0

افزایش سرعت سایت وابسته به چه مواردی می باشد؟

چطور یک سایت با سرعت لود بالا داشته باشیم؟

افزایش سرعت سایت یکی از نکات حیاتی در موفقیت وب سایت به شمار می آید. در دنیای سریع و پر مشغله امروزی کاربران فرصت محدودی برای سر زدن و بازدید سایت ها دارند بنابراین نمی توان انتظار داشت وقت خود را برای بازشدن صفحات یک سایت ضعیف تلف بکنند.

در حالی که سایت های متعددی ممکن است محتوای مشابه وب سایت شما ارائه دهند طراحی سایت، در کنار سرعت مناسب می تواند کلید موفقیت شما باشد در غیر اینصورت هرچقدر محتوای خوب و اثر بخشی تهیه شده باشد مخاطب فرصتی برای مطالعه آن نخواهد داشت. رضایت مشتریان در گرو افزایش سرعت سایت و دستیابی سریع به محتوا و امکانات موجود در وب سایت است.

اهمیت افزایش سرعت سایت

در سال های گذشته گوگل، این غول موتور های جستجو اعلام کرد که افزایش سرعت سایت درنتایج جستجو تاثیر بسیار خوبی دارد و می تواند در ارتقای رتبه شما تاثیر گذار باشد.

سایت هایی که لود شدن صفحات آن بیش از ۱۰ ثانیه به طول می انجامد کاربران را از دست می دهند و مخاطب صفحات مربوط به آن سایت ها را خواهد بست.

یکی از بهترین راهکار ها جهت افزایش سرعت سایت بهینه سازی داخلی سایت یا سئو داخلی است.  سایت های کند نرخ دفع کاربری  یا نرخ پرش (bounce rate) بالایی دارند که برای بهینه سازی سایت یک فاجعه محسوب می شود.

روش های تست سرعت سایت

روش های تست سرعت سایت

بر طبق قانون یک ثانیه تاخیر هر ثانیه تاخیر در لود صفحات سایت باعث کاهش ۷% از فروش ، ۱۱% از بازدید و ۱۶% از رضایت کاربران سایت می شود.

بخوانید!  سئو سایت با هوش مصنوعی | دگرگونی در دنیای جستجو

بنابر این سنجش مستمر سرعت سایت یکی از ضروریات مدیریت یک وب سایت است برای تست سرعت سایت روش های مختلفی وجود دارد که مرسوم ترین و بهترین آن استفاده از سایت هایی است که به اندازه گیری رایگان سرعت سایت شما می پردازند.

در این جا به ۵ نمونه متداول داخلی و خارجی تست سرعت سایت اشاره می کنیم:

  1. Google PageSpeed Insights

این سایت یکی از مرسوم ترین مجموعه های سنجش سرعت سایت است که کاربران دسکتاپ و موبایل را بررسی می کند.

  1. GTmetrix

این سایت یکی از شناخته شده ترین ابزار سنجش سرعت سایت نزد ایرانیان است . نقطه قوت آن این است که پس از وارد نمودن URL و پردازش وب سایت ، به شما لیستی از تمام دلایل کندی سرعت وب سایت را نشان می دهد.

  1. YSlow

خدمات YSlow براساس سنجش دلایل کندی سایت از دیدگاه یاهوست. البته پیشنهادادتی هم به شما در جهت بهبود سرعت  سایت ارائه می دهد.

  1. Web Page Analyzer

Web Page Analyzer هم پیشنهاد بدی در این حوزه نیست. ضمن نشان دادن سرعت تلاش می کند راهکارهایی هم به شما ارائه کند.

  1. واکاو

سایت ایرانی واکاو هم به مقایسه سرعت سایت های داخلی پرداخته  و اطلاعات خوبی در خصوص مقایسه سایت شما با سایت های دیگری که جستجو شده اند ارائه می دهد. شما می توانید سریع ترین سایت های ایرانی راهم دراین سایت ببینید البته به شرط آنکه پیشتر جستجو شده باشند.

راهکارهایی جهت افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت امری امکان پذیر است که نیازمند رعایت برخی نکات از جمله نکات زیر است:

  • استفاده از قالب مناسب

در طراحی سایت از یک قالب ساده و متناسب با نیازهای خودتان استفاده کنید. هرچه قالب سبک تر باشد افزایش سرعت سایت با راحتی بیشتری محقق می شود. سایت های گرافیکی معمولا سنگین هستند و باعث کندی عملکرد سایت خواهند شد.

  • خرید هاست اختصاصی

استفاده از هاست مشترک می تواند افزایش سرعت سایت را با دشواری همراه سازد.

  • بهینه سازی تصاویر

کاهش حجم تصاویر در حال حاضر با روش های متفاوتی امکان پذیر است سعی کنید ضمن حفظ کیفیت تصاویر آن ها را برای استفاده در فضای وب بهینه سازی کنیدو تا حد امکان از حجم تصاویر موجوددر سایت بکاهید.

  • کاهش حجم ریدایرکت ها

تا آنجا که ممکن است از حجم ریدایرکت های موجود در سایت بکاهید. چراکه باعث کندی سرعت لود صفحات و در نهایت مانع افزایش سرعت سایت خواهند بود.

  • فشرده سازی فایلهای CSS و JS

فشرده سازی فایلهای CSS و JS می تواند به کاهش سرعت سایت شما کمک شایانی کند اما این کار یک فرآیند تخصصی است که باید از طراح سایت خود ویا کارشناسان این حوزه بخواهید برای شما انجام دهند.

بخوانید!  قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می‌شود؟

این روش  می تواند تا ۵ برابر فرآیند لود سایت شما را کاهش دهد.

  • استفاده از کش

فعالسازی کش در وب سایت شما کمک می کند کاربر پس از یکبار مشاهده سایت شما نسخه ای را در سیستم خود داشته باشد تا هر بار نیاز به لود مجدد وب سایت نباشد. سیستم کش وب سایت را در زمان های خاصی ثبت می نماید و در سایر زمان ها وب سایت نمایش داده شده را به کاربر نمایش می دهد. این کار می تواند به افزایش سرعت سایت منجر شود.

  • ایمن سازی سایت

زمانی که ابزارهای مخرب راهی به سایت شما نداشته باشند خود به خود فرآیند افزایش سرعت سایت محقق خواهد شد چراکه مانع هدر رفت منابع سایت شما می شود.

بنابر این برای ایمن سازی سایت خود برنامه مدونی طراحی کنید.

فراموش نکنید افزایش سرعت سایت می تواند در فروش بیشتر و رضایت مشتریان شما نقش اساسی داشته باشد بنابر این هزینه کردن جهت افزایش سرعت سایت نوعی سرمایه گذاری به شمار می آید. سعی کنید بر روی روش های افزایش سرعت سایت مطالعه داشته باشید و در صورت نیاز از کارشناسان متخصص در این خصوص کمک بگیرید.

فاکتورهای متعددی در افزایش سرعت سایت ها دخیل هستند که بررسی تک تک آن ها نیازمند تخصص و صرف زمان کافی است.

نوشته افزایش سرعت سایت وابسته به چه مواردی می باشد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.