0

با چه روش هایی رتبه بندی سایت خود را به سرعت افزایش دهیم؟

با وجود تمام تغییرات گسترده دیجیتال در طول چند سال اخیر شما ممکن است به SEO سایت خود به عنوان یک استراتژی بازاریابی قدیمی که دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد نگاه کنید! اما باید بدانید که هنوز هم یکی از قوی ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین در حال حاضر SEO می باشد. با هر به روز رسانی موتورهای جستجوی گوگل، SEO نیز تکامل یافته تر می‌شود و این تکمیل شدن کمک می کند که نتایج جستجو ها و رتبه بندی سایت ، قابل قبول تر و مرتبط تر از همیشه شود.

یک استراتژی SEO قوی، استراتژی است که قادر باشد:

  • ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد
  • آگاهی از برند شما را بالا ببرد
  • و در نهایت نرخ تبدیل شما را نیز افزایش دهد.

اگر شما می‌خواهید رتبه بندی سایت خود را در گوگل به سرعت بالا ببرید باید بلافاصله موارد زیر را شروع کنید:

۱- انتشار محتوای منظم

تولید محتوای منظم

یکی از عوامل موثر در موتورهای جستجو تولید و انتشار محتوای با کیفیت است. شما برای بالا بردن رتبه بندی سایت باید اطمینان حاصل کنید که به طور منظم محتوای کافی را منتشر می‌کنید.

نکته مهم در اینجا کیفیت است. اطمینان حاصل کنید که محتوایی که تولید می‌کنید شما را به سمت مشتری یا مخاطب ایده آل هدایت می‌کند. پس از انتشار محتوا آن را با خانواده، دوستان و مشتریان فعلی و همچنین انجمن های مربوطه و کانال های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. سپس خواهید دید که رتبه بندی سایت شما بالا خواهد رفت.

فراموش نکنید که برای صفحاتی که می‌خواهید آن‌ها را رتبه بندی کنید یک کلمه کلیدی انتخاب کنید. تا زمانی که شما محتوای هوشمند و با کیفیت را به طور منظم منتشر کنید، به طوری که کاربران از خواندن و اشتراک گذاری آن‌ها لذت ببرند، خود را در مسیر رتبه بندی گوگل قرار داده اید.

بخوانید!  آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

۲- یک نقشه سایت برای کنسول جستجوی گوگل ایجاد کنید

بسیاری از بازاریابان ارزش ایجاد یک نقشه سایت را در رتبه بندی گوگل نادیده می‌گیرند. طبق گفته گوگل، در صورتی که سایت شما بزرگ باشد و تعداد صفحات زیادی داشته باشد ، با وجود یک نقشه سایت ، ربات های جستجو به سادگی می توانند اطلاعات مربوط به هر صفحه را یافته و آن را پردازش کنند. در غیر این صورت ممکن است به روزرسانی ها و صفحاتی که به تازگی ایجاد شده اند از دید ربات های جستجو دور بمانند. (مقاله نقشه سایت در گوگل)

حتی اگر سایت شما جدید است و دارای چند لینک خارجی می‌باشد، ارسال نقشه سایت به گوگل مهم است. ربات های گوگل و سایر رتبه دهندگان آن، رتبه بندی در اینترنت را با دنبال کردن لینک ها برای رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر انجام می‌دهند و اگر سایت شما نقشه سایت را به گوگل ارائه نداده باشد ممکن است آن را نادیده بگیرند.

۳- متادیتا یا فراداده ها را چک کنید

صفحات وب سایت شما شامل متادیتا یا اطلاعات مربوط به محتوای صفحه است. برچسب های متا نیز از همان روزهای اولیه ایجاد وب سایت، یک عنصر مهم در SEO محسوب می‌شوند. متادیتا مانند گذشته در الگوریتم های گوگل یک عامل بزرگ نیست اما هنوز هم می‌تواند نقش مهمی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد.

سه نوع متادیتا وجود دارد که شما باید درباره آن بدانید:

  • اولین آن متادیتا عنوان است که در هنگام بارگذاری یک صفحه در زبانه پنجره مرورگر نشان داده می‌شود که به عنوان لینک قابل کلیک در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود.
  • دوم توضیحات متادیتا است که به عنوان خلاصه متن سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توضیحات باید کوتاه اما شفاف باشد و اطلاعاتی را در مورد متن ارائه دهد که خواننده راغب شود روی آن کلیک کند.
  • سوم متادیتا کلمه کلیدی است. کلمات کلیدی عبارت های جستجویی هستند که مخاطبان شما ممکن است آن‌ها را تایپ کنند تا صفحات شما را پیدا کنند. قدرت کلمات کلیدی را در رتبه بندی سایت نادیده نگیرید.
بخوانید!  رازهای راه اندازی استارت آپ تا رسیدن به موفقیت!

۴- ساختار URL سایت خود را بهینه سازی کنید

ساختار URL صفحات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها بهینه سازی شده اند. آسان سازی رمز گشایی URL ها برای گوگل و برای مخاطبانتان رتبه بندی سایت بالاتری را برای شما به ارمغان خواهد آرود.

همچنین ساده سازی URL ها به خاطر سپردن و یاداوری آن را آسان تر می‌کند. گوگل نیز همانند انسان ترجیح می‌دهد که URL ها را ساده تر بخواند. هرچه URLها برای گوگل ساده تر خوانده شود در افزایش رتبه بندی سایت شما تاثیر بیشتری دارد.

سخن پایانی

آنچه که ما امروز برای شما به اشتراک گذاشتیم، مواردی است که می‌تواند رتبه بندی سایت شما را در گوگل به سرعت بالا ببرد. با این حال اگر می‌خواهید یک استراتژی عمیق و موثر و دراز مدت داشته باشید باید از متخصصان سئو در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید رتبه بندی سایت خود را در گوگل افزایش دهید.

نوشته با چه روش هایی رتبه بندی سایت خود را به سرعت افزایش دهیم؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.