0

انواع طراحی اپ موبایل کدام است و چه روشی برای کسب و کار شما مناسب است

با انواع طراحی اپ موبایل آشنا شوید

یک اپلیکیشن مناسب می تواند در رونق کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار باشد اما انتخاب یک روش ازمیان انواع طراحی اپ موبایل و اینکه کدامیک برای شما مناسب تر است فرآیند پیچیده ای خواهد بود.

درحال حاضر برای توسعه یک اپلیکیشن موبایل سه روش Native، Web و Hybrid وجود دارد بسته به نیاز شما ، سطح بودجه، توانمندی نیروی انسانی و زمانی که در اختیار دارید از روش های که در ادامه به آن ها اشاره می شود می توان استفاده کرد.

Native Apps یا اپلیکیشن نیتیو

Native Apps یا اپلیکیشن نیتیو

اپلیکیشن های Native  که در اصطلاح عمومی با عنوان اپلیکیشن های بومی هم مشهور هستند به آن دست از اپلیکیشن ها اطلاق می شوند که از زبان اصلی سیستم عامل جهت برنامه نویسی و توسعه آن استفاده می شود.

این روش طراحی از سال ۲۰۰۸ مورد استفاده توسعه دهندگان قرار گرفته و اپلیکیشن های طراحی شده به وسیله این سیستم  را می توان درمارکت های مختلف به سهولت یافت. سرعت این برنامه ها بسیار بالاست و نیازی به کامپایل شدن ندارند. برنامه نویس برای طراحی اپلیکیشن از طریق Native  به تمامی امکانات API های مختلف دسترسی خواهد داشت.

برنامه نویسی این اپلیکیشن ها معمولا از طریق سی شارپ، جاوا اسکریپت، جاوا، فریمورک ها ویا موتورهای بازی پیچیده صورت می پذیرد.

مهمترین عیب Native Apps از میان انواع طراحی اپ موبایل نیاز به کد نویسی های متعدد در پلتفرم های مختلف است که روند کار را کند کرده و هزینه ها را بالا می برد.

بخوانید!  طراحی سایت خدمات سفره آرایی

Web App یا وب اپلیکیشن

حقیقت این است که این روش در اصل  جزو انواع طراحی اپ موبایل نیست. به واقع این نرم افزارها وب سایت هایی هستند که برای استفاده در موبایل بهینه سازی شده اند و برای مشاهده آن ها باید از مرورگر های تلفن هوشمند همراه خود استفاده کنید.

طراحی و توسعه این نرم افزارها از طریق HTML5 صورت می پذیرد. سایت های واکنشگرا Responsive موبایل نسبت به سایر انواع طراحی اپ موبایل بسیار ارزان تهیه شده و نیازی به شخص ثالثی برای قرار گرفتن در مارکت نیستند.

اما از آنجا که این نرم افزار باید بر روی مرورگرهای تلفن همراه نشان داده شوند در صورتی که نکات لازم را رعایت نکنید ممکن است در برخی از مرورگر ها نمایش داده نشوند.همچنین این نرم افزارها به سخت افزارگوشی دسترسی نخواهند داشت .

Hybrid Apps یا اپلیکیشن هیبریدی

این روش نسبت به سایر روش ها جدیدتر است و طریق کد های HTML5,CSS و Java Script تولید می شود.

این روش یک قالب خفیف از اپ های نیتیو است و با ساختن یک قالب از اپلیکیشن شما قابل استفاده در تمام گوشی های تلفن همراه خواهد بود.به این ترتیب وب سایت شما به راحتی تبدیل به اپلیکیشن شده و حس بومی بودن نرم افزار را به سرعت به کاربر منتقل می نماید.

تولید آن نسبت به اپلیکیشن های Native زمان کمتری برده و از هزینه پایین تری برخودار است. متاسفانه از اپلیکیشن هایی که به این روش طراحی شده اند نمی توان به صورت آفلاین استفاده کرد.

اپلیکیشن های هیبریدی از امنیت کمتری نسبت به اپلیکیشن های نیتو برخوردار هستند که ممکن است در نرم افزارهای مالی مشکل آفرین باشد.

بخوانید!  مدیر دیجیتال مارکتینگ کیست + شرح وظایف آن

دراپلیکیشن هایی که از جلوه های تصویری و گرافیکی زیاد مثل انیمیشن استفاده می کنند عملکرد چندان مناسبی از خود بروز نمی دهند.

انواع طراحی اپ موبایل برای کدام کسب و کارها مناسب اند؟

اگر اپلیکیشن شما به امکانات بومی دستگاه مثل  دوربین، میکروفن، بلند گو و… نیاز زیادی دارد. همچنین گرافیک بالا و کیفیت صدا در اپ شما از اهمیت بالایی برخوردار است در میان انواع طراحی اپ موبایل طراحی Native برای شما مناسب تر خواهد بود.

اگر اپ شما یک اپلیکیشن تجاری است که نیاز زیادی به گرافیک بالا و انیمیشن ندارد همچنین محدودیت زمانی دارید و می خواهید برای پلتفرم های مختلف اپ بنویسید و با کمبود بودجه مواجه هستید بهتری طراحی اپ موبایل برای شما Hybrid خواهد بود.

درصورتی که در کنار اپ به یک سایت نیاز دارید، محتواهای زیادی دارید که باید به صورت یکپارچه بارگزاری شوند و در مرورگرهای مختلف قابل ملاحظه باشند، وقت و هزینه از اولویت های شماست بهترین راهکار برای شما یک سایت واکنشگرا یا وب اپ می باشد.

بهترین انواع طراحی اپ موبایل

بهترین انواع طراحی اپ موبایل

در انواع طراحی اپ موبایل بهترین و بدترین مطرح نیست هرکدام از این روش ها برای گروه خاصی از کسب و کار ها مناسب است و برای گروهی دیگر پاسخگوی نیاز ها نخواهدبود.

در انتخاب بهترین انواع طراحی اپ موبایل کارکرد و نسبیت مطرح است. هیچ راهکاری مطلق و کامل نخواهدبود بسته به موقعیت کسب و کار شما باید راهکارهای اختصاصی تولید اپلیکیشن موبایل برای شما به صورتی کاملا اختصاصی طراحی و پیاده سازی شود.

باید مجموع نقاط قوت و ضعف انواع طراحی اپ موبایل را درکنار یکدیگر قرار داد و درنهایت گزینه ای که به بهترین شیوه نیازهای شما را برطرف خواهد کرد برگزید.

بخوانید!  چگونه برای طراحی سایت خود یک ایمیل بسازیم؟

تا چند سال گذشته راه اندازی یک وب سایت خوب و کارآمد جهت توسعه کسب و کارها کافی بود اما حقیقت این است که تلفن های هوشمند قوائد بازی کسب و کار را به شکل  چشمگیری تغییر داده اند و در حال حاضر برای موفقیت در یک کسب وکار در اختیار داشتن یک اپلیکیشن مناسب ضروری به نظر می رسد.

نوشته انواع طراحی اپ موبایل کدام است و چه روشی برای کسب و کار شما مناسب است اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.