0

استفاده از رنگ ها در وب سایت

طراحی سایت

در صورتیکه می خواهید سایتی خیره کننده و پویا داشته باشد بهتر است به رنگ ها در وب سایت دقت کنید .توجه کنید لایه کاربری ، هدف شماره یک شما در طراحی است با انتخاب طیفی از رنگ ها ،وب سایت خود را به درستی طراحی کنید همیشه اینطور فکر کنید که با انتخاب رنگ ها چطور به کاربران می توانید کمک کنید. سایت شما می تواند ترکیبی از رنگ های پر زرق و برق به همراه رنگ های پر کاربرد باشد تا به افزایش مرور کاربران در سایت منجر شود افزودن رنگ ها در سایت نه تنها برای زیبایی ظاهری بلکه برای کاربردی تر بودن سایت است .

یافت پذیری اطلاعات

یکی از جنبه های مهم در هر سایت پیدا کردن محتوا بصورت سریع است این امر به ویژه در سایت های خبری که با حجم زیادی اطلاعات روبرو هستند نمود پیدا می کندد تصور کنید رنگ های مورد استفاده بصورت واضح طبقه بندی را نشان ندهد در این صورت خواننده برای پیدا کردن مطالب مورد نظر خود به مشکل بر می خورد و سایت را ترک خواهد کرد .

الویت نمایش

الویت نمایش یک مفهوم حیاتی در وب است درصورتیکه بدرستی انجام شود منجر به داشتن یک سایت پر بازید می شود چرا که سایت کاراتر خواهد شد از آنجا که المانن های زیادی برای دیده شدن توسط کاربر وجود دارد الویت نمایش به قسمت هایی است که کاربران بیشتری از آنها دیدن می کنند و جذب می شوند.استفاده نادرست از رنگ ها در وب سایت می تواند مانع اولویت نمایش شود در نتیجه کارایی را کاهش دهد.

بخوانید!  طریقه افزودن ویژگی‌های مختلف و مشخصات فنی به محصولات فروشگاه

رنگ های اصلی

یکی از اصول مهم طراحی عناصر توجه به رنگ های اصلی (زرد – قرمز –آبی) است که به صورت گسترده باید در وب سایت استفاده شود رنگ های ثانویه باید برایی نماپردازی و عملیات و عناصر عملیات مانند باتن ها استفاده شوند .

نتایج جستجو

یکی دیگر از بخش هایی که رنگ ها تاثیر بسیاری در آن دارند صفحه نتایج جستجو می باشد . زمانیکه تعداد نتایج زیادی برای یک جستجو وجود دارد این رنگ ها در وب سایت هستند که به کاربر در پردازش جستجو ها کمک خواهند کرد.

در نهایت در طراحی سایت باید توجه کنیم که چگونه از ترکیب رنگ ها استفاده کنیم تا کارایی سایت را بالاتر بریم.

نوشته استفاده از رنگ ها در وب سایت اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.