0

باشگاه مشتریان برندها و اهمیت آن برندینگ

باشگاه مشتریان برندها ابزاری قوی در راستای حضور پررنگ، بدون محدودیت زمانی و مکانی در دنیای پررقابت امروز است. با توجه به پیشرفت دهه‌های اخیر در علم و فناوری و تأثیر آن روی کسب‌وکارها زمینه پیشرفت و موفقیت را برای همه هموار کرده است. اگر تا چندی قبل کسانی موفق بودند که در حوزه تبلیغات و جذب مشتری پول بیشتری خرج می‌کردند، در حال حاضر این‌گونه نیست، کسانی در کسب‌وکار موفق‌ترند که هوشیارانه از بستر ایجادشده بهترین استفاده را ببرند. دوران نشستن در حجره و فروشگاه خیلی وقت است که سر آمده و هر کسب‌وکاری برای بقای عمر خود چاره‌ای جز جذب و حفظ مشتری ندارد.
اگر بسیاری از صاحبان مشاغل چشم‌به‌راه مناسبتی، تغییر فصل و یا سال نو می‌ماندند تا خیل عظیمی از مشتریان برای خرید و مایحتاج خود به‌طرف محصولاتشان سرازیر شوند امروز با توجه به دنیای مجازی و فناوری‌های جدید این انتظار سرابی بیش نیست. اگر عجله نکنید ضمن از دست دادن مشتریان قبلی خود، رقبا دست مشتریان جدید را برای رسیدن به محصولات شما کوتاه می‌کنند. یکی از راه‌هایی که امروزه بسیاری از برندهای موفق در راستای جذب و حفظ مشتری انجام می‌دهند، طراحی باشگاه مشتریان است. همراه ما باشید تا در فرصت پیش رو کمی بیشتر با باشگاه مشتریان برندها و اهمیت آن در راستای وفادار سازی مشتریان آشنا شویم.

تعریف باشگاه مشتریان
تعریف باشگاه مشتریان

شرکت‌ها جهت پیشرفت و فروش بیشتر محصولات خود از ابزارهای مختلف بازاریابی استفاده می‌کنند. باشگاه مشتریان برندها یا سایت باشگاه مشتریان یکی از ابزارهای بازاریابی با مفهوم بازاریابی رابطه‌ای به‌حساب می‌آید، زیرا در چنین فضایی سعی در ایجاد یک محیط صمیمی جهت دورهم جمع‌کردن مشتریان می‌شود. می‌توان گفت باشگاه مشتریان برندها بستر مناسبی است، جهت معرفی محصولات و ارائه خدمات جدید و تعامل بین اعضا و سازمان.

بخوانید!  نرم افزارهای طراحی سایت

اهمیت باشگاه مشتریان برای برندها

یکی از نکات بااهمیت باشگاه مشتریان برندها این است که صاحبان برندها می‌توانند شناخت خیلی خوبی نسبت به رفتار و نیاز مشتریان خود پیدا کنند. این شناخت اگر منجر به یک برنامه‌ریزی صحیح جهت پاسخگویی به نیاز آن‌ها تبدیل شود، قطعاً وفاداری بیشتر آن‌ها را در پی خواهد داشت و این‌یکی از اهداف مهم باشگاه مشتریان برنده ها است، از طرفی هر چه سطح رضایتمندی مشتریان بالا باشد، باعث جذب مشتریان جدید خواهد شد. بدیهی است بعد از گذشت مدت‌زمانی چنین کسب وکاری ضمن داشتن یک باشگاه مشتریان فعال و صمیمی دارای یک بانک اطلاعاتی خوبی خواهد شد که با تحلیل و آنالیز رفتار اعضا باشگاه می‌تواند در راستای شناخت، رفع نیاز و وفادار ساختن بیشتر مشتریان خود گام‌های بسیار ارزشمندی را بر دارد.

امتیازات باشگاه مشتریان
امتیازات باشگاه مشتریان

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به دنبال راه‌کاری هستند تا فروش خود را افزایش دهند. بدیهی است افزایش فروش بدون جذب و حفظ مشتری امکان‌پذیر نیست. یکی از بهترین راه‌کارها داشتن سایت باشگاه مشتریان است. راه‌اندازی باشگاه مشتریان برندها امتیازاتی را به همراه خود دارد که به‌طور اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد نظم و هدفمند کردن خریدهای مشتریان این امتیاز امکان این را به شما می‌دهد که بتوانید بعد از خرید، مشتری را به حال خود رها نکنید و آن را در راستای خریدهای بعدی هدایت کنید.
  • آگاهی از انتقادات و پیشنهادهای مشتریان
  •  شناخت و آگاهی از نیازهای مشتریان
  •  داشتن باشگاه مشتریان شما را از صرف هزینه هایی سنگین تبلیغات تا حد زیادی بی نیاز می کند.
  •  وفادار کردن مشتری
  • بانک اطلاعاتی از مشتریان
  • از طریق باشگاه مشتریان برندها می‌توان سهم بیشتری از بازار را برای سازمان خود به دست بیاورید.
  • جلب رضایتمندی بیشتر مشتریان
بخوانید!  بهترین سرمایه گذاری در ۱۴۰۰ برای وب سایتت

اگرچه درگذشته دورهم جمع‌کردن مشتریان کار سخت و پرهزینهٔ بود، اما با کمک اینترنت و طراحی سایت باشگاه مشتریان و بسترهای مناسب دیگر دنیای مجازی این امکان به‌خوبی فراهم‌شده است. پس صاحبان کسب‌وکار اگر این موضوع را جدی نگیرند رقبا ضمن ربودن مشتریان فعلی دست مشتریان جدید را هم از شما کوتاه خواهند کرد. اگر تابه‌حال به فکر باشگاه مشتریان برای سازمان خود نبودید و آشنایی کافی از آن ندارید تیمی متخصص درزمینهٔ طراحی باشگاه مشتریان برندها در خدمت شما است تا راهنمایی و مشاوره لازم را برای سازمان و کسب کارتان به شما بدهند.

فواید برای مشتریان

مشتریان با عضویت در باشگاه مشتریان برندها می‌توانند از مزایایی همچون تخفیف‌های دوره‌ای، آگاهی از جدیدترین محصولات و خدمات، گفت‌وشنودهای دیگر اعضای باشگاه، بیان راحت انتقادات و پیشنهاد‌های خود نسبت به محصولات و خدمات برندها و بیان نیازهای خود بهره‌مند شوند.

نتیجه‌گیری:

شواهد امر حاکی از آن است که داشتن سایت باشگاه مشتریان برندها چقدر می‌تواند شمارا در پیشبرد اهداف سازمانی کمک کند. به‌عنوان‌مثال در امر فروش بیشتر، جذب و حفظ مشتری، شناخت رفتار مشتری، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، دسترسی سریع به مشتری بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی و … .

نوشته باشگاه مشتریان برندها و اهمیت آن برندینگ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.