0

اهمیت نرم افزار قیمت گذاری هوشمند در کسب و کار های آنلاین

طراحی سایت

تعداد خرده فروشان دیجیتال و رقابت برای جذب مشتری به طور مداوم در حال افزایش است. تجارت الکترونیک سالانه به طور متوسط ۲۳ درصد رشد دارد. تحقیقات انجام شده در طی این سال ها ثابت کرده است که حتی کوچکترین مزیت بین دو مقصد خرید می­تواند تاثیر قابل توجهی بر تعداد فروش و وفاداری برند در طول زمان داشته باشد. یکی از این تفاوت ها می تواند قیمت گذاری هوشمند در کسب و کار های آنلاین باشد.

خرده فروشان دیجیتال زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد رقابت می­کنند تا بهترین معامله را پیدا کنند و به سرعت توسط طراحی­های ضعیف وب سایت یا قیمت­های غیر رقابتی رانده می­شوند. این مساله امروزه به یک جنگ سرد تبدیل شده است که در آن یک فروشگاه تجارت الکترونیکی باید به طور مستمر بهینه شود تا با رقابت و وفادار سازی مشتریان حفظ شود. تعریف استراتژی قیمت گذاری مناسب برای محیط­های هوشمند، یک کار مهم و پیچیده است. شاید مهمترین سلاح در این جنگ برای جذب مشتریان، استفاده از نرم افزار قیمت گذاری هوشمند برای کسب و کار­های آنلاین باشد.

تعریف قیمت گذاری هوشمند

قیمت گذاری هوشمند (یا نظارت بر قیمت­ رقابتی) به آگاهی از پیچیدگی­های قیمت گذاری در سطح بازار و تاثیر آن بر روند کسب و کار با استفاده از تکنیک­های داده­کاوی مدرن اشاره دارد. این روش قیمت گذاری با توجه به گستردگی و صحت آنالیز قیمت گذاری رقابتی، با سایر مدل­های قیمت گذاری متفاوت است. این روش می­تواند توسط شرکت­هایی با هدف بهینه سازی استراتژی قیمت گذاری خود نسبت به رقبا، یا توسط خریدارانی با هدف بهینه سازی استراتژی­های خرید خود به کار گرفته شود.

بخوانید!  وظایف طراح در طراحی سایت

قیمت گذاری هوشمند معمولا شامل مراحل زیر می­شود:

۱.     کشف: پیدا کردن صفحات محصول در وب سایت­های مختلف رقیب

۲.     تطبیق: با استفاده از الگوریتم­ها یا هوش انسانی تعیین شود که این محصول دقیقا همان محصول مورد نظر است یا محصولی مشابه آن

۳.     استخراج: فرآیند جمع­آوری قیمت، اطلاعات حمل و نقل و اطلاعات در دسترس از وب سایت رقیب

۴.     اندازه گیری کیفیت داده­ها: اضافه کردن اطلاعات استخراج شده به یک پایگاه داده و بررسی منظم آن برای دقت بیشتر

۵.     گزارش­دهی و تجزیه و تحلیل: توانایی به دست آوردن بینش عملی از اطلاعات جمع آوری شده

 

سه عامل اصلی که در قیمت گذاری هوشمند بسیار تاثیر گذارند عبارت است از:

۱.     قیمت و محل فروشگاه (۸۷٪)

۲.     هزینه حمل و نقل و سرعت تحویل کالا (۸۰٪)

۳.     و پیشنهادات تخفیف (۷۱٪)

اهمیت نرم افزار قیمت گذاری هوشمند

نرم افزار قیمت گذاری هوشمند به اطلاعات رقبای شما شامل قیمت­های محصولات، MSRP، تخفیف­ها و حمل و نقل و همچنین در دسترس بودن محصول می­پردازد. این اطلاعات در قالب گزارش­هایی که به شکلی ساده تنظیم شده است، ارائه می­شود و به شما اجازه تصمیم گیری­های استراتژیک بیشتر را می­دهد. شما همچنین می­توانید دسته­ای از روند­های تاریخی قیمت گذاری را دریافت کنید و بر اساس آن افزایش یا کاهش تقاضا را پیش­بینی کنید. بنابراین تقاضای بالا به معنای حداکثر سوددهی و تقاضای پایین به معنای قیمت بسیار رقابتی است که در نهایت منجر به رضایت کلی مشتری می­شود.

حفظ موقعیت یا برگشت به عقب در فضای رقابتی امروز

امروزه بسیاری از خرده فروشان آنلاین موفق به گونه­ای استراتژیک عمل می­کنند و تلاش­های خود را در راستای تمرکز بر مخاطبان آماده به خرید، با مقدار زیادی از داده­ها و آمار جهت می­دهند. قیمت مناسب برای مخاطبان مناسب مساله ایست که امروزه مورد توجه واقع شده است. قیمت مناسب به معنای کمترین قیمت نیست. داشتن نرخ قابل قبول بالا به شما اجازه می­دهد قیمت­های خود را در زمانی که رقابت زیاد است و مشتریان کمیاب هستند، کاهش دهید.

بخوانید!  انتخاب کلمات کلیدی برای صفحات سایت

کسب و کارهایی که به شدت به فروش و معاملات وابسته­اند، دریافته­اند که استراتژی قیمت گذاری نامناسب می تواند به یکپارچگی نام تجاری آسیب برساند. برای داشتن مشتریانی که در طولانی مدت به برند شما وفادارند، لازم است که شما به طور مداوم به ارائه محصولات، با همان قیمتی که آنها احساس می­کنند رقابتی و منصفانه است، بپردازید.

از طرفی فضای دیجیتال به طور مداوم رقابتی­تر می­شود، راهبردهای سنتی قیمت گذاری به سادگی نمی­توانند رقابت کنند. سعی کنید استراتژی­ قیمت گذاری خود را بر اساس اطلاعات رقبا در زمان مناسب بهینه کنید. اطلاعات دقیقی که نرم افزار­ قیمت گذاری هوشمند در اختیار شما قرار می­دهد، به شما کمک می کند تا بهترین استراتژی قیمت گذاری رقابتی را تنظیم کنید، راهبرد­ها را به عمل تبدیل کنید و در نهایت بر اجرا و نتایج آن نظارت کنید.

نوشته اهمیت نرم افزار قیمت گذاری هوشمند در کسب و کار های آنلاین اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.