0

اهمیت سئو برای وب سایت _ چرا وب سایت شما به سئو نیاز دارد؟

طراحی سایت

تا به حال از اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار ها به کرات صحبت کرده ایم. اما در این مقاله سعی بر این است تا بر اهمیت سئو برای وب سایت ها اشاره شود.

پس از طراحی سایت ، راه های بسیاری برای جذب مخاطب وب سایت وجود دارد. انواع تبلیغات کلیکی ( ppc ) ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … . اما در بین تمام راه های جذب مخاطب ، موتور های جستجو مهم ترین آن ها هستند.
موتور های جستجو نظیر گوگل ، یاهو و بینگ نقش اصلی را در هدایت مخاطبان به وب سایت ها بازی می کنند. به همین دلیل است که رتبه وب سایت در لیست نتایج گوگل بسیار مهم می باشد . اهمیت سئو برای وب سایت ها را می توان در این دانست که درصد زیادی از مخاطبان موتور های جستجو را به عنوان اولین گزینه برای دسترسی به وب سایت ها انتخاب می کنند.

موتورهای جستجو واقعا منحصر به فرد هستند . آنها می توانند لیستی از وب سایت های مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده را ظرف چند ثانیه ارائه دهند. آنها یک ابزار عالی برای کسب و کار هستند زیرا آنها ترافیک هدفمند را فراهم می کنند ، تا افراد مناسب به وب سایت شما هدایت شوند. بسیاری از شرکت ها از این ابزار به اندازه کافی استفاده نمی کنند. اگر موتورهای جستجو قادر نباشند که مطالب موجود در وب سایت شما را دسته بندی کنند و در پایگاه داده خود نگه داری کنند ، نمی توانند در زمان جستجوی کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار و وب سایت شما ، شما را در لیست نتایج نشان دهند. بنابراین شما ترافیکی که باید به سمت شما هدایت می شد را از دست خواهید داد.

بخوانید!  چطور مشکل عدم انتشار محتوای زمان بندی شده در وردپرس را رفع کنیم؟

بسیاری از شرکت ها ارزش کلمات کلیدی و اهمیت سئو برای وب سایت ها را نادیده می گیرند. تجربه و آمار نشان داده اند که ترافیک موتورهای جستجو می تواند نقطه ضعف و یا قدرت یک شرکت در رسیدن به موفقیت باشد. مزایای زیادی برای این استراتژی وجود دارد، به عنوان مثال، در معرض دید قرار گرفتن ، شناخته شدن و مسائل مربوط به برندینگ و در نهایت کسب درآمد. علاوه بر این هزینه فعالیت بر روی سئو سایت به مراتب پایین تر از دیگر کانال های تبلیغاتی می باشد و بازگشت سود حاصل از آن بیشتر خواهد بود.

موتورهای جستجو چگونه می توانند بدانند که وب سایت را در ازای چه جستجویی باید نشان دهند؟

مسئله نشان دادن لیست نتایج پس از جستجو ، آن طور که بنظر می رسد ساده نیست. زمانی که دنیای وب گام های اولیه خود را برمی داشت ، نتایج جستجو مانند امروزه ارزشمند نبودند. پس از گذشت زمان مهندسین کامپیوتر با تحقیق و پیاده سازی الگوریتم های پیچده ای ، به نتایج جستجو ارزش دادند.

در سال های گذشته لیست نتایج صرفا یک لیست بود که در رتبه بندی وب سایت ها ، محبوبیت مطلب ، به روز بودن مطلب و حتی مرتبط بودن آن با جستجو مطرح نبود. اما امروزه رتبه بندی صفحات تغییر کرده است. بنابراین فعالیت طولانی تر و سابقه طولانی تر ، ارتباطی به رتبه بندی نداد و همین امر یکی از دلایل اهمیت سئو برای وب سایت ها است. حتی وب سایت هایی که تازه شروع به فعالیت کرده اند هم میتوانند در لیست نتایج قرار گیرند.

بخوانید!  بهینه سازی کلمات کلیدی طراحی سایت

چرا موتور های جستجو نمیتوانند بدون استفاده از سئو موثر باشند؟

موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورها به طور مداوم برای بهبود تکنولوژی خود برای ردیابی دقیق تر صفحات وب تلاش می کنند و امروزه شاهد آن هستیم که نتایج جستجوی بهتر را برای کاربران فراهم می کنند. با این وجود، آنها فقط ماشین هستند و بنابراین نحوه کار آنها محدود می باشد. اما با بهینه سازی وب سایت مناسب، آنها می توانند هزاران نفر از بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت کنند. با این حال، نداشتن تجربه یا یک حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در از لیست نتایج جستجوی پنهان کند ، یا باعث شود جایی که در معرض دید و دسترسی است بسیار محدود باشد.

بنابراین برای آنکه در معرض دید باشید لازم است که محتوا با رعایت نکات سئو تولید کنید و از این راه به موتور های جستجو نشان دهید که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. پس از آن موتور های جستجو شما را در معرض دید کسانی که در مورد کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما جستجو می کنند ، قرار خواهند داد.

نوشته اهمیت سئو برای وب سایت _ چرا وب سایت شما به سئو نیاز دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.