0

استفاده از ابزارهای رسیدگی به امور سئوی سایت برای کسب‌وکارهای آنلاین

طراحی سایت

زمانی که شما برای کسب‌وکار خود صاحب سایت هستید تا محصولات و آنچه ارائه می‌کنید را در معرض نمایش بگذارید، وجود رقبای شما در نتایج جستجوی مربوط به محصولات شما یک اتفاق بدیهی است و برای بهبود وضعیت فروش در کسب و کار آنلاین شما باید حتما با آن مقابله کنید. اما چگونه؟

داشتن سایت تجارت الکترونیک مخصوص خود، به نوبه‌ی خود مزایای بسیاری دارد، از جمله داشتن ارتباط با میلیون مشتری از سراسر جهان، و این روند دسترسی به محصولات شما و پرداخت برای آن‌ها را ساده تر می‌کند. اما برای کمک به افزایش ترافیک‌ و مشتریان‌تان باید رتبه‌ی خود را برای افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند بالا ببرید.

چه می‌شود اگر شما درباره ‌ی نکاتی که سایت شما را بالا و در حال اجرا نگه می‌دارند، هیچ ایده‌ای نداشته باشید؟ در این هنگام مبحث رسیدگی‌های seo سایت به میان می‌آید. اما این نکات مربوط به seo سایت که در این زمینه به شما کمک می‌کنند کدامند؟

چرا به رسیدگی‌های seo سایت (SEO audits)  نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید که برای سرویس یا خدمات خود به جایگاه صفحه‌ی اول در نتایج موتور جستجو دست پیدا کنید، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما تا جای ممکن بهینه سازی شده باشد. موتورهای جستجو از سیگنال‌های رتبه‌بندی برای تشخیص رتبه‌ی سایت‌ها در SERPها استفاده می‌کنند که این شامل سایت‌های تجارت الکترونیک هم می‌شود. با استفاده از یک SEO audit شما قادر خواهید بود که هر مسئله ای را که در موقیعیت شما در نتایج موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار می‌دهد، تشخیص بدهید و از طریق ایجاد تغییرات مناسب و درست و تعمیر و اصلاح سایت خود شما قادر خواهید بود که به موقع به یک رتبه‌ی بالایی در موتورهای جستجو دست یابید.

اگر شما در حال اجرای یک کسب و کار آنلاین هستید، لازم است که به همه‌ی اطلاعات ریز و درشم مربوط به بهبود seo سایتتوجه داشته باشید. اما با یک سایت تجارت الکترونیک، معیارهای مشخصی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند. یک ابزار رسیدگی به seo سایت یا SEO audit tool بهترین روش برای جمع آوری همه‌ی اطلاعات مورد نیاز از ابتدای کار تا مرحله‌ پیاده‌سازی است.

بخوانید!  چگونگی اجرای پست مهمان معکوس در طراحی سایت

۱.   سئوی داخلی (On-Page SEO)

اگر شما دچار سردرگمی در رابطه با این موضوع هستید که به چه مراقبت‌هایی در رابطه با عناصر روی صفحه یا on-page  سایت کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید، تگ‌های متا و تگ‌های هدر HTML را برای سازگاری کلمات ملیدی بررسی کنید. لازم است که از کلمات کلیدی مقصودتان بر روی سایت‌های تجارت الکترونیک خود استفاده کنید، که موتورهای جستجو و کاربران حس می‌کنند برای مسیریابی بر روی صفحه‌ی شما آسان هستند.

به خاطر داشته باشید که محتوا و توضیحات متای شما باید به قپری جذاب باشد که کاربر را جذب کند تا بر ری آن کلیک کند. برای همین منظور robots.txt و XML Sitemap خود را بررسی کنید که باید به موقع ساخته شده و نگهداری شوند تا به بات‌های موتور جستجو برای خزیدن (crawl) و شاخص‌گذاری صفحات به منظور تشخیص موقعیت شما در گوگل، کمک کنند.

۲.   قابلیت موبایل فرندلی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، خاصیت موبایل فرندلی برای سایت کسب و کار آنلاین شما یک امر حیاتی و اساسی است. زیرا تقریبا نیمی از جمعیت از اسمارت فون‌های خود برای خرید یا استفاده ا اینترنت استفاده می‌کنند. موتورهای جستجو نیز معیارهایی برای رتبه بندی دارند که برای قابلیت موبایل فرندلی مشخص شده است، مانند لمس صفحه نمایش (touch screen)، آمادگی و نقطه نمایش (viewport) موبایل؛ تا مطمئن شوند که بهترین تجربه برای کاربران موبایل است. اما نکته‌ی مهم‌تر، تمرکز بر روی سرعت است. با داشتن رسیدگی‌های seo سایت متوجه خواهید شد چه مواردی باعث ایجاد تاخیر یا افت سرعت سایت شما برای کاربران موبایل خواهد شد و فورا آن‌ها را بررسی و تعمیر می‌کنید تا از داشتن نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش کمتر مطمئن شوید.

