0

استفاده از فضای منفی در طراحی سایت

استفاده از فضای منفی در طراحی سایت ، طراحی سایت که یکی از مهمترین عوامل موجود گسترش کسب و کار می باشد که هر چه دقیق تر بر روی آن وقت بگذارید و فکر شده در آن قدم بردارید نتیجه بهتری خواهید گرفت طراحی سایت دارای دنیای دیگری می باشد که باید ریز و درشت آن را بدانید و بر اساس آن جلو بروید که می توانید برای بهتر شدن از طراحان سایت حرفه ای و همچنین گرافیست و سئو کارهای حرفه ای کمک بگیرید. طراحی سایت دارای بخش های مختلفی می باشد که توجه به آن حائز اهمیت می باشد.

 

طراحی سایت

 

در کل در طراحی سایت ما معمولا دو نوع فضای اصلی داریم:  فضای مثبت و فضای منفی

فضای مثبت

فضای مثبت فضایی است که برای توشتن متن و منوها و…. استفاده می شود متن و تصاویر در آن قرار میگیرید یعنی فضایی که از آن استفاده مثبتی می شود.

فضای منفی

به فضایی که در بین متن ها ، کنار صفحه ها و اجزای جدا کننده صفحه ها گفته می شود که هدف اصلی جلب توجه و تمرکز بر روی بخش های خاصی از طراحی سایت می باشد هر چقدر ما از فضای منفی استفاده مفید تری کنیم بیش تر طراحی سایت را هدفمند تر می کنیم. البته ناگفته نماند که توجه به ارتفاع خط ها در پاراگراف ها و فضای ما بین آن ها باید توجه کرد

 

فضای منفی خود دو نوع دارد

فضای ریز (Micro)

فضای ریز (Micro) به فضای گفته می شود که در بین عناصر کوچک صفحه سایت قرار گرفته می شود مانند فضای بین پاراگراف ها و…

بخوانید!  نحوه لینک سازی در طراحی سایت

فضای درشت (Macro)

فضای بین عناصر بزرگ را مانند هدر و فوتر را فضای درشت و یا (Macro) گفته می شود.

اگر کسی با تجربه و علم و دانشی را که در اختیار دارد به شروع کردن طراحی بپردازد با استفاده درست از آن می تواند به پیشرفت سایتتان بسیار کمک کند و همچنین باعث زیبایی روز افزون سایت شما می شود تا بازدید کننده از دیدن نظم و زیبایی در سایت جذب کسب و کار شما شود.

 

استفاده از فضای سفید مزایای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خوانایی محتوای طراحی سایت

استفاده بهینه از فضای منفی باعث می شود تا محتوایی که قرار داده اید خواناتر باشد و بازدید کننده می تواند به راحتی اجزا را از هم تشخیص دهد و بداند که چی در کجا قرار دارد و سایت شما که از نظم خاصی برخوردار می شود و همچنین به چشم بازدید کننده استراحت می دهد تا در خواندن مطالب چشمشان خسته نشود.

 

زیاد شدن اثرگذاری

معمولا کاربران می خواهند سریع مطلب را بخوانند ووجود فضای سفید و رعایت فاصله به جا می تواند بسیار در هواس پرتی خواننده جلوگیری به عمل بیاید.این نظمی که توسط همین فضاهای سفید به وجود می آید به راحتی در ذهن بازدید کننده اثتاثیرات مثبتی را به جا می گذارد.

 

برجسته کردن موارد مهم

معمولا برای اینکه نظر خواننده و بازدید کنندگان را جلب کنید می توانید به برجسته کردن و یا استفاده از عکس و دکمه هایی که بیش تر جلب نظر می کند و آیتم هایی را که در بین متن ها و فضاهایی قرار می گیرد برای همین منظور می باشد می باشد استفاده کنید.

بخوانید!  آشنایی با شیوه های بازاریابی در طراحی سایت

 

رعایت تعادل

طراحی وب سایت را که ایجاد کرده اید نه باید شلوغ باشد نه خلوت تا هواس خواننده را پرت نکند باید تعادل رعایت شود تا در نظر بازدید کننده زننده به نظر نیاید شلوغ بودن بیش از حد آن بازدید کننده را کلافه می کند و همچنین خلوت بودن آن هم به باعث حوصله سر رفتن بازدید کننده می شود.همیشه تعادل به جا در هر کاری دارای اهمیت می باشد.

 

جدا کنندگی در بین عناصر

فضای سفید کاربرد مهمی که دارد به جدا کردن عناصر مختلف مانند متن ، تصاویر ، ویدیو و یا عناصر گرافیکی و…. در طراحی سایت می پردازد این جدا کننده ها بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند باید سایت شلوغی را ارائه دهند به هیچ عنوان توصیه نمی شود بلکه طراحی سایت شما باید از اجزا دارای تناسب مناسب و از نظم خاصی برخوردار باشد که این جدا کنندگی ها خود در روانشناسی افراد تاثیر مثبت و منفی خواهد گذاشت.پس حتما آن را جدی بگیرید و سنجیده شده عمل کنید تا در ارائه به بازدید کننده دچار مشکلی نشوید و بازدید کنندگان ومشتریان شما رضایت کاملی را از طراحی سایت شما و کسب و کارتان داشته باشند

 

طراحی سایت

 

نتیجه گیری

به همان اندازه که می تواند استفاده ی درست از فضای سفید در طراحی سایت به موفقیت روز افزون کسب و کار کمک کند به همان اندازه هم نداشتن تجربه کافی هم می تواند به شکست آن کسب و کار بیانجامد برای همین در انتخاب شرکت طراحی وب سایت تیمی را که برای رساندن شما به اهدافتان انتخاب می کنید باید حساسانه عمل کنید و با تحقیق و بررسی نمونه کارهای موجودشان و گرفتن مشاوره حضوری به نتیجه نهایی برسید

بخوانید!  اسرار افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار

 

نوشته استفاده از فضای منفی در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.