0

افزایش ترافیک وب سایت – چگونه بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت خود جذب کنیم!

طراحی سایت

چالش کسب و کار های نوپا

به مکررات دیده شده ست که اولین چالشی که کسب و کارهای نو پا با آن روبرو هستند کمبود بازدید کننده و ترافیک وب سایت است. واضح است زمانی که شما بر روی سایت ترافیکی نداشته باشید، نمیتوانید هیچ تحلیلی بر روی وب سایتتان و بازدیدکنندگانتان داشته باشید. در این صورت تعیین بودجه و روش برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، برای افزایش بازدیدکننده ریسک بسیار بالایی خواهد داشت.

در این زمان ست که شما در یک چرخه گیر افتاده اید! قبل از اینکه کمپین افزایش ترافیک سایتتان را راه اندازی کنید نیاز دارید که روند فروش محصولاتتان را آزمایش و تحلیل کنید. ولی در صورتی که ترافیک نداشته باشیدچگونه میتوانید به تحلیل بپردازید؟

در این مقاله سعی بر این است که به شما نشان دهیم:

-چگونه روند خرید محصولات ( فرم سفارش، انتخاب نحوه تحویل کالا و…) را قبل از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بزرگ تحلیل کنید.

-چگونه مطمئن شوید که هر عنصر از روند فروش شما به گونه ای بهینه سازی شده است که بیشترین نرخ تبدیل را رقم بزند!

-استراتژی های موثر برای جذب بیشتر خریدار بالقوه به وب سایت شما چیست؟

تحلیل وب سایت

زمانی که در مورد تحلیل وب سایت صحبت میشود، معمولا با دو سوال روبرو هستیم:

۱-چگونه سایت مان را تحلیل کنیم؟

۲-چه چیزی را بر روی سایت مان تحلیل کنیم؟

میتوان به تعداد زیادی فاکتور، که قابل تحلیل است و به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند اشاره کرد. ولی برای شروع بهتر ست بر روی اصول اولیه تمرکز کنیم و آنها را تحلیل کنیم:

بخوانید!  بهینه سازی تصاویر در بهینه سازی سایت چه اهمیتی دارد؟

-محتوای تبلیغاتی: محتوای تبلیغاتی شامل یک تیتر خوب ،متن یا عکس و فیلمی است که بتواند ویژگی های منحصر به فرد محصول را به خوبی به مخاطب معرفی کند.

-روند سفارش: در صورتی که وب سایت خدمات یا محصولاتی را به صورت آنلاین ارائه می کند(برای مثال در فروشگاه اینترنتی) باید روند انتخاب محصول و افزودن به سبد خرید تا اتمام مراحل خرید به قدر کافی ساده باشد تا افراد تازه وارد به دنیای مجازی هم بتوانند از آن بهره ببرند.

-انتخاب محصول: فاکتوری که میتواند به شما نشان دهد آیا موفق بوده اید که توجه مخاطب را جذب کنید یا خیر!
در صورتی که ایده ای جدید دارید، میتوانید یک محصول خاص را انتخاب نموده و بررسی نمایید که مخاطبانتان چه باز خوردی نسبت به ایده جدید شما دارند.

-زمان بارگذاری وب سایت: زمانی که برای بارگذاری صفحات صرف میشود در ایده آل ترین حالت باید بین ۳ تا ۸ ثانیه باشد.

این چهار مورد از موارد اولیه هستند که برای شروع باید تحلیل شوند. بعد از اینکه شما توانستید محصولات خودتان را بفروشید میتوانید به تحلیل فاکتور های دیگر بپردازید.

ترافیک اولیه وب سایتتان را به سریع ترین روش بدست آورید

برای اینکه از چرخه ترافیک و تحلیل بتوانید خارج شوید، باید یکی از عناصر چرخه را حذف کنید.

پیشنهاد ما این است که عنصر ترافیک را حذف کنید. اینکه بتوانید بدون اطلاعات وب سایتتان را تحلیل کنید کار غیر ممکنی ست و در صورتی که ترافیک نداشته باشید نمیتوانید هیچ گونه تحلیل علمی انجام دهید. پس ناگزیرید که چاره ای برای عنصر دوم، ترافیک و بازدید کننده پیدا کنید.

بخوانید!  ۷ فاکتور اصلی رتبه‌ بندی سایت در گوگل برای سال ۲۰۲۰

پرداخت به ازای کلیک PPC

سریع ترین روشی که برای دریافت ترافیک اولیه میتوانید داشته باشید، استفاده از PPC موتور های جستجو ست.
شاید در نگاه اول پیشنهاد جذابی بنظر نرسد. ولی باید به این توجه کنید که برای شروع باید از جایی شروع کنید!
سرویس های که موتور های جستجو ارائه میکنند با نشان دادن سایت شما در بالای صفحه جستجو، میتوانند با راهنمایی کاربران به وب سایت شما ترافیک اولیه را برای شما فراهم سازند!
این سرویس ها روش ها و نرخ های متفاوتی دارند. شما میتوانید با توجه به بودجه ای که برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر گرفته اید روشی مناسب را انتخاب کنید.
از آنجایی که بیشتر افراد برای دست رسی به وب سایت ها و اطلاعات مورد نظر خودشان از موتور های جستجو استفاده میکنند، استفاده از این روش میتواند در زمان کوتاهی ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما روانه کند.
البته باید پیش از اقدام به استفاده از این روش در مورد کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود اطلاعات کافی بدست آورید. زیرا موتور های جستجو نرخ های متفاوتی را برای کلمات کلیدی متفاوت ارائه میکنند. در صورتی که کلمات کلیدی حوزه کسب و کار خود را به خوبی بشناسید کمپین موفق تری خواهید داشت.

بازاریابی محتوا

بعد از اینکه ترافیک اولیه را کسب نمودید میتوانید بر روی محتوای تبلیغاتی وب سایتتان فعالیت کنید. نقاط ضعف و قوت محتوا را شناسایی کنید و با توجه به سلیقه مخاطب تان آن را بهبود ببخشید.  با بازاریابی محتوا میتواند روند جذب مخاطبتان و افزایش ترافیک وب سایت را، به سوی اتوماتیک و خودکار بودن پیش ببرید.

بخوانید!  آشنایی با طراحی سایت حرفه ای

ایمیل مارکتینگ

از دیگر فعالیت هایی که برای افزایش ترافیک وب سایت میتوانید انجام دهید، ایمیل مارکتینگ می باشد.
برای کسب و کار خود یک دیتا بیس از ایمیل هایی که به کسب و کار شما مربوط است تهیه کنید.
فراموش نکنید که برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ همواره باید دیتا بیس خود را به روز نگه دارید و تعداد آن را افزایش دهید.

نوشته افزایش ترافیک وب سایت – چگونه بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت خود جذب کنیم! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.