0

اپ استور ایرانی سیب اپ به کمک استارت آپ ها می آید!

سیب اپ که به اپ استور ایرانی معروف است از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. یک مارکت حرفه ای که امکاناتی مشابه به اپ استور را به کاربران می دهد که سبب می شود محبوب ترین مارکت اپلیکیشن ios تا به امروز محسوب شود. شاید در ابتدا مخاطبین سیب اپ را افرادای تشکیل می دادند که تمایل به استفاده از اپلیکیشن هایی پولی اپ استور داشتند اما با توجه به تحریم ها، امکان خرید اپلیکیشن ها را نداشتند. اما با توجه به بیشتر شدن تحریم ها علیه ایران جامعه مخاطبین سیب اپ رفته رفته افزایش یافته و امروز بیشتر از گذشته نیاز به اپ استور ایرانی حس می شود.

چرا به اپ استور ایرانی مانند سیب اپ نیاز داریم؟

اولین برخورد شرکت اپل با اپلیکیشن های ایرانی به بهمن سال ۹۵ باز میگردد. در آن زمان شرکت اپل تعدادی از اپلیکیشن ها که سیستم پرداخت شاپرک را داخل اپلیکیشن داشتند ، از اپ استور حذف کرد. در آن زمان توسعه دهندگان اپ ios با انتقال صفحه پرداخت به وب برای مدت کوتاهی مشکل را رفع کردند. تا آنکه چندی بعد در سال ۹۶ شرکت اپل با اعلام آنکه اپ استور نمی تواند میزبان اپلیکیشن هایی باشد که توسعه دهندگان یا توزیع کنندگان آنها وابسطه به کشور های مورد تحریم آمریکا (یعنی ایران) باشد.

پس از این اتفاق تعدادی از شرکت ها در صدد برآمدند که اپلیکیشن های خود را از طریق کشورهای دیگر که مورد تحریم آمریکا نیستند داخل اپ استور منتشر کنند. این راه حل با آنکه موفقیت آمیز بود یک راه حل هوشمندانه که مورد استفاده تمامی شرکت ها و افراد قرار بگیرد محسوب نمی شد. زیرا برای بسیاری از افراد این اقدام ممکن نبود.

بخوانید!  آموزش ایجاد محصولات متغیر و چند حالته در ووکامرس

حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور

اگر با خودتان می پرسید که آیا انتشار اپلیکیشن در اپ استور حائز اهمیت است؟ باید به شما بگویم که البته که مهم است.

طبق آمار وزارت ارتباطات ، بیش از ۱۱ درصد دارندگان تلفن همراه در ایران از گوشی های شرکت اپل و سیستم عامل ios استفاده می کنند. این مقدار زیادی است که تنها در صورتی ارزش این تعداد از کاربران را خواهید دانست که ، استارت آپ را اداره کنید یا قصد راه اندازی استارت آپ را داشته باشید. برای آنکه اهمیت اپ استور ایرانی را درک کنید از دید دیگری به مسئله نگاه کنیم:

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، تلفن های هوشمندی که امروزه تولید می شوند امکانات فراوانی را در اختیار کاربران می گذارد که همین امر سبب شده است تا تعاملات افراد با تلفن های هوشمند نسبت به سایر دستگاه های دیجیتال بیشتر شود.

بنابراین اصلا عجیب نیست که امروزه کسب و کارها بیشتر از گذشته به طراحی اپ موبایل اختصاصی رو آورده اند.

در این میان بسیاری از استارت آپ ها خدمات مبتنی بر اپلیکیشن موبایل را ارائه میدهند. برای مثال به استارت آپ های زیر دقت کنید:

استارت آپ های درخواست تاکسی : این استارت آپ ها عملکردی مبتنی بر اپلیکیشن دارند. جامعه هدف این استارت آپ ها گسترده است و اصولا نیاز به خدمات اینگونه استارت آپ ها در شرایطی صورت میگیرد که کاربر به دیگر دستگاه های دیجیتالی دسترسی ندارد.

استارت آپ های خدمات در محل: این استارت آپ ها نیز جامعه هدف گسترده ای دارند. بسیاری از اطرافیانمان را می بینیم که از دانش استفاده از کامپیوتر برخوردارد نیستند اما به راحتی با گوشی های هوشمند خود ارتباط برقرار می کنند. به آسانی یک تماس تلفن از طریق اپلیکیشن درخواست نیروی خدماتی ارسال می کنند.

بخوانید!  دیساو چیست و آموزش Disavow برای بک لینک‌ های اسپم

حالا که اهمیت اپلیکیشن های موبایل را برای استارت آپ ها به خصوص استارت آپ های مبتنی بر اپلیکیشن درک نمودید ، جامعه بیش از ۱۱ درصدی را در نظر بگیرید . میزان سودی که این جامعه می تواند برای استارت آپ ها به همراه بیاورد اهمیت اپ استور ایرانی نظیر سیب اپ را بیشتر نشان میدهد.

انتشار اپلیکیشن در سیب اپ به مراتب آسان تر از اپ استور خواهد بود . از طرفی نگرانی های حذف اپلیکیشن از اپ استور و …. را ندارد. همچنین سیب اپ با کاربری آسانی که دارد سبب شده است که کاربران به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

یکی از ویژگی های سیب اپ در آن است که به کاربر اجازه دانلود اپلیکیشن در زمانی که اسکرین گوشی خاموش است را می دهد. درست مانند اپ استور!

 

نوشته اپ استور ایرانی سیب اپ به کمک استارت آپ ها می آید! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.