0

با کانال های بازاریابی خودکار یا بازاریابی اتوماتیک بیشتر آشنا شویم

طراحی سایت

تیم بازاریابی شما هر چقدر هم که خبره باشند، باز هم انسانند. آنها  برای مدیریت کمپین های بازاریابی، ارتباط با مشتریان، کنترل شبکه های اجتماعی و انبوهی از وظایف دیگر به بیش از ۲۴ساعت برای کار کردن زمان نیاز خواهند داشت. هرچه هم تعدادشان کمتر باشد، این کار سخت تر خواهد بود. مشکل اصلی اینجاست که عدم عملکرد صحیح تیم بازاریابی، مستقیما بر روی سود و زیان مجموعه شما اثر خواهد گذاشت. اما خوشبختانه جادوی تکنولوژی با ارائه بازاریابی خودکار به کمک شما خواهد آمد.

احتمالا تنها کسی نیستید که چیزی درباره بازاریابی خودکار نشنیده بودید. در شرایط خوش بینانه، ۹۰درصد جامعه تاجران مدرن، چیزی در مورد بازاریابی خودکار نشنیده اند. اکثر آنها نمی‌دانند که استفاده از این سرویس تا چه حد می‌تواند بهره‌وری مجموعه را افزایش و حجم کار روزانه را کاهش دهد. تا انتهای این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما هم جز ۱۰ درصد باقیمانده باشید. با ما همراه باشید.

نتایج مثبت استفاده از بازاریابی خودکار

برای یک بیزنس، کلید ارتباط با مشتریان چیزی نیست به جز شخصی سازی ارتباط با مشتری‌ها. این کار باعث می‌شود تا ارتباط مثبت بین مجموعه و مشتریان شکل بگیرد و مشتریان را تشویق به وفاداری کند؛ هرچند که با گسترش حلقه مشتریان، شخصی سازی ارتباطات برای هر فرد، پله به پله سخت تر خواهد شد. نمونه این قضیه در آکادمی Math Plus، آژانسی که برای آموزش ریاضی به کودکان با استفاده از بازی طراحی شده، افتاد.

موسس این آکادمی یعنی Raj Shah استراتژی های متفاوتی را برای بهبود وضعیت عملکردی مجموعه اش به کار بست اما نتایج حاصل رضایت بخش نبود. تبلیغات آنلاین بیش از حد و مشکلاتی که در مسیر بازاریابی آنها قرار داشت، کار توسعه را برای آنها سخت کرد. در نهایت کار به جایی رسید که آنها از هدف اصلی خودشان یعنی ایجاد یک محیط مفرح برای آموزش ریاضی به کودکان دور شدند.

بخوانید!  کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس که باید نصب کنید

در نهایت Shah با یک پلتفرم بازاریابی خودکار  به نام Infusionsoft آشنا شدند که به گفته خود مجموعه، به بهینه ترین روش ممکن کار ارتباط خودکار با مشتریان یا CRM را انجام می‌داد. به کمک آن این امکان ایجاد می‌شد، که آکادمی بر روی توسعه ایده تجاری خود وقت بیشتر ی صرف کند.

پس از مدتی نتیجه این شد که دوره های آموزشی این مجموعه با استفاده از یک ماژول یکپارچه و کارآمد تجارت الکترونیکی فروش بهتری داشتند.

بازاریابی خودکار را بشناسید

برای آکادمی Math Plus، بازاریابی خودکار منتج به افزایش سود مجموعه در کارآمدی و فروش شد. در واقع بر اساس آمار VentureBeat، کمپانی هایی که از بازاریابی خودکار استفاده میکنند، تا ۸۰درصد در نتایج عمل و تا ۷۷درصد تغییرات ساختاری را تجربه می‌کنند.

کانال های بازاریابی خودکار

سیستم های بازاریابی خودکار از طریق ۳ کانال با مشتریان به طور ثابت ارتباط برقرار می