0

استفاده از رنگ ها در طراحی سایت

استفاده از رنگ ها در طراحی سایت امروزه اغلب طراحی سایت ها کم و بیش یکسان به نظر می رسند و رنگ ها ابزار های قدرتمندی برای ایجاد تغییرات در وب سایت ها هستند. قانون و قاعده خاصی برای برای استفاده از رنگ ها در طراحی سایت وجود ندارد اما چرا بیشتر طراحی سایت ها از رنگ های مشابه برخوردار هستند؟ در واقع رنگ ها معانی خاصی دارند و به همان میزان تاثیر گذار هستند اما متفاوت بودن حس جسورانه ای القا می کند و باعث می شود منحصر به فرد باشید اما در عین حال که طراحی وب سایت یونیک راه اندازی می کنید می بایست رنگ ها را به گونه ای چشم نواز در کنار هم استفاده کنید.

 

توجه کاربران را به طراحی سایت جلب کنید

اغلب وب سایت ها در نگاه اول دارای بک گراند سفید یا خاکستری با متن های سیاه هستند. به این ترتیب رنگ ها باعث می شوند تا هر مطلب و گزینه در جای خود جدا از دیگری قرار می گیرد و استفاده صحیح از رنگ ها موجب جلب توجه کاربر به دکمه ها می شود و به این ترتیب می توانید تمام خدمات و سایر بخش های وب سایت را به بازدید کنندگان معرفی کنید. برای مثال هنگامی که کاربر برای اولین بار وارد ساخت سایت می شود بک گراند سفید و تصاویر سیاه هستند در مقابل لوگو، نوار ناوبری و تماس با ما به رنگ زرد روشن است مسلما این دکمه های اساسی به سرعت جلب توجه می کنند و کاربر را به طرف خود جذب می کنند. بنابراین رنگ ها فوق العاده هستند و می توانند حس و پیامی را از وب سایت به بازدید کنندگان القا کنند. رنگ بندی در طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت بیمه و طراحی سایت آگهی و… متفاوت است.

بخوانید!  گرافیک در طراحی سایت

 

طراحی سایت

 

روش های استفاده از رنگ ها در ساخت سایت

  • رنگ اصلی خود را پیدا کنید

اگر برند تجاری مخصوص به خود را دارید پس صد در صد رنگ اصلی خود را انتخاب کرده اید در واقع رنگی که در برند شما غالب است به عنوان رنگ اصلی شناخته می شود. امروزه ابزار های زیادی برای ایجاد یک طرح و یا تصویر خاص و دلپذیر وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد که ColorZilla یکی از محبوب ترین ابزار ها است.

  • تعداد رنگ ها را مشخص کنید

پس از انتخاب رنگ اصلی زمان آن می رسد که تعداد رنگ ها را انتخاب کنید. غالبا یک پالت ۳رنگه بهترین تعداد رنگ هایی است که می توان استفاده کرد. سه رنگ که به طور مساوی و با هارمونی زیبا در کنار هم قرار گرفته باشد می تواند ترکیب چشم نوازی را ایجاد کند. البته در گذشته قانونی برای طراحان سایت وجود داشت که مطابق با آن نباید از مقدار مساوی در رنگ ها استفاده کرد و به این قانون ۶۰-۳۰-۱۰ می گفتند. استفاده از پالت های رنگی به جدا سازی عناوین، ستون ها و دکمه ها و غیره می شود که موجب بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل می شود که به دنبال آن بهبود وضعیت طراحی وب سایت را به دنبال دارد.

  • در صورت لزوم از رنگ ثانویه استفاده کنید

گاهی یک وب سایت به بیش از یک رنگ اصلی نیاز دارد این امر اغلب در وب سایت هایی که صفحات فرود، محصولات متعدد و محتوا و همچنین مطالبی برای دانلود هستند صدق می کند. رنگ ثانویه نباید در تضاد با رنگ اصلی باشد و برای انجام این کار می توانید از ابزار های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید. یکی از محبوب ترین این ابزار ها ColorSpace می باشد. این ابزار به ایجاد پالت رنگی بیشتر کمک می کند. البته گاهی اوقات ساده بودن بهترین گزینه است بنابراین با توجه به کارایی وب سایت خود مسیر ساخت سایت را مشخص کنید. به بیانی دیگر رنگ های ثانویه برای برجسته کردن مطالب کم اهمیت استفاده می شود.

  • رنگ های خنثی را فراموش نکنید
بخوانید!  نکات مهم قبل از طراحی سایت

برای بک گراند و رنگ متن ها به رنگ های خنثی نیاز دارید علاوه بر این رنگ ها ی خنثی مدرن تر هستند و فضای به روز تری را ایجاد می کنند. متداول ترین رنگ های خنثی رنگ های سیاه، سفید و خاکستری هستند و استفاده هماهنگ از این رنگ ها ترکیب دلنشینی ایجاد می کنند.

 

طراحی سایت

مطلب پایانی

در نهایت هنگامی که پالت رنگ خود را ابداع کردید به چند روش متفاوت آن را مورد بررسی قرار دهید و دریابید تا چه حد می تواند بر بازدید کنندگان تاثیر گذار باشد. آیا همان انتظار و بازخوردی که در نظر داشتید را بر بازدید کنندگان ایجاد می کند؟ اگر به پاسخ منفی رسیدید بهتر از بار دیگر با ایجاد تغییرات پالت رنگی دیگری را انتخاب کنید. اگر ایده ی تازه ای برای انتخاب پالت خود ندارید می توانید از ابزار های رایگان موجود و یا از تجربه گرافیست طراحی وب سایت خود استفاده کنید و ایده بخواهید.

نوشته استفاده از رنگ ها در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.