0

ایندکس اول موبایل گوگل برای فروشندگان آنلاین

طراحی سایت

تجارت الکترونیک یک دنیای واقعا بی رحم است و تغییرات کوچک حتی می‌توانند رقبا را از میادین رقابتی خارج کنند. اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار شما تحت تاثیر رخدادهای لرزه‌ای در بازاریابی دیجیتال نخواهد شد، چیزی که باید توجه دقیقی بر روی آن داشته باشید این است که موتورهای جستجو وب‌سایت شما را ایندکس کند. مخصوصا شما باید بر روی رویکرد مربوطه‌ی جدید گوگل در ایندکس کردن صفحات یعنی اینکس اول موبایل تمرکز کنید. این رویکرد چیست و چرا باید به آن توجه ویژه داشته باشید؟

ایندکس اول موبایل

اغلب سایت‌ها دارای دو نوع نمایش هستند، یک نسخه برای دسکتاپ‌ها و یک نسخه برای کاربران موبایل. این سایت ها همان سایت هایی هستند که از آن به عنوان سایت ریسپانسیو یاد می شود. در نوع نمایش مخصوص موبایل ها یا سایر دستگاه ها با صفحه نمایش کوچک ، نمایش به صورت اختصاصی بهینه شده است.

گوگل در هنگام ایجاد رتبه‌بندی سایت‌ها نسخه‌ی دسکتاب را در اولویت قرار داد، اما در حال حاضر این رتبه بندی را بر اساس نسخه‌ی اپ موبایل انجام می‌دهد و تنها زمانی که یک سایت نسخه‌ی موبایل نداشته باشد، نسخه‌ی دستکتاپ آن را مورد سنجش قرار می‌دهد.

ملاک‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های موبایل

با خواندن مطلب بالا ممکن است نگران وضغیت وب‌سایت موبایل خود باشید. ممکن است تا حالا توجهی به آن نداشته باشید. اطمینان حاصل کنید که سایت موبایل شما برای یک رتبه‌بندی قدرتمند بهینه ساز ی شده است. اطمینان حاصل کنید که ادرس نواحی زیر را مشخص کنید.

زمان بارگذاری: بیشتر از نیمی از کاربران سایت‌های موبایل که زمان بارگذاری آن‌ها بیش از ۳ ثانیه است، آن را ترک می‌کنند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که سایت موبایل شما در رتبه‌بندی دچار مشکل نمی‌شود، مطمئن شوید که سرعت بارگذاری و صفحات آن زیاد باشد.

بخوانید!  نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل با FAQ سرچ کنسول

تصاویر: مطمئن شوید که برای کاربران موبایل بهینه سازی شده باشند. رزولوشن را پایین نگه دارید تا سریع بارگذاری شوند.

On-screen Real Estate Management: با ایندکس اول موبایل محتوا در برگ‌ها فشرده شده یا به روش‌های دیگر پنهان می‌شود. از آنجایی که در صفحه های تلفن های هوشمند ، با کمبود فضا روبرو هستیم ، این رفتار بهترین روش برای بهینه سازی نمایش می باشد. گوگل به سایت هایی که از این روش استفاده می کنند و بهینه سازی نمایش را انجام می دهند به دلیل افزایش یوزر فرندلی بودن سایت و کاهش اسکرول سایت پاداش می دهد.

پس اگر وبسایت موبایل شما کاملا از صفحه‌ی دسکتاپ شما مجزا نیست، لازم است که بر روی محتوای موبایل دوبار کلیک کنید تا مطمئن شوید که به اندازه‌ی محتوای دسکتاپ کامل و با ارزش است. همچنین شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که سایت‌های دستکتاپ و موبایل‌تان متادیتا (meta data) و مارک‌آپِ (ویژگی‌هایی که به سایت شما در موتور جستجو کمک می‌کنند) داده‌های ساختاریافته‌‌ی قابل مقایسه‌ای داشته باشد.

نکات ویژه‌ای برای فروشندگان

فروشندگانی که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که سایت‌های نسخه موبایل‌شان هنوز برای مشتریان کاربردی است، می‌توانند نکات زیر را در نظر بگیرند.

  • اطمینان حاصل کنید که نسخه‌ی موبایل سایت‌ شما در رابطه با فایل‌های مروبطه به اپ موبایل‌تان تایید شده باشد. بنابراین زمانی که گوگل اپ موبایل شما را ایندکس می‌کند، با توجه به آن رتبه‌بندی سایت شما را تغییر می‌دهد. پیاده‌سازی توسعه ابزار نرم‌افزار مناسب می‌تواند این روند را به خوبی پیش ببرد. اگ وقت ان را ندارید که خودتان ساعت‌ها کد بزنید و برنامه نویسی کنید، از پلت‌فرمی مانند Enhance استفاده کنید تا فرایند پیاده‌سازی را ساده کنید.
  • در ویژگی‌های نرم‌افزار خود خساست به خرج ندهید. مشتریان شما حداقل باید قادر به خرید، تعامل با چت‌بات‌ها، و سایر کارها باشند تا بتوانید آن‌ها را در رابطه با سایت نسخه‌ی دسکتاپ‌تان به‌کار بگیرید.
  • تحلیل‌های آماری را برای کاربران نسخه‌ی موبایل جمع آوری کنید تا تشخیص بدهید که در چه قسمتی از صفحه‌ی مربوط به موبایل باید بهبود و ارتقا ایجاد کنید تا به موفقیت بیشتری برسید.
بخوانید!  نکاتی برای بهبود سئوی داخلی طراحی سایت

ایندکس اول موبایل ، آن دسته از فروشندگان آنلاینی که با استفاده از اپ موبایل یا نسخه‌ی دسکتاپ سود بسیاری کسب می‌کنند، وادار به سختکوشی بیشتر کرده است.

بنابراین شما می‌توانید اطلاعات بالا را برای سایت خود به کار بگیرید تا وب‌سایت نسخه‌ی موبایل خود را به بهترین صورتی که می‌توانید بهبود ببخشید و رتبه‌بندی خود را بالا ببرید.

نوشته ایندکس اول موبایل گوگل برای فروشندگان آنلاین اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.