0

بازاریابی موتور جستجو یا بهینه سازی سایت؟

طراحی سایت

SEO ( بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو) و SEM (بازاریابی موتور جستجو) چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ بسیار دیده شده است که افراد به اشتباه برداشت یکسانی از این دو دارند. برای شروع بهتر است که به تعریف هر کدام از این ها پرداخت.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو چیست؟

همان طور که پیش از این در مقاله “آشنایی با مفهوم سئو” اشاره شده بود، سئو مجموعه ای از قوانین و اقدامات است که انجام می پذیرد تا یک وب سایت در لیست نتایج جستجو، بر اساس کلمات کلیدی خاصی نمایش داده شود. اقداماتی که برای سئو سایت انجام می شود با توجه به تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو، تغییر می کند. اما یک اصل که همواره در سئو سایت ثابت است، اجزای تشکیل دهنده سئو می باشد.

اقدامات سئو در دو گروه تعریف می شوند. سئو On page و سئو Off page.

موارد تاثیر گذار بر روی سئو On Page

  • کلمات کلیدی، توضیحات متا، بر چسب عنوان، متن alt و …
  • پست های ارسالی در وبلاگ که به صورت بهینه نوشته شده باشند.
  • بهینه بودن URL صفحات
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات
  • یکپارچگی متن
  • و ….

موارد تاثیر گذار بر روی سئو Off page

  • بک لینک های organic
  • فعالیت های شبکه های اجتماعی (کاربرانی که از سمت شبکه های اجتماعی به سایت راهنمایی می شوند، یا اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی)
  • و …

بازاریابی موتور جستجو یا SEM چیست؟

با توجه به تعریف ویکی پدیا، بازاریابی موتور جستجو یا Search Engine Marketing یک نوع از بازاریابی اینترنتی می باشد که هدف آن افزایش بازدید سایت، از طریق بهینه سازی و تبلیغات و … است.

بخوانید!  +۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی [خرید هاست ارزان و با کیفیت] – راهنمای جامع

بازاریابی موتور جستجو شامل چه اجزایی است؟

همانطور که پیش از این گفته شد، سئو شامل اقداماتی است که برای افزایش رتبه سایت در لیست نتایج جستجو صورت میپذیرد. اما موتور های جستجو، این فرصت را برای سایت ها فراهم آورده اند که بتوانند بدون اینکه درگیر قوانین سئو شوند، در لیست نتایج جستجو نمایان شوند.

بازاریابی موتور جستجو همان فرصت است. سایت ها با پرداخت هزینه می توانند در لیست نتایج جستجو قرار بگیرند. انواع تبلیغات کلیکی PPC، CPM و … جز اجزای بازاریابی موتور جستجو SEM قرار میگیرند.

 

کدامیک روش بهتری برای بازاریابی می باشد؟

انتخاب بین یکی از روش های “بهینه سازی سایت – SEO یا بازاریابی موتور جستجو – SEM” همیشه یکی از بحث های داغ بازاریابان اینترنتی بوده است. هر کدام از آنها با آوردن دلایلی، یکی از روش ها را تایید می کنند. اما نتیجه گیری که از استدلال ها و دلایل بازاریابان می توان جمع آوری کرد این است که، هر کدام از این روش ها با داشتن ویژگی های منحصر به فرد برای کسب و کارها مفید هستند و در شرایط مخصوص به خود میتوانند بهترین انتخاب باشند.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، یک فرآیند طولانی مدت است. اما باید به این مورد توجه نمود که کسب رتبه در صفحه نتایج جستجو به صورت organic در عین حال که هزینه کمتری دارد، برای شما اعتبار را به همراه خواهد داشت. همچنین نمایش دهنده این است وب سایت شما مخاطب همیشگی خود را بدست آورده است.

اما تبلیغات با هزینه بر اساس کلیک، برای وب سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند بسیار مناسب می باشد. تبلیغات کلیکی به وب سایت ها کمک می کند، ترافیک اولیه وب سایت خود را بدست بیاورند و برای قدم های بعدی برنامه ریزی کنند. بنابراین کمپین های PPC یک ایده خوب برای وب سایت های نوپا می باشد.

بخوانید!  خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد + نحوه رفع آن

زمانی که بحث انتخاب بهترین روش به میان می آید، این بسیار مهم می باشد که ، نیاز های خاص خود را ارزیابی کنید. پس از آن با درک درست از تعاریف SEO و SEM می توانید بهترین روش را برای وب سایت خود انتخاب نمایید.

نوشته بازاریابی موتور جستجو یا بهینه سازی سایت؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.