0

باز طراحی وب سایت _ ۶ دلیلی که شما به وب سایت جدید نیازمندید!

طراحی سایت

بارها در مورد اینکه شما چرا برای کسب و کار خودتان به وب سایت نیازمند هستید و ویژگی های وارد شدن به دنیای تجارت آنلاین صحبت کرده ایم. پس از دوباره پرسیدن این سوال میگذریم. این بار از شما میپرسم که آیا به داشتن یک وب سایت جدید برای کسب و کارتان فکر کرده اید؟ در ادامه به ۶ دلیلی که ثابت میکند شما به باز طراحی وب سایت احتیاج دارید اشاره میکنیم.

۱-آیا وب سایت شما واکنش گرا (responsive) ست؟

شاید شما پیش از این کلمه ریسپانسیو یا وب سایت واکنش گرا را شنیده باشید. به طور خلاصه وب سایتی که واکنش گرا باشد این ویژگی را دارد که با صفحات نمایش کوچکتر هم سازگار باشد!
اما چرا به یک وب سایت واکنش گرا نیاز دارید؟
با توجه به نتایج منتشر شده از گوگل از سال ۲۰۱۴ به بعد، بیش از نصف کاربران برای جستجو هایشان از تلفن های هوشمند استفاده کرده اند. این بدان معنی ست که نصف مراجعه کنندگان شما هم وب سایت شما را از طریق تلفن های هوشمندشان میبینند.در یک نتیجه گیری میتوان گفت: ” در صورتی که وب سایت شما واکنش گرا نباشد نصفی از بازدیدکنندگانتان را از دست خواهید داد! ”

۲-آیا وب سایت شما کاربرپسند ست؟

برای کاربرپسند بودن یک وب سایت نمیتوان یک توضیح ثابت ارائه نمود. زیرا برای کسب و کارهای متفاوت، کاربرپسند بودن میتواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. ولی برای شفاف شدن، میتوان یک مثال از یک کسب و کار بسیار کوچک زد: یک تعمیرگاه ماشین که خدمات شبانه روزی ارائه میکند را در نظر بگیرید، اتوموبیل شما ساعت ۲ صبح در خیابان خراب شده و شما به تنها چیزی که دسترسی دارید اینترنت ست.از طریق جستجو در موتور های جستجو به صفحه یک تعمیرگاه راهنمایی می شوید، ولی می بینید که شماره تماس بخشی از طراحی لوگو ست و شما برای تماس باید شماره را حفظ کنید و بعد دوباره شماره را تایپ کنید!
در این مثال، ویژگی شبانه روزی بودن تعمیرگاه ماشین، آن را جز کسب و کارهای اورژانسی قرار میدهد. بنابراین کمترین کاری که در باز طراحی وب سایت برای کاربر پسند کردن میتوان انجام داد، این است که داخل وبسایت امکان برقراری تماس تلفنی با کلیک را فراهم کرد!

بخوانید!  آموزش فعال یا غیرفعالسازی ssl در cdn ابرآروان

۳-سرعت بارگذاری وب سایت شما چقدر سریع ست؟

اگر وب سایت شما دیر بارگذاری میشود احتمالا از وب سایت قدیمی استفاده میکنید. هیچ کس دوست ندارد که برای لود شدن یک وب سایت کند بیشتر از زمان استاندارد صبر کند، پس باید بدانید که بسیاری از بازدیدکنندگان شما به جای صبر کردن، وب سایت شما را ترک خواهند کرد!
برای اینکه بدانید سرعت بارگذاری وب سایت شما به طور میانگین چه مقداری ست میتوانید از ابزارهای آمارگیر وب سایت مانند اورهیت استفاده کنید. در صورتی که سرعت بارگذاری وب سایتتان بیشتر از ۳ ثانیه باشد حتما به باز طراحی وب سایت احتیاج دارید!

۴-وب سایت شما بازدیدکنندگان را نگه می دارد یا از دست میدهد؟

شاید این عجیب برسد ولی بیشتر وب سایت ها بازدیدکنندگان را از دست میدهند! دلیل این موضوع این ست که افراد برای دست یابی به اطلاعات مورد نظر خودشان به یک وب سایت مراجعه میکنند و بعد از دریافت آن اطلاعات (یا حتی ممکن ست اطلاعات مورد نظر را دریافت نکرده باشند) ولی در هر دو صورت احتمال اینکه به وب سایت برگردند خیلی کم ست!
شاید با خودتان بگویید که در این مورد کاری از شما بر نمی آید! در صورتی که در اشتباه هستید، میتوانید اطلاعات تماس بازدیدکننده ای که وب سایت شما را ترک میکند را دریافت کنید یا از او بخواهید که به اشتراک خبرنامه شما در بیاید تا بتوانید ارتباط خودتان را حفظ نمایید!

۵-در فرم تماس با ما، موقعیت مکانی کسب و کارتان بر روی نقشه مشخص ست؟

بازدیدکنندگان این انتظار را دارند که فرم تماس با ما یا موقعیت مکانی را بر روی وب سایت شما ببینند. شاید آنها هرگز از این امکانات استفاده ای نکنند، ولی این باعث میشود افراد راحتتر به معتبر بودن کسب و کارتان اعتماد کنند.

بخوانید!  اصول محتوا نویسی در وردپرس

حتی این امکان دارد یک مشتری بخواهد از صحت اطلاعات اطمینان حاصل نماید، و بعد از آن تصمیم بگیرد که به شما اعتماد کند.

۶-مسائل فنی

در طراحی بیشتر وب سایت های قدیمی از تکنولوژی منسوخ شده فلش استفاده شده است. باید بدانید که بسیاری از تلفن های هوشمند با سیستم عامل آندروید و IOS  فلش را ساپورت نمی کنند. پس کاربران تلفن های هوشمند نمیتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب شما بازدیدکننده خودتان را از دست داده اید!

از موراد دیگر میشود به SEO، نقشه سایت، لینک رسانه های اجتماعی و … اشاره کرد که صحبت در مورد هرکدامشان میتواند یک مقاله جداگانه باشد .

 

نوشته باز طراحی وب سایت _ ۶ دلیلی که شما به وب سایت جدید نیازمندید! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.