0

بازاریابی اتوماتیک به چه معناست؟

طراحی سایت

بازاریابی اتوماتیک یا اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اشاره دارد که هدف آن خودکار سازی اقدامات بازاریابی است. بهترین کار این است که بخش های بازاریابی کارهای تکراری مثل ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های وب سایت را خودکار کنند و این وظایف را با تکنولوژی بازاریابی اتوماتیک ساده تر و راحت تر کنند.

ایده آل های بازاریابی اتوماتیک

در بهترین حالت، یک سیستم بازاریابی اتوماتیک ، شامل مجموعه ای از نرم افزار و تاکتیک ها است که این امکان را برای شرکت ها فراهم می‌کند که تا مانند آمازون خرید و فروش کنند. یعنی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا چشم اندازها و مشتریان بالقوه خود را پرورش دهند و با ایجاد محتوای مفید چشم اندازها و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی و مشتریان واقعی را به مشتریان وفادار تبدیل کند. این نوع از بازاریابی اتوماتیک معمولا برای شرکت ها درآمد قابل توجهی ایجاد می‌کند و برای سرمایه گذاری آن‌ها بازدهی فوق العاده ای فراهم می‌کند.

اگر چه بازاریابی اتوماتیک کار ساده ای نیست، اما غیر ممکن هم نیست. تصور کنید که شما برای رشد یک گیاه تلاش می‌کنید. ابتدا برای رشد گیاه خود نیاز به خاک حاصلخیز دارید. سپس نیاز به مراقبت از دانه گیاه خود دارید و در آخر شما به آب و نور کافی برای رشد و پروش این گیاه دارید. این کار احمقانه نیست و حتی غیر ممکن هم نیست. بازاریابی خودکار نیز درست مانند پرورش گیاه است. ما امیدوار هستیم که در پایان یک روز به اندازه کافی Lead ها و مشتریان بالقوه خود را پرورش داده باشیم تا بتوانیم در نهایت به مشتریان واقعی دست پیدا کنیم.

بخوانید!  بازاریابی موتور جستجو یا بهینه سازی سایت؟

واقعیت بازاریابی اتوماتیک

اصطلاح بازاریابی اتوماتیک یا اتوماسیون بازاریابی این روزها سروصدای زیادی کرده است. بازاریابان، نرم افزارهای بازاریابی اتوماتیک را با این تصور که تمام ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب و کار ضروری هستند، دنبال می‌کنند . این تصور غلط باعث شده است که بازاریابان با ابزارهای پیچیده بتوانند مراحل میانی قیف تبدیل را با روش های بازاریابی اتوماتیک جلو ببرند ، اما هیچ راه حلی برای مدیریت  Lead های جدید ارائه نمی کنند.

نتیجه این است که بازاریابان به جای تولید Lead های جدید که خوراک و ورودی قیف تبدیل هستند ، شروع به تبدیل افراد داخل قیف به خریدار می کنند. همان طور که به نظر می‌رسد این یک راه حل سریع است. اما قطعاٌ یک راه حل دراز مدت و همچنین زمینه ای مناسب برای ایجاد یک رابطه سالم و طولانی مدت با مشتریان و کسب وفاداری مشتریان در آینده ایجاد نخواهد کرد. اگر بخواهیم این را با مثالی که در مورد رشد گیاه زدیم مقایسه کنیم، مانند این است که از مواد شیمایی مصنوعی یا تقویت  کننده ها برای رشد سریع تر گیاه استفاده کنیم. این مواد مطمئنن باعث رشد سریع گیاه می‌شود اما ماندگاری آن را در دراز مدت تضمین نمی‌کند.

مزایای بازاریابی اتوماتیک

  • عدم نیاز به کارمند بازاریابی: بازاریابی اتوماتیک نیاز شما را به کارمند بازاریابی کم می‌کند و دیگر نگران خطاهای انسانی و مسائل مربوط به کارمندان نیستید.
  • صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی: زمانی که شما از بازاریابی اتوماتیک استفاده می‌کنید باعث می‌شود بتوانید تمرکز خود را بر روی موضوعات و مسائل مهم تر کسب و کار بیشتر کنید و همین امر باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی و همچنین صرفه جویی در انرژی می‌شود.
  • بازاریابی اتوماتیک یک بازاریابی هدفمند و استراتژیک است: بازاریابی اتوماتیک را یکی از هدفمندترین انواع بازاریابی می‌دانند به طوری که این نوع بازاریابی محصولات و خدمات شما را به طور دقیق به مخاطبان هدف معرفی می‌کند و همین باعث خرید بیشتر از شما خواهد شد.
  • نیاز به تنظیم مجدد ندارد: یکی از ویژگی های بارز این نو بازاریابی این است که شما تنها آن را یک بار برای همیشه تنظیم می‌کنید و پس از آن دیگر نیازی به تنظیم مجدد نخواهد داشت.
بخوانید!  چارچوب های جاوا اسکریپت در طراحی سایت

بازاریابی اتوماتیک برای چه کسب و کاری مفید خواهد بود؟

همیشه زمانی که صحبت از یک استراتژی جدید می شود ، این سوال پیش می آید که آیا این استراتژی برای کسب و کار من مناسب است یا خیر؟ زمانی که پای استراتژی های بازاریابی به میان می آید ، پاسخ به این گونه سوالات سخت تر خواهد بود.

بازاریابی بیش از هر چیزی به نوع کسب و کار و ارتباط بنگاه اقتصادی با مشتریان بستگی دارد. با این حال با توجه به مزایایی که در خصوص کاهش هزینه ها و انژری دارد، برای استفاده از بازاریابی اتوماتیک به صورت بهینه در هر کسب و کاری ، می توان راه حلی یافت.

 

نوشته بازاریابی اتوماتیک به چه معناست؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.