0

استفاده از طراحی سایت ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟

طراحی سایت ارزان از واژه های پرطرفدار موتورهای جستجو است. به نظر می رسد بسیاری از افراد وشرکت ها در موتور های جستجو به دنبال طراحی سایتی هستند که قیمت پایینی داشته باشد و به سرعت آماده شود.

اما به نظر شما طراحی سایت ارزان برای چه کسانی مناسب است و آیا می تواند نیازهای کسب و کارها را برآورده سازد؟

طراحی وب سایت ارزان به چه صورت صوت می پذیرد؟

طراحی یک وب سایت نیازمند طی مراحل و گام هایی است که هر کدام از آن ها هزینه خاص خود را دارد. درمقاله قبل گام های طراحی سایت را به تشریح مطرح کردیم. به این ترتیب برای طراحی سایت ارزان واضح است می بایست برخی از این گام ها را در یکدیگر ادغام کرده و به نحوی از هزینه ها کاست.

معمولا برای طراحی سایت ارزان از یک قالب آماده استفاده می شود که نمونه های آن به تعداد زیاد در فضای وب موجود است و به صورت رایگان و یا با صرف هزینه محدود قابل دریافت است.

این کار فرآیند طراحی سایت را بسیار کوتاه کرده و هزینه ها را به شکل قابل توجهی می کاهد. به این ترتیب نفر ساعت مورد نیاز برای برنامه نویسی سایت به شکل چشمگیری کاسته شده و یک برنامه نویس متوسط با مهارت های ابتدایی قادر خواهد بود طراحی سایت ارزان را با کمک قالب های آماده انجام دهد.

مزایای استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت

سرعت کار طراحی با کمک قالب های آماده به شکل چشمگیری کاسته می شود و طراح ظرف مدت یکی ، دو روز می تواند سایت را آماده سازی و تحویل دهد.

بخوانید!  تبلیغات طراحی سایت در فیس بوک

پیچیدگی کار به شکل چشم گیری کاسته شده و نیاز به استفاده از افراد متخصص کاسته می شود.

طراحی سایت ارزان با قالب آماده با ارزان ترین قیمت ممکن امکان پذیر است.

معایب استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت کدام است؟

قالب های آماده در دسترس عموم قرار دارند به همین دلیل ممکن است سایت های بسیاری مشابه سایت شما وجود داشته باشد که برای مجموعه های حرفه ای اصلا مناسب نیست.

همچنین امنیت سایت هنگام استفاده از قالب های آماده به شدت کاسته می شود، دلیل هم واضح است زمانی که کد ها در اختیار همه باشد امکان نفوذ در آن ساده تر خواهد بود.

انعطاف پذیری طراحی قالب در سایت های آماده بسیار کم است و شما خارج از چارچوب طراحی شده نمی توانید امکانات دیگری به منو و صفحات اصلی سایت بیفزایید.

تفاوت فرآیند طراحی و استفاده از قالب های آماده

قالب های آماده در آرشیو وردپرس و یا جوملا آماده سازی شده اند و با انتخاب هریک از آن ها شما باید از امکانات آن ها استفاده کنید این امر باعث می شود تغییر قالب از ورد پرس به جوملا دشوار باشد.

در طراحی سایت ارزان  با استفاده از قالب های آماده و یا سایت ساز ها تغییرات زیادی بر روی قالب و پنل مدیریتی قابل اجرا نیست. چراکه هسته این قالب ها و سایت سازها قبلا برنامه نویسی شده و برای درک آن به دانش زیادی نیاز است. افرادی که تا این حد از دانش برنامه نویسی برخوردار هستند که می توانند هسته وردپرس یا جوملا را ویرایش کنند قطعا می توانند برای صاحبان وب سایت طراحی سایت اختصاصی انجام داده و دیگر نیازی به استفاده از ورد پرس و جوملا و… نخواهد بود.

بخوانید!  هاست لینوکس

سایت هایی که طراحی های اختصاصی دارند مشکلی در خصوص اعمال تغییرات ندارند و طراح می تواند در هر زمانی که لازم بود امکانات و بخش های در خواستی مشتری را به سایت اضافه کند.

یک سایت ارزان با چه چالش هایی روبروست؟

طراحی سایت ارزان می تواند در کوتاه مدت با کمترین قیمت و سریعترین زمان ممکن نیاز شما را برآورده سازد اما حقیقت این است که ممکن است شما وسازمان تان را با چالش های متعددی روبرو کند و هزینه های بی شماری را به شما تحمیل نماید.برخی از این چالش ها عبارت اند از:

  • لطمه به برند سازی شما
  • انعطاف پذیری پایین
  • عدم امکان دسترسی به پشتیبانی فنی مناسب
  • عدم امکان به روزرسانی سایت
  • تشابه آشکار بین سایت شما و سایت های مشابه
  • امکان سرقت اطلاعت شما

بهترین راهکارهای کاهش هزینه طراحی سایت باکمترین چالش ها

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان می تواند یک راهکار باشد به شرط آنکه از متخصصین ماهر و مسلط به کار استفاده کنیم که قادربه اعمال تغییرات مورد نیاز ما باشند. این راهکار برای شرکت های متوسط با امکانات خوب مناسب است.

درج اطلاعات سایت توسط کارفرما هم می تواند به شکل منطقی از هزینه های شما بکاهد به شرط آنکه در شرکت و مجموعه خود فردی توانمند داشته باشید که بتواند مطالب مناسب با کیفیت خوب را در سایت شما بارگزاری نماید در این صورت هزینه های شما برای طراحی سایت کاسته می شود و از کیفیت کار هم کاسته نخواهد شد.

پیشنهاد ما به شما این است که با افراد متخصص و حرفه ای مشورت کنید، نیازهای خود را به شکل کامل برای آن ها شرح دهید و میزان بودجه ای که برای طراحی وب سایت خود در نظر گرفته اید را با آن ها مطرح کنید. طراحی سایت یک هنر و مهارت است، یک متخصص واقعی می تواند بهترین راهکار ها را با در نظر گرفتن بودجه برای مجموعه شما طراحی و پیاده سازی کند که به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده سازد.

بخوانید!  راهنمای تمدید و تغییر سرویس ها در میزبان فا + استفاده از طرح تخفیف در تمدید

نوشته استفاده از طراحی سایت ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.