمایه گذار و مشاوران خوب دست یابید.

ویژگی نهان استارت آپ ها

یک ویژگی بسیار مهم که در راه اندازی استارت آپ  باید به خاطر بسپارید این است که استارت آپ ها همگی بر اصل عدم قطعیت استوار هستند.

یعنی شما به طور قطع نمی توانید بگویید کدام روش جواب می دهد بلکه آنچه مسلم است شما در یک سرزمین ناشناخته وارد خواهید شد که افرادی با روحیات خاص را می طلبد اگر اهل تفکر خلاق و روحیه ماجراجویانه هستید درمسیر درستی گام برداشته اید با تعامل درست با هم تیمی های خود می توانید از میان بی نهایت راه موجود راهکار ویژه شرکت خود را بیابید و به در آمد زایی دست یابید.

بخوانید!  ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه smtp mailer در وردپرس

فراموش نکنید محصول شما باید امکان باز تولید یا به عبارت ساده تر تولید انبوه را داشته باشد.

طرز تفکر استارت آپی

راه اندازی استارت آپ به معنی شکل گیری یک مجموعه بسیار چابک است که خیلی سریعتر و موثر تر از مجموعه های بزرگ می تواند حرکت کرده، تصمیم گیری نماید و دست به عمل بزند.

بسیاری اوقات استارت آپ ها درست از جایی که به رشد می رسند دچار رکود شده و از چابکی و پویایی آن ها کاسته می شود بنابراین در راه اندازی یک استارت آپ موفق همیشه باید به طرز تفکر استارت آپی احترام بگذارید و سعی کنید روحیه چابک خود را به سازمان تان منتقل کنید تا یک فرهنگ سازمانی منطبق با طرز تفکر استارت آپی داشته باشید.

طول عمر استارت آپ ها

راه اندازی استارت آپ تابع قوانین خاصی نیست و این شرکت ها بر خلاف شرکت های بزرگ دغدغه ثبات ندارند و دائما درآمد، سود و تعداد کارکنانشان در حال تغییر است.

تحقیقات نشان می دهد میانگین عمر استارت آپ ها سه سال است و پس از این مدت نمی توان نام استارت آپ بر روی آن ها نهاد. اندازه مجموعه، تعداد دفاتر و به طبع آن کارکنان شرکت طی این مدت تغییر می کند و با گسترش سازمان تغییر ماهیت خواهد داد. به عبارت دیگر وقتی استارت آپ ها به درآمد زایی ثابت می رسند دیگر استارت آپ نخواهند بود.

استارت آپ های ایرانی

درسال های اخیر در کشور شاهد راه اندازی استارت آپ به شکل گسترده ای بوده ایم که برخی از آن ها به رشد و توسعه چشم گیری هم دست یافته اند.

بخوانید!  شناسایی کلمات کلیدی برای سئو در طراحی سایت

حتی برخی سازمان ها  و شرکت های بزرگ از ایده های استارت آپی حمایت کرده و سرمایه در اختیار آن ها می گذارند.

حقیقت این است که راه اندازی استارت آپ در کنار ایده نیاز به خود باوری و تعهد دارد. کشور ما امکانات بالقوه بسیار زیادی برای راه اندازی ایده های جدید دارد و در صورتی که به خودباوری رسیده باشید می توانید به موفقیت های  چشم گیری دست یابید.

 

مقاله مرتبط : چه زمانی نباید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟ قسمت اول

نوشته استارت آپ چیست؟ چه زمانی باید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.