0

افزایش رتبه الکسا – راهنمای بهبود رتبه الکسا وب سایت

رتبه الکسا معیار بسیار مهمی برای کسب ­و­ کار شما است. مخاطبان، سرمایه ­گذاران و شرکای تجاری بالقوه شما از رتبه الکسا برای ارزیابی ارزش کسب ­و­ کار شما استفاده می­کنند. بنابر این افزایش رتبه الکسا به معنای پیشرفت کسب ­و ­کار شما است. اگر با رتبه الکسا آشنا نیستید، باید بگوییم که آن یک استاندارد واحد است که یک خلاصه سریع از عملکرد سایت شما یا سایت رقیب تجاری­تان در مقایسه با سایر وب سایت­ها ارائه می­دهد. به طور کلی قدرت سایت شما در وب، با عنوان رتبه الکسا ترجمه می­شود. برای افزایش رتبه الکسا لازم است که ابتدا درک درستی از این مفهوم داشته باشیم.

رتبه الکسا چیست؟

الکسا یک شرکت اطلاعات وب است که در سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرد. الکسا وب سایت­ها را بر اساس بسیاری از عوامل مانند ترافیک سایت رتبه­ بندی می­کند. رتبه الکسای شما برآوردی از میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایت­های دیگر است که به طور روزانه به روز می­شود. توجه داشته باشید از آنجا که رتبه یک اندازه نسبی است، رتبه الکسای سایت شما نه تنها به ترافیک سایت­تان بستگی دارد، بلکه به تغییر ترافیک سایر سایت­ها نیز وابسته است.

چگونه الکسا اطلاعات خود را دریافت می­کند؟

الکسا را یک پنل داده ترافیکی از میلیونها نفر از مردم سراسر جهان تشکیل می­دهد. بر اساس داده­ های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان تمام سایت­ های اینترنتی را برآورد می­کند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل شناسایی و رد ترافیک جعلی یا اسپم ها است.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می­شود؟

الکسا هر روز میانگین بازدیدکنندگان روزانه را برای هر سایت در سه ماه گذشته برآورد می­کند. وب سایتی که بالاترین بازدید کننده را در این ۳ ماه داشته باشد، رتبه اول را به خود اختصاص می­دهد. سایتی که کمترین بازدید کننده را داشته باشد، رتبه ­ای در حدود ۳۰ میلیون می­گیرد. چنانچه هیچ کس در محدوده پنل اندازه­ گیری الکسا، از وب سایت در طی این ۳ ماه بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ­ای برای آن سایت وجود ندارد.

بخوانید!  آموزش غیرفعال کردن ویرایشگر پوسته و افزونه در وردپرس

تعداد بازدید کنندگان سایت چه تاثیری بر رتبه الکسا دارد؟

اگر تعداد بازدیدکنندگان سایت را در مقابل رتبه سایت قرار دهید، به نظر می ­رسد نموداری شبیه نمودار زیر به دست آید.

تعداد بازدید کنندگان سایت چه تاثیری بر رتبه الکسا دارد؟

در بالای نمودار سایت گوگل است که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود اختصاص داده و رتبه ۱ را گرفته است. سایت­هایی مانند گوگل، نسبت به سایت­هایی که در انتهای دیگر نمودار قرار دارند، ترافیک بالاتری را به دست می­آورند.

تعداد بازدید کنندگان وبسایت چه تاثیری بر رتبه الکسا دارد؟

توجه داشته باشید در قسمت پایینی نمودار، به دلیل شکل توزیع، تغییرات بسیار کوچک در تعداد بازدیدکنندگان باعث تغییر زیادی در رتبه سایت می­شود.

تحلیل تاثیر بازدیدکنندگان در رتبه الکسا سایت

همانطور که مشاهده می­کنید در قسمت بالایی نمودار، تفاوت بسیار زیادی در ترافیک وب سایتی که رتبه ۱۰دارد در مقابل وب سایتی با رتبه ۲۰۰، وجود دارد.

گرفتن رتبه الکسای دقیق­تر

برای اینکه رتبه الکسای دقیق­تری را دریافت کنید، لازم است معیار­های وب سایت­تان را در الکسا تایید کنید. بعد از تایید، معیارهای سایت شما مستقیما توسط الکسا اندازه ­گیری می­شود، نه براساس اطلاعاتی که از پنل داده برآورد می­شود. در این حالت رتبه دقیق­تری، نه لزوما بهتر به شما ارائه می­شود.

