0

اپلیکیشن هیبرید چیست؟ توسعه اپلیکیشن هیبرید چگونه است؟

با پیشرفته تر شدن تکنولوژی و گسترش تکنولوژی هی مختلف ،امروزه همه ی تولید کنند گان اپلیکیشن قصد دارند تا محصولات جدیدی عرضه کنند، که بتواند نیاز های روز را برطرف ساخته و رضایت مندی مشتری را به دست بیاورد، با طراحی و فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی HTML5 اپلیکیشن هیبرید به بازار عرضه شد و امروزه  این تکنولوژی با استقبال بسیاری خوبی مواجه شده است.

چگونگی طراحی و  توسعه ی اپلیکیشن هیبرید

چگونگی طراحی و  توسعه ی اپلیکیشن هیبرید

منظور از تکنولوژی اپلیکیشن هیبرید ، این موضوع می باشد که شما با استفاده از دانشی که در باره ی توسعه وب سایت دارید مانند دانش های HTML5  ،CSS3 و JAVASCRIPT شما قادر خواهید بود  که برنامه هایی را که در تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند طراحی کرده و اجرا کنید، همانطور که بیان شد شما با استفاده از اپلیکیشن هیبرید می توانید برای گوشی های تلفن  همراه دارای پلتفرم IOSو یا اندروید برنامه نویسی انجام دهید، از مهمترین فریمورک هایی که در اپلیکیشن هیبرید مورد استفاده قرار می گیرد میتوان به تکنولوژی PhoneGap اشاره کرد ،این فریمورک امکان استفاده از API های بسیار مفیدی را برای ما فراهم می کند تا بتوانیم برای قسمت های مختلف گوشی تلفن همراه از جمله قسمت دور بین یا GPS گوشی کدهای مناسب را تولید کنیم ومورد استفاده قرار دهیم.

طراحی اپلیکشن هیبرید با استفاد از دانش طراحی وب

اگر شما به دانش برنامه نویسی وب سایت مسلط هستید و از سوی دیگر به توسعه  بر نامه های گوشی های تلفن همراه هم بی علاقه نیستید، می توانید با استفاده از دانش خود و تکنولوژی محبوب HTML5 برای گوشی های IOS و اندروید اپلیکیشن هیبرید خود را تولید کرده و گسترش دهیدو از اجرای درست آن بهره مند شوید ، بدون این که نیاز باشد به دنبال یاد گیری مفاهیمی مانند شی گرایی در زبان C و یا مفهوم Swift بروید.

بخوانید!  بررسی اثر الگوریتم پاندا در طراحی سایت

نکات کلیدی در طراحی و اجرای اپلیکیشن هیبرید

اولین نکته مورد توجه برای طراحی این اپلیکیش این مورد است که از هیچ گونه پلاگین و یا کتابخانه ی سنگینی برای توسعه آن استفاده نکنیم، حتی الامکان توصیه می شود در طراحی و استفاده از اپلیکیشن هیبرید از تکنولوژی jQuery استفاده نشود و در صورت اجبار برای استفاده از تکنولوژی Zepto.js استفاده شود که ورژن دارای بار سبک تری می باشد.

از دیگر نکاتی که در طراحی اپلیکیشن هیبرید مورد توجه قرار می گیرد ، توجه به این نکته است که از طراحی HTML5 به صورت پیچیده و چند هدفه برای این طراحی پرهیز کنید،به دلیل این که استفاده چند هدفه و پیچیده سبب  می شود که کیفیت طراحی و اجرای اپلیکیشن ما به شدت افت کند  و دیگر کارایی لازم را دارا نباشد.

یکی دیگر از نکات مورد توجه در طراحی اپلیکیشن هیبرید این نکته می باشد که VIEW هایی را که طراحی می کنید به صورت یکجا و یکپارچه مورد بار گذاری قرار ندهید،در صورتی که  از متن ها و طراحی های گرافیکی در کنار یکدیگر استفاده می کنید ، سعی کنید اول بار گزاری متن ها صورت بگیرد، سپس المان ها و طرح های گرافیکی بار گذاری شوند،زیرا این  کار سبب می شود که سرعت و کارایی اپلیکیشن طراحی شده شما افزایش پیدا کرده و دارای عملکر بهتری باشد.

یکی دیگر از نکات طراحی اپلیکیشن هیبرید مناسب ، توجه به این مورد است که از گرافیک بالا  برای طراحی استفاده نکنید ! به عنوان مثال استفاده از گرافیک بالا در قسمت هایی مانند تولید گیم های تعاملی سبب می شود که کیفیت اپلیکیشن شما کاهش پیدا کند، هم چنین طراحی اپلیکیشن هیبرید به صورتی که روی گوشی های مختلف که دارای پلتفرم اندروید و IOS هستند به درستی اجرا شود و کار کرد مناسب را داشته باشد، مستلزم صرف وقت  و انجام تغییرات در قسمت های مختلف فایل مورد طراحی می باشد .

بخوانید!  آموزش کامل رفع خطا too many redirects در وردپرس

از دیگر نکاتی که برای طراحی مناسب اپلیکیشن هیبرید باید مورد توجه قرار دهیم ، استفاده از فریمورک Angularjs می باشد ، زیرا این فریمورک مانند تکنولوژی JQuery  از کتاب خانه های سنگین استفاده نمی کند ، و برای استفاده در طراحی اپ موبایل مورد نظر ما مناسب می باشد هم چنین می توانیم از App.js نیز که یکی دیگر از تکنولوژی های سبک وزن مناسب برای طراحی اپلیکیشن هیبرید می باشد نیز استفاده کنیم.

در صورتی که می خواهید یک اپلیکیشن تجاری داشته باشید که نیاز به گرافیک بالا و انیمیشن های فراوان نداشته باشد و تنها به عملیات اصلی و پایه نیاز دارید می توانید از اپلیکیشن هیبرید برای این کار بهره ببرید.

نوشته اپلیکیشن هیبرید چیست؟ توسعه اپلیکیشن هیبرید چگونه است؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.