0

اهمیت بهینه سازی وب سایت برای گوشی های هوشمند

طراحی سایت

تحقیقات نشان میدهد که ۵۷ درصد کاربران با تلفن های هوشمند به جستجو در فضای مجازی میپردازند، و در صورتی که باز شدن صفحات وب سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد از ادامه جستجو صرف نظر میکنند.
همچنین ۳۰ درصد کاربران سبد خرید اینترنتی را در صورتی که صفحه برای گوشی های هوشمند بهینه سازی نشده باشد رها میکنند. با توجه به اهمیت و تاثیر یک وب سایت بر روی کسب و کار های کوچک، طبیعی است که برای بهینه سازی وب سایت برای تلفن های هوشمند وقت و هزینه صرف شود.

۵ دلیل که کسب و کارهای کوچک باید وب سایت بهینه سازی شده داشته باشند!

کاربران گوشی های هوشمند متفاوت اند

کاربرانی که با گوشی های هوشمند به وب سایت شما مراجعه نموده اند معمولا در شرایط متفاوتی نسبت به کاربران کامپیوتری دارند.

منظور از شرایط متفاوت این ست که نیازمندند در مدت زمان کوتاه تری اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورند. از طرفی نیاز دارند که اطلاعات به آسانی قابل خواندن باشد!
گزارشات رفتار مشتریان حاکی از این است که کاربران موبایل (با اینکه تعدادشان کمتر ست) هزینه زیادتری صرف خرید های اینترنتی میکنند.
این اهمیت بهینه سازی وب سایت برای گوشی های هوشمند را از نظر اینکه مطابق نیازها و رفتار بازدیدکنندگان باشد را مشخص میکند.
با ردیابی رفتار بازدیدکنندگان و یا ایجاد فرم هایی نظر سنجی میتوانید الگو رفتاری بازدیدکنندگان در زمان جستجو در وب سایت خودتان را بشناسید. بعد از شناخت با ایجاد تغییراتی در راه بهینه سازی وب سایت با گوشی های هوشمند، کاربران میتوانند با سرعت بیشتری به اطلاعات در خواستی خود برسند! در این صورت ست که رضایت مشتری را کسب نمودید.

بخوانید!  هاست لینوکس

ترافیک بالای گوشی های هوشمند

بیشتر از یک/چهارم ترافیک کاربران جهانی اینترنت در بستر گوشی های هوشمند مصرف میشود.
این یعنی بیشتر از یک میلیارد که این رقم هر روز در حال افزایش ست. پس بهینه سازی وب سایت برای گوشی های هوشمند اگر بیشتر از کامپیوتر های خانگی اهمیت نداشته باشد کمتر هم نیست!
تحقیقات نشان میدهد که کاربران در حالی که تلوزیون میبینند، در حال کار و حتی زمانی که با کامپیوتر در حال کار هستند هم از گوشی های هوشمند استفاده میکنند.
بهینه سازی سایت پس از تاکیید گوگل بیشتر حائز اهمیت می باشد: ” وب سایت هایی که برای گوشی های هوشمند و یا گجت های دستی طراحی نشده باشند، در طول زمان باید شاهد این باشند که رتبه شان در رنک گوگل و دیگر سایت ها را از دست میدهند!”

نام تجاری

یکی از فعالیت هایی که شرکت ها برای برند سازی انجام میدهند، فعالیت در شبکه های اجتماعی ست. بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی از طریق گوشی های هوشمند به صفحات شخصی خود دسترسی پیدا میکنند.
بنابراین تجربه جستجو در وب سایتتان، برای کاربرانی که از شبکه های اجتماعی به وب سایت شما راهنمایی شده اند، باید برایتان مهم باشد و به آن توجه کنید.
اگر وب سایت شما کاربرپسند نباشد ممکن است کاربر حتی با کامپیوتر هم به وبسایت شما برنگردد. در این صورت شما فقط یک فروش را از دست نداده اید. بلکه امکان دارد مشتری و افرادی که او میتوانسته با خود همراه کند را برای همیشه به رقیبتان باخته باشید!

بخوانید!  آموزش حذف حافظه کش وردپرس و دلایل آن

افزایش نرخ تبدیل

فرقی نمیکند که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا خدمات دیگری ارائه میدهید. مطمئنا شما هدفی از طراحی یک وب سایت دارید. خرید آنلاین، سفارش خدمات یا حتی پر کردن یک فرم نظر سنجی!
Call to action bottom  یک لینک یا دکمه ای است که در وب سایت ها “برای فراخواندن بازدیدکنندگان به انجام دادن کاری که هدف شما از طراحی یک وب سایت است ” در نظر گرفته شده است.
فقط در صورتی که بازدیدکنندگان عمل (اکشن) مورد نظر شما را انجام دهند به مشتری شما تبدیل میشوند. اما زمانی که وب سایت شما برای تلفن های هوشمند طراحی و بهینه سازی نشده باشد، لینک های مربوطه در دسترس نیست و یا کلیک کردن بر روی آنها دشوار است. این امر سبب میشود که کاربر عملیات مورد نظر شما را رها کند. بنابراین در ادامه کاهش نرخ تبدیل را به همراه دارد. Call to action bottom یا به اختصار CTA خصوصا برای فروشگاه های آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در مورد نرخ تبدیل بیشتر بخوانید:
نرخ تبدیل چیست؟
عواملی که بر افزایش نرخ تبدیل اثر میگذارند!

کاهش نرخ پرش

نرخ پرش، به میزان کاربری که، وب سایت شما از دست میدهد گویند. یعنی تعداد کاربرانی که بعد از وارد شدن به وب سایت بدون انجام هیچ گونه اکشنی از وب سایت خارج میشوند.

زمانی که ظاهر وب سایت در تلفن ها هوشمند خوب بنظر نرسد (یا وب سایت واکنش گرا نباشد) و کاربران مجبور باشند برای خواندن محتوای وبسایت صفحه را zoom in  کنند خیلی زود کلافه شده و وب سایت را ترک میکند. بنابراین افزایش نرخ پرش را به همراه دارد.

بخوانید!  طراحی سایت دیدستان

برای اینکه از کاربر پسند بودن وب سایت کسب و کار خود برای تلفن های هوشمند اطمینان پیدا کنید میتوانید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

-آیا وب سایت کمتر از ۳ ثانیه باز میشود؟
-آیا در نگاه اول دکمه خرید یا لینک فراخوان به عمل مورد نظر شما به چشم تان میخورد؟
-آیا خواندن محتوای سایت آسان ست؟
-آیا دسترسی منو ها و نقاط مختلف وب سایت به سادگی صورت پذیر ست؟
-آیا خودتان به عنوان کاربر تجربه خوبی دریافت میکنید؟
-اگر این وب سایت خودتان نبود حاضر بودید وقتتان را صرف جستجو در آن کنید؟

در صورتی که پاسخ شما به بیشتر این سوالات منفی ست پس نیاز است که در مورد باز طراحی وب سایت به طور جدی تری فکر کنید.

 

نوشته اهمیت بهینه سازی وب سایت برای گوشی های هوشمند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.