چگونه رتبه الکسا را بهبود ببخشید ؟

چندین تاکتیک وجود دارد که به افزایش رتبه الکسا شما کمک خواهد کرد:

۱- تولید محتوای جذاب

نوشتن محتوای منحصر بفرد، به شما کمک می­کند که ارتباط خوبی با خوانندگان خود داشته باشید و بنابراین به داشتن ترافیک بالا برای مدت زمان طولانی کمک خواهد کرد. محتوایی که ارزش واقعی را برای مخاطبان ایجاد نکند، در کسب وفادارسازی مشتریان ناموفق است. زمانی که خوانندگان منابع ارزشمند و آموزنده را پیدا می­کنند، محتوای آینده وب سایت را نیز پیگیری می­کنند، در میان شبکه­ هایشان به اشتراک می­گذارند و بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی می­کنند که به طور بالقوه به مشتریان تبدیل می­شوند. موتورهای جستجو نیز محتوای منحصر به فرد و جدید را بیشتر مد نظر قرار می­دهند و محتوا را بر اساس تازگی و منحصر بفرد بودنشان اولویت­ بندی می­کنند. زمانی که شما یک محتوای منحصر­ بفرد می­نویسید، وب سایت شما در اولین صفحه گوگل نمایش داده می­شود و همانطور که می­دانید بیشترین ترافیک مربوط به وب سایت­های صفحه اول است و این مساله باعث افزایش رتبه الکسا می­شود.

بخوانید!  استفاده از فضای منفی در طراحی سایت

۲- تولید محتوای منظم

اگر وب سایت شما به طور مرتب به روز­رسانی شود ترافیک بالایی را به خود اختصاص می­دهد و باعث افزایش رتبه الکسا میشود.

۳- به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه­های اجتماعی

در حال حاضر بسیاری از افراد از طریق رسانه­ های اجتماعی با وب ارتباط برقرار می­کنند. بسیاری از کاربران برای دریافت بهترین اخبار از فیس بوک یا توییتر استفاده می­کنند. بنابراین سعی کنید مطالب خود را در رسانه­ های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

۴- لینک­های داخلی و خارجی سایت

چنانچه از سایت معتبری به سایت شما لینک داده شود، این مساله باعث افزایش اعتماد، اعتبار و کیفیت سایت شما می­شود. البته این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب پشتیبانی شود تا وفاداری مشتریان را در پی داشته باشد. از سوی دیگر لینک­های داخلی، لینک­هایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به سایت دیگری هدایت می­شوند. این لینک­ها از آن جهت مفید هستند که بازدید کنندگان را به محتوای مرتبط با محتوای سایت شما هدایت می­کنند. آنها همچنین زیر لینک­هایی هستند که در موتور جستجو، زیر لینک اصلی سایت شما ظاهر می­شوند و به این طریق به لینک­ سایت کمک می­کنند. در کل، هم  لینک­های داخلی و هم لینک­های خارجی به موتورهای جستجو کمک می­کنند، محتوای سایت شما بهتر را درک کنند و تعیین کنند که تا چه اندازه برای بازدیدکنندگان ارزشمند است. البته باید توجه داشته باشید که پیوند بیش از حد نیز می­تواند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد.

۵- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

با کمی سرچ در مورد کلید واژه­ ها متوجه می­شوید که مخاطبان شما چه چیزی را و چگونه سرچ می­کنند. یکی از تکنیک­ها در راستای افزایش رتبه الکسا این است که سعی کنید از کلمات کلیدی در جای مناسبی استفاده کنید تا قدرت رقابتی سایت شما افزایش پیدا کند.

بخوانید!  بررسی بازار کار طراحی سایت

۶- درک و یادگیری استراتژی بازاریابی رقبا

تجزیه تحلیل رقبا به شما درک روشنی از اینکه چه معیار­هایی مهم  هستند و چه استراتژی­هایی (برای شما و رقبای شما) موثر واقع می­شوند، می­دهد و به شما این امکان را می­دهد تا روند صنعت را شناسایی و پیش بینی کنید و تصمیمات آگاهانه برای کسب و کار خود بگیرید. در نهایت این تجزیه تحلیل به طور مثبت بر موقعیت شما در بازار تاثیر می­گذارد.

۷- سئو (بهینه سازی سایت)

سئو (بهینه سازی سایت) یک استراتژی بسیار مهم است که لازم است مقدار قابل توجهی از وقت و توجه خود را به آن اختصاص دهید. سئو فقط در مورد بهبود دید سایت شما نیست، بلکه برای بهتر ارتباط برقرار کردن مشتریان با برند شما نیز مفید است بدون یک تجربه مشتری خوب نمی­توانید امیدی به وفادارسازی مشتریان داشته باشید. هنگامی که شما هر گونه تاکتیک سئو (بهینه سازی سایت) را در سایت خود اعمال می­کنید، می­توانید به طور مرتب تغییرات مثبت رتبه الکسا را مشاهده ­کنید.

نوشته افزایش رتبه الکسا – راهنمای بهبود رتبه الکسا وب سایت اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.