0

اینفوگرافیک چیست؟ آیا طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت تاثیر گذار است؟

اینفوگرافیک در ارائه جذاب اطلاعات بسیار تاثیرگذار بوده و سایت ها را از ارائه محتوا و تصاویر خسته کننده حفظ می کند. اینفوگرافیک یک انقلاب بصری در دنیای اطلاعات به وجود آورد که در انتقال سریع و جذاب اطلاعات بسیار تاثیر گذار است. امروزه طراحان سایت به منظور زیبا سازی و انتقال بهتر اطلاعات به کاربران، اقدام به طراحی اینفوگرافیک کرده و از آن در بخش های مختلف سایت بهره می برند.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک مخفف واژه Information Graphic  است که از عکس  و تصاویر جهت انتقال اطلاعات مفید و حیاتی استفاده می کند.

در خصوص اولین اینفوگرافیک ها اختلاف نظرهایی وجود دارد اما شاید بتوان گفت انسان های نخستین با رسم اشکال مختلف بر دیواره غار ها جهت انتقال مفاهیم نخستین کسانی هستند  که از اینفوگرافیک استفاده کرده اند.

اینفوگرافیک ترکیبی از عکس، متن و نمودار است. می توان کلیه مراحل طراحی سایت را به وسیله اینفوگرافیک معرفی کرد. به این ترتیب کارفرما بهتر در جریان نحوه کار شما قرار می گیرد و با شما راحت تر ارتباط برقرار می کند و بهترو راحت تر اطلاعات مورد نظرشما را در اختیارتان می گذارد.

کاربرد اینفوگرافیک در طراحی سایت

طراحی اینفوگرافیک به صورت حرفه ای و کاربردی می تواند به افزایش ترافیک سایت ها کمک کند. اگر شما مجبور باشید حجم اطلاعات زیادی را در صفحات مختلف سایت به کاربران انتقال دهید طراحی اینفوگرافیک می تواند به شما کمک کند.

فضای انتقال اطلاعات در سایت بسیار محدود است از این رو باید به صورت هنرمندانه اطلاعات را به بهترین شکل ممکن به کاربرمنتقل کنید بدون اینکه احساس سردرگمی کند. اینجاست که اینفوگرافیک معجزه می کند.

بخوانید!  صفحه ۴۰۴ اختصاصی چیست؟ آیا صفحه ۴۰۴ اختصاصی بر روی سئو تاثیر گذار است؟

علاقه مغز ما به تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت بصری در این خصوص راهگشا خواهد بود.

اطلاعات اینفوگرافیک را به سادگی می توان به ذهن سپرد و از نیاز به نگارش مقاله های بلند بالا که بعضا درک آن ها هم دشوار خواهد بود پیشگیری خواهد کرد.

شفافیت درانتقال اطلاعات از دیگر مزایای استفاده از اینفوگرافیک در طراحی سایت است، البته ضروری است هنگام طراحی اینفوگرافیک ابتکار به خرج دهید و از ذوق و سلیقه هنرمندان گرافیست در طراحی اینفوگرافیک بهره ببرید.

درحال حاضر سایت های زیادی در طراحی خود از اینفوگرافیک استفاده نمی کنند بنابر این شما با استفاده درست از اینفوگرافیک می توانید در طراحی سایت ابتکار داشته باشید و طرح های جذابی داشته باشید.

نقش اینفوگرافیک در سئو سایت

اینفوگرافیک به شیوه های گوناگون به بهینه سازی وب سایت شما کمک می کند. استفاده از اینفوگرافیک می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند و سبب افزایش توقف کاربر در صفحات مختلف سایت شود این امر یکی از اهداف  مهم سئو به شمار می آید.

با قراردادن دکمه های اشتراک گذاری اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی قادر خواهید بود از این طریق برای سایت خود بک لینک دریافت کنید و ترافیک سایت را افزایش دهید.

اطلاعات بیش از حد در وب سایت سبب فرار مخاطب می شود و استفاده از اینفوگرافیک در طراحی سایت به شما کمک می کند حجم اطلاعات را به میزان معقولی کاهش دهید.

استفاده از اینفوگرافیک در طراحی سایت توجه مخاطب به سایت شما را افزایش می دهد و می تواند سبب شود بازدید سایت شما به میزان مطلوبی افزایش یابد.

بخوانید!  چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

یک اینفوگرافیک خوب می تواند یک موضوع خسته کننده را به یک موضوع جذاب تبدیل کند و مخاطب را به مطالعه مطالب سایت شما ترغیب کند. این امر می تواند باعث کاهش نرخ پرش سایت شود که خود یکی از فاکتور های بهینه سازی وب سایت است.

نقش اینفوگرافیک در بازاریابی

اینفوگرافیک می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی در اختیار شما باشد و فروش آنلاین شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این روزها مردم فرصت زیادی در اختیار ندارند که مطالب طولانی را مطالعه کنند بنابراین شما باید بتوانید در کمترین زمان ممکن مخاطب را برای خرید متقاعد کنید، در این راستا اینفوگرافیک می تواند بسیار کارساز باشد. حتی گوگل هم در آنالیزهای خود متوجه شده کاربران به محتوای اینفوگرافیک بیش از سایر انواع محتوا توجه می کنند.

بنابراین استفاده از اینفوگرافیک در کنار افزایش ترافیک سایت به طور مستقیم هم قادر خواهد به فروش آنلاین بیشتر شما کمک کند.

نکات مهم در طراحی اینفوگرافیک

نکات مهم در طراحی اینفوگرافیک

هنگام استفاده از اینفوگرافیک در طراحی سایت لازم است به نقش رنگ توجه بیشتری داشته باشید و قبل از هر اقدامی رنگ بندی خود را انتخاب کنید.

رنگ اینفوگرافیک باید با پس زمینه شما متفاوت باشد. استفاده از بورد در انتقال مفاهیم می تواند به مشخص شدن فضای محتوا کمک کند و درک مضمون را برای شما راحت تر کند.

انتقال مفاهیم از طریف اینفوگرافیک باید شفاف باشد و اجازه ندهیم مخاطب دچارسردرگمی شود و برای درک مطلب مجبور شود اطلاعات آماری را چندین بار مرور کند.

انتقال اطلاعات به صورت مختصر در فضای محدود صفحات وب سایت نیازمند هنر بسیار است که قطعا باید از سوی شما مورد توجه قرار بگیرد.

بخوانید!  بررسی آمار بازدید سایت از طریق دایرکت ادمین

یک تصویر می تواند به اندازه هزاران متن تاثیرگذار باشد اگر این امر را باور داشته باشید می تواند به طراحی اینفوگرافیک های موثر برای وب سایت شما منجر شود.

حال که با اهمیت اینفوگرافیک در طراحی سایت آشنا شدید ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که یک اینفوگرافیک بد می تواند اثرات منفی در بازدید کنندگان سایت شما داشته باشد. بنابراین اگر به این نتیجه رسیده اید که می خواهید از اینفوگرافیک در وب سایت خود استفاده کنید لازم است از متخصصان این امر یاری بخواهید.

نوشته اینفوگرافیک چیست؟ آیا طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت تاثیر گذار است؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.