0

بازاریابی ایمیل – چرا کسب و کار ها باید به ایمیل مارکتینگ توجه کنند؟

طراحی سایت

در مطالبی که پیش از این در وبلاگ داده پردازان منتشر شد در خصوص ایمیل مارکتینگ ، انواع بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و میزان سودی که مشتریان وفادار در طی این ارتباط به مجموعه ها می دهند صحبت کردیم. در این مطلب می خواهیم به اهمیت بازاریابی ایمیل برای کسب و کار ها اشاره کنیم.

چرا استفاده از بازاریابی ایمیل؟

هنگامی که شما چیزی راجع به بازاریابی اینترنتی می خوانید متوجه می شوید ، اغلب تمرکز بر روی سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ترویج کسب و کار آنلاین است.

بر خلاف آنچه برخی از صاحبان کسب و کار ممکن است فکر کنند، بازاریابی ایمیل چیزی از گذشته نیست و اگر شما هنوز از آن استفاده نکنید یا از آن به درستی استفاده نکنید، می توانید راهی کلیدی برای تولید منافع بیشتر را از دست بدهید.

زمان ، کلید طلایی بازاریابی ایمیل

یکی از ضعف های رسانه های اجتماعی در این است که آن را بلافاصله می گیریم. روزانه میلیون ها پست در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. کاربران این پست را به محض انتشار می بینند. در حالی که این امر می تواند در برخی موارد سودمند باشد، می تواند مانعی نیز باشد.
تعداد زیاد پست ها که در برخی از موارد تکراری است سبب می شود که کاربر فقط اسکرول کند و توجهی به موضوعات نداشته باشد.

بر اساس تحقیقات شرکت مشاوره مدیریت، McKinsey & Company، حدود ۹۱ درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده هر روز حداقل یک بار صندوق پستی خود را بررسی می کنند. این بدان معنی است که بر خلاف رسانه های اجتماعی – که در آن اطلاعات اساسا بی نهایت و به طور مداوم به روز رسانی می شود، زمانی که یک ایمیل به صندوق پستی فرستاده می شود، فرد کمتر احتمال دارد آن را نادیده بگیرد.

بخوانید!  چطور مشکلات امنیتی سایت را با سرچ کنسول گوگل بررسی کنیم؟

زمانی که ایمیلی توسط فردی دریافت می شود. برای آنکه ایمیل را بخواند ، آن را هرزنامه یا spam تلقی کند و یا ایمیل را حذف نماید و به طور کلی اتخاذ هر تصمیمی برای ایمیل ، شامل صرف زمان و توجه به موضوع ایمیل می شود. به این صورت تعامل با بازاریابی ایمیل می تواند از این امر به مراتب بالاتر از آنچه در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد باشد.

شما می توانید علایق اعضای خود را بیشتر درک کنید

شاید یکی از مزیت های شبکه های اجتماعی ، آمار و اطلاعاتی باشد که با بررسی فعالیت دنبال کنندگان شما در خصوص عکس ها و مطالب ارسال شده توسط شما ارائه می کند، باشد. کدام یک از مطالب بیشتر از بقیه بازدید داشته یا محبوب بوده ، کدام یک از دنبال کنندگان شما در خصوص مطالب منتشر شده کنجکاو تر است و .. .

اما این اطلاعات تا چه حد ارزش دارد؟ دقت کنید، بحث در خصوص صحت این اطلاعات مد نظر نیست. بلکه مسئله ارزش این اطلاعات بدست آمده برای بازاریابی اینترنتی شما است.
صفحات مجازی عموما برای عموم مردم در دسترس است. بنابراین نمی توان با قطعیت در مورد نتایج بدست آمده صحبت کرد و با توجه به آن ها برنامه ریزی کرد. زیرا این امکان وجود دارد که نتایج تحت تاثیر افرادی که به صورت اتفاقی از مطالب بازدید کرده باشند دچار تغییرات شده باشد.

اما با بازاریابی ایمیل می توانید ببینید که:

  • کدام لینک توسط کدام مشتری شما  کلیک شده است.
  • کدام دسته از مشتریان به چه مطالبی بیشتر علاقه نشان داده اند.
  • در چه ساعتی از شبانه روز تعداد ایمیل های بیشتری باز شده است.
  • چند درصد از مشتریان شما ایمیل هایشان را باز نکرده اند
  • و …
بخوانید!  ۸ ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی مناسب برای کسب‌وکار آنلاین شما

با بدست آوردن این چنین اطلاعاتی ، برنامه ریزی برای ارتباط های آتی با مشتریان به مراتب هوشمندانه تر خواهد بود.

از طرفی ، با توجه به اینکه افرادی که ایمیل شما را دریافت می کنند خود ایمیل شان را در لیست دریافت ایمیل اضافه کرده اند ، توجه بیشتری به ایمیل های دریافتی خواهند کرد . در صورتی که مطالب در شبکه های اجتماعی بدون توجه به علاقه مخاطبان ارسال می شود.

برای بازاریابی ایمیل به چه فاکتور هایی باید توجه کرد؟

اگر قصد دارید که بازاریابی ایمیل شما نتیجه خوبی داشته باشد باید همراه با تکنولوژی روز باشید.

تکنولوژی این روز ها تلفن های هوشمند هستند. بیشتر کاربران فضای مجازی امروزه از اپلیکیشن های مدیریت ایمیل بر روی تلفن هوشمند های خودشان استفاده می کنند. از طرفی نتایج نشان می دهد که در صد بالایی از ایمیل ها بر روی موبایل ها باز می شود . بنابر این لازم است که ایمیل های ارسالی خود را برای صفحات نمایش کوچکتر بررسی کنید.

هنوز تعداد زیادی از بازاریابان یا صاحبان کسب و کار وجود دارد که ایمیل های خود و یا صفحه فرود ریسپانسیو طراحی نکرده اند!طراحی ایمیل به صورت ریسپانسیو و طراحی صفحه فرود واکنش گرا  می تواند بر روی نتیجه حاصله از بازاریابی ایمیل موثر باشد.

در صورتی که تا کنون اقدام به طراحی ایمیل واکنش گرا نکرده اید ، بهتر است آن را جز کار هایی که به زودی باید در دست اقدام قرار گیرند قرار بدهید..

نوشته بازاریابی ایمیل – چرا کسب و کار ها باید به ایمیل مارکتینگ توجه کنند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

بخوانید!  بررسی تاثیرات سئو بر طراحی سایت