بخوانید!  ریدایرکت صفحات وب چیست؟

بیشتر بخوانید: ۸ نکته در ایجاد یک طراحی سایت موبایل فرندلی

۳.   سرعت سایت

دوباره تاکید می‌کنیم که سرعت سایت شما یک امر اساسی و حیاتی برای موفقیت شما است. سایت شما باید در کمتر از ۳ ثانیه بارگذاری شود. هر مقدار زمانی بیشتر از این می‌تواند باعث کاهش نزدیک به نیمی از بازدیدکنندگان شما شود.

بنابراین در کنار آسان سازی تجربه‌ی کاربری، باید از زمان بارگذاری سریع‌تر سایت خود اطمینان حاصل کنید. این تنها برای مشتریان شما نیست بلکه برای چشمان گوگل نیز تاثیر بالایی دارد. با هدایت یک SEO audit شما متوجه خواهید شد که چه چیزی موجب ایجاد تاخیر در سایت شما می‌شود. کاری که شما می‌توانید انجام بدهید فشرده سازی و بهینه‌سازی تصاویر، خداقل‌سازی کاراکترها از کدتان و استفاده از حافظه‌ی پنهان برای داشتن سرعتی بالاتر است.

۴.  بک لینک‌ها (Backlinks)

بله، بک لینک‌ها در سایت کسب و کار آنلاین شما حیاتی هستند، اما به خاطر داشته باشید که اول برای کیفیت بالا قدم بردارید. استراتژی‌‌های قوی seo سایت بر روی داشتن بک لینک‌های با ارزش از سایت‌های معتبر در عوض دریافت منابع از هر سایتی تمرکز دارند. شما می‌توانید از ابزار رسیدگی سئوی WooRank استفاده کنید که بک لینک‌ها مناسب برای سایت شما و نیز کیفیت آن لینک را نشان می‌دهد.

این ابزار همچنین استفاده از  متون قوی و محکم و جایی که URLها به آن اشاره دارند به شما نشان می‌دهد. از این طریق می‌دانید که در حال دریافت ترافیکی با کیفیت و بدون اسپم‌شدگی زیاد هستید.

۵.   امنیت سایت

با وجود فروشندگان آنلاین غول‌های تجارت الکترونیک مانند eBay و آمازون، فروش اینترنتی به روشی امن و آسان‌تر تبدیل شده است و به عنوان یک سایت کسب و کار آنلاین، باید از طریق تامین امنیت، صداقت با خریداران خود را تقویت کنید. از HTTPs استفاده کنید که برای داشتن یک سایت ایمن به شما رتبه‌بندی بهتری در موتورهای حستجو می‌دهد. صفحه‌ی خود را تغییر بدهید، از نرم‌افزارهای خزنده‌ی سایت برای اعتبار سنجی اسکریپت‌ها استفاده کنید و مطمئن شوید که رسانه‌های شما دارای URLهای HTTPs هستند.

بخوانید!  تکنیک های سئو off-page

۶.   نرم‌افزار خزنده سایت (Site Crawl)

نرم افزارهای خزنده سایت را زیاد در این مطلب ذکر کردیم. بسیار مهم است که یکی از این نرم‌افزارها را بر روی سایت کسب و کار آنلاین خود اجرا کنید. این اهمیت برای این است که ممکن است محتوای سایت شما قربانی کپی محتوا شود که این نکته می‌تواند منجر به کاهش رتبه در موتور جستجو شود. و چون سایت شما ممکن است هزار صفحه داشته باشد، نمی‌توانید این کار را به صورت دستی انجام بدهید. یک نرم‌افزار خزنده‌ی سایت قادر خواهد بود که فرایند را ساده کند و به شما نشان بدهد که چه تگ‌های متعارفی نیاز ارید که به درستی پیاده سازی کنید.

هنگامی که یک سایت کسب و کار آنلاین را مدیریت می‌کنید، همیشه یک هدف اصلی در ذهن وجود خواهد داشت که این همان نرخ تبادلات است. در حین اجرای یک رسیدگی سئو، شما قادر خواهید بود که به صورت طبیعی تبادلات خود را افزایش بدهید و ترافیک با کیفیتی برای سایت خود جذب کنید. اطمینان حاصل کنید که از طریق نرم‌افزارهای رسیدگی سئو در این زمینه هوشیار هستید، همانطور که موتورهای جستجو به صورت منظم الگوریتم‌های جستجوی خود را به روز رسانی می‌کنند. به همان میزانی که شما با اقدامات و خدمات سئوی درست به روز باشید، قادر خواهید بود که در موتورهای جستجو بمانید و  مشتریانی که نیاز دارید دریافت کنید.

این مطلب در رابطه با on-page SEO audit برای فروشگاه‌های آنلاین، ایده‌ای در رابطه با مواردی که می‌توانید برای نتایج بهتر دنبال کنید، به شما ارائه می‌دهد. بنابراین هر چه سریع‌تر برای این فرایند اقدام کنید.

نوشته استفاده از ابزارهای رسیدگی به امور سئوی سایت برای کسب‌وکارهای آنلاین اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.