0

افزودن فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل

یکی از مهم ترین موضوعاتی که وبمستران همواره به دنبال آن هستند، کسب نتیجه از طریق نتایج گوگل است. برای اینکه بتوانید در نتایچ جستجو عملکرد مناسبی را داشته باشید، باید روی جذابیت ظاهر لینک های وبسایت خود در نتایج تمرکز کنید. افزودن فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل یکی از مواردی است که می توان برای تقویت نرخ کلیک از آن استفاده کنید. با داشتن باکس جستجو در نتایج گوگل کاربران اینترنتی این امکان را خواهند داشت که عبارت مورد نظر خود را در آن جستجو و نتایج مرتبط در وبسایت شما را مشاهده نمایند. در کنار بررسی تعریف جستجو در سایت با گوگل، قصد داریم نحوه تحلیل آن از طریق سرچ کنسول گوگل را نیز مورد بررسی قرار دهیم. اگر می خواهید با سرچ باکس در نتایج گوگل آشنا شوید، تا انتهای این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

  • تحلیل جستجوی پیشرفته گوگل در سرچ کنسول گوگل
  • باکس جستجو در نتایج گوگل چیست؟
  • نحوه بررسی فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل با سرچ کنسول گوگل
  • جدول سرچ باکس در نتایج گوگل سرچ کنسول گوگل

تحلیل جستجوی پیشرفته گوگل در سرچ کنسول گوگل

همانطور که گفته شد افزودن فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل یکی از روش هایی است که وبمستران برای بهینه سازی عملکرد وبسایت خود در نتایج جستجو گوگل از آن استفاده می کنند.  آن دسته از کسانی که از کدهای نشانه گذاری اسکیما به منظور ایجاد باکس جستجو در نتایج گوگل استفاده می کنند، می توانند گزارشات مربوط به این بخش را تحت عنوان searchbox سرچ کنسول گوگل مشاهده نمایند. این گزارش به عنوان یکی از زیرمجموعه های بخش enhancements سرچ کنسول گوگل قابل مشاهده خواهد بود.

گوگل سرچ کنسول چیست؟ آموزش کامل بخش enhancements گوگل سرچ کنسول

  • در بخش Sitelinks Searchbox گوگل سرچ کنسول این امکان را خواهید داشت که اطلاعات مربوط به عملکرد وبسایت خود در زمینه نشانه گذاری schema جستجوی پیشرفته گوگل و خطاهای احتمالی پیش آمده را مشاهده نمایید.
  • همچنین می توانید بررسی کنید که چه تعدادی از سرچ باکس داخلی وب سایت شما در نتایج گوگل دچار خطا هستند.
  • چه تعدادی از آنها بدون مشکل نمایش داده می شوند.
  • در کنار آن نیز می توانید روند تغییرات هر یک از آنها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید.
بخوانید!  خرید دامنه قدیمی برای طراحی سایت

جستجو در سایت با گوگل

باکس جستجو در نتایج گوگل چیست؟

یکی از کارهایی که می توان با استفاده از نشانه گذاری اسکیما انجام داد، ارائه یک باکس جستجو داخلی در زیر لینک های سایت در نتایج گوگل است. به طور معمول روال به این شکل است که یک کاربر اینترنتی عبارتی را در باکس جستجو گوگل سرچ می کند و در پی آن تعدادی از بهترین لینک های محتوای مرتبط نمایش داده می شود. حال با استفاده از داده ساختار یافته searchbox فرصت دارید که به کاربران این امکان را بدهید تا از طریق همان صفحه نتایج جستجو گوگل را در وبسایت شما جستجو کنند. این سرچ باکس را گوگل با توجه به تگ اسکیما تعیین شده توسط شما نمایش می دهد.

گاهی اوقات کاربران اینترنتی نام یک برند یا URL یک وب سایت یا نام یک برنامه شناخته شده را در گوگل جستجو می کنند تا بتوانند از طریق نتایج نمایش داده شده به شکل راحت تری به هدف خود برسند. به عنوان مثال فردی می داند که میزبان فا یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ است اما با نام خدمات آن آشنایی ندارد. به همین منظور در گوگل نام میزبان فا را جستجو می کند. زمانی که صفحه اصلی وب سایت در نتایج جستجو نمایش داده شد، در صورت وجود یک سرچ باکس در زیر عنوان این وبسایت، می تواند اقدام به جستجو دقیق تر در آن کند. به عنوان مثال می تواند عبارت «هاست ووکامرس» یا «هاست وردپرس» را جستجو کند تا مستقیما وارد صفحه مربوطه شود.

میزبانی وب ووکامرس

میزبانی وب وردپرس

میزبانی وب اشتراکی ایران

سرویس های میزبانی هاست دانلود و بکاپ

نحوه بررسی فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل با سرچ کنسول گوگل

به منظور بررسی دقیق عملکرد وبسایت خود در زمینه استفاده از اسکیما سرچ باکس در نتایج گوگل باید وارد سرچ کنسول وب سایت خود شوید.

