0

اصول طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی در دنیای امروزی و پیشرفت اینترنت و فضای مجازی ایجاد طراحی سایت برای هر مشاغلی جز ضروریات می باشد که هر کدام از صاحبین مشاغل باید به آن توجه ویژه ای کنند طراحی سایت پزشکی نیز یکی دیگر از مشاغلی می باشد که افراد زیادی با آن سر و کار دارند برای همین باید دارای طراحی سایت حرفه ای باشند از آنجایی که افراد  به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهند و علاقه زیادی به خواندن مطالب پزشکی دارند وجود مقاله در طراحی سایت بسیار می تواند در نظر افراد جذاب باشد.

 

ویژگی طراحی سایت پزشکی

یک طراحی سایت پزشکی ویژگی های زیادی را دارد اما مهمترین آن ها پزشکی و درمانی ، معرفی پزشکان و یا کلینیک به نمایش گذاشتن خدمات و تخصص های آن ها و… می باشد.

 

طراحی سایت

 

بخش های تشکیل دهنده ی یک طراحی سایت پزشکی عبارتند از:

  • درباره ما

درباره ی ما یکی از بخش های مهم طراحی سایت می باشد چرا که در آن جا به معرفی خود سابقه کار و رزومه ای از خودشان و کارشان می پردازند.

 

  • تماس با ما

بخش تماس با ما یکی دیگر از بخش های مهم یک سایت می باشد تا افراد اگر بخواهند با مطب و یا ایمیل پزشک ارتباط برقرار کنند و سوالی داشته باشند و راهنمایی های لازم را بگیرند را با استفاده از قسمت تماس با ما به تماس می پردازند.

 

  • بخش محتوا

شما باید با قرار دادن مطالب مفید که بازدید کنندگان به دنبال آن می باشند افراد را به سایتتان جذب کنید. پس حتما در نوشتن مطالبتان نهایت دقت را به عمل آورید از آنجایی که مطالب پزشکی برای افراد بسیار جذاب می باشد می توانید از طریق همین مورد مهم به جذب کاربران بپردازید.

بخوانید!  سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

 

  • ارائه نمونه کارهای پزشک

به طور مثال اگر سایت سایت پزشک جراح بینی باشد باید با ارائه نمونه کارهای جراحی های انجام شده توسط پزشک و گذاشتن عکس های با کیفیت از تمام زوایای قبل و بعد تصاویر لازم را ارائه دهند.

 

  • ایجاد بخش نظرات و پرسش و پاسخ

با ایجاد بخش نظرات کاربران و پرسش و پاسخ کاربران می توانند به راحتی سوال های خود را مطرح کنند و با پاسخ درست به آن ها اعتماد آن ها را جلب کنید و هم افراد زیادی را جذب سایت خود کنید.

 

طراحی سایت

مزایای طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد مثلا:

  • امکان نوبت دهی در هر زمان از شبانه روز بدون در نظر گرفتن اتمام ساعت اداری
  • کم شدن تعداد پرسنل برای نوبت دهی به افراد
  • افزایش و شناخت افراد زیادی که از طریق اینترنت به جستجو می پردازند
  • ارائه بخش نمونه کارهای انجام شده توسط پزشک قبل و بعد از عمل
  • امکان ارائه مشاوره آنلاین
  • از بین رفتن صف و شلوغی برای گرفتن وقت
  • ایجاد آدرس دقیق به همراه نقشه گوگل مپ برای کسانی که می خواهند به مطب و یا کلینیک بروند

البته طراحی سایت پزشکی دارای بسیار زیادی مزیت می باشد که در بخش بالا بخش کوچکی از آن گفته شد که با استفاده از یک طراحی سایت می توانید هم برند خود رابیش تر به افراد بشناسانید و هم کسانی که می خواهند به شما مراجعه کنند امکان و راحتی بسیاری را در اختیارشان قرار دهید.

 

چند مورد از ویژگی هایی که حتما باید در طراحی سایت پزشکی آن ها را رعایت کنید عبارتند از :

 

  • سئو و بهینه سازی سایت
بخوانید!  DMCA چیست و قانون کپی رایت هزاره دیجیتال در گوگل

زمانیکه سایتان را طراحی کردید و کارهایش به اتمام رسید حال مرحله ی طی کردن مراحل مربوط سئو و بهینه سازی می باشد تا با گرفتن رتبه ی بالا از گوگل به اولویت آن بروید و در صفحه ی اول بیایید تا وقتی بازدید کننده به جستجوی مطالب و سایت پزشکی بود با سایت شما مواجه شود.

 

  • ریسپانسیو بودن

زمانی که اقدام به طراحی وب سایت کردید حتما باید نمایش در قالب های کوچک مثل موبایل و تبلت را هم در نظر بگیرید تا افراد وقتی می خواهند با گوشی و تبلت خود به جستجو بپردازند به مشکلی بر نخورند و به راحتی بتوانند سایتتان را مشاهده کند.

 

  • سرعت بارگذاری طراحی سایت

یکی دیگر از مهمترین موردی که باید به آن توجه ویژه ای کنید آن سرعت بارگذاری سایت می باشد زمانی که بازدید کننده می خواهد وارد سایت شما شود و سرعت بارگذاری آن کند باشد به سراغ سایت های دیگر می روند.

 

طراحی سایت

نتیجه گیری

دوره دوره ی اینترنت و تکنولوژی می باشد و هر مشاغلی باید با این دنیا به روز باشد چرا که دیگر کمتر کسی به پیدا کردن کسب و کار به صورت سنتی می پردازند همه با استفاده از تبلیغات و جستجو کردن به صورت آنلاین می پردازند طراحی سایت پزشکی یکی از این کسب و کارها می باشد که افراد زیادی با آن سرو کار دارند و از آنجایی که به سلامتی خود اهمیت می دهند در اینترنت به دنبال مطالبی برای خواندن متن های پزشکی می کنند.

نوشته اصول طراحی سایت پزشکی اولین بار در پدیدار شد.

بخوانید!  با مزیت رقابتی، جلوتر از بقیه حرکت کنید