بخوانید!  آموزش رفع مشکل mixed content وردپرس به صورت گام به گام

ورود به گوگل وبمستر تولز در چند ثانیه

سپس از میان ابزارهای سرچ کنسول گوگل باید روی زبانه enhancements گوگل سرچ کنسول کلیک کنید. اگر در وب سایت خود حتی برای یکبار از فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل استفاده کرده اید، در این مرحله با گزینه Sitelinks Searchbox رو به رو خواهید شد. با کلیک روی آن صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

باکس جستجو در نتایج گوگل

در قسمت نموداری، با سه باکس زیر مواجه خواهید شد:

فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل

  • error: در این بخش از search box سرچ کنسول گوگل می توانید تعداد نشانه گذاری اسکیما مربوطه که با خطا رو به رو شده اند را مشاهده نمایید.

آموزش کامل رفع خطاهای گوگل وبمستر  ۷ علت ایندکس نشدن سایت در گوگل

  • valid with warning: در بخش دوم تعداد schema هایی که در گوگل نمایش داده شده اند اما خطایی در آنها وجود دارد که ممکن است روی عملکرد آنها تاثیر بگذارد مشخص خواهد شد.
  • valid: در قسمت آخر که با رنگ سبز مشخص شده است نیز امکان مشاهده تعداد فیلدهای جستجو داخلی در نتایج گوگل که بدون مشکل نمایش داده می شوند برای شما فراهم است.

در نظر داشته باشید که با کلیک روی هر یک از این بخش ها می توانید اطلاعات مربوط به همان قسمت را در searchbox سرچ کنسول گوگل مشاهده نمایید. این اطلاعات را می توانید در نمودار قرار گرفته در زیر آن ببینید و در نظر داشت باشید که امکان بررسی تعداد هر یک از آنها با توجه به روزهای قرار گرفته در نمودار نیز برای شما فراهم است.

جدول سرچ باکس در نتایج گوگل سرچ کنسول گوگل

در پایین صفحه sitelinks searchbox سرچ کنسول گوگل نیز جدولی قرار گرفته است که می توانید اطلاعات مربوط به هر یک از فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل را در آنجا به صورت مجزا مشاهده نمایید. اطلاعاتی که برای هر یک از باکس های جستجو می توانید مشاهده کنید، به شرح ذیل است.

سرچ باکس در نتایج گوگل

  • Status: در این بخش گوگل سرچ کنسول با توجه به وضعیت سرچ باکس های قرار گرفته در دسته بندی، یکی از سه وضعیت نامبرده (error، valid و valid with warning) برای آن مشخص خواهد شد.
بخوانید!  آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

طریقه گزارش گیری در google search console

  • Type: در قسمت type سرچ باکس های قرار گرفته در یک دسته نیز وضعیتی که موارد آن دسته در آن قرار دارند به شما نشان داده می شود.
  • Validation: این قسمت از سرچ کنسول گوگل به بررسی وضعیت اعتبارسنجی لینک ها یا موارد دیگر قرار گرفته در کنسول گوگل می پردازد. زمانی که خطایی وجود دارد شما می توانید بعد از رفع آن، از طریق این قسمت این موضوع را به گوگل اطلاع دهید.

validation یا اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

  • Trend: منظور از trend سرچ کنسول نمایش روند تغییرات هر دسته بندی به کمک یک نمودار خطی است.
  • Items: در این بخش از searchbox وبمستر تولز می توانید تعداد موارد قرار گرفته در هر دسته بندی را مشاهده کنید.

تقویت نرخ کلیک یکی از مهم ترین اهدافی است که باید برای وب سایت خود آن را دنبال کرد. برای اینکه بتوانید کاربران اینترنتی را متقاعد کنید که روی لینک های مربوط به وب سایت شما در نتایج گوگل کلیک کنند، باید از تکنیک های بسیاری استفاده کنید. در کنار داشتن عنوانی جذاب یا توضیحات کوتاه کارآمد راه دیگری نیز برای جلب توجه کاربران وجود دارد که آن راه استفاده از نشانه گذاری اسکیما است. داده ساختار یافته فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل موضوعی بود که در این مقاله از پایگا دانش میزبان فا به آن پرداخته شد. این schema جزو موارد جدید است که اخیرا به بخش های اصلی سرچ کنسول جدید گوگل نیز افزوده شده است. در این مقاله تلاش بر این بود تا شما را با این نشانه گذاری اسکیما آشنا کرده و نحوه تحلیل آن از طریق بخش sitelinks searchbox را به شما آموزش دهیم.

آموزش نحوه کار با گوگل سرچ کنسول

نوشته افزودن فیلد جستجو داخلی در نتایج گوگل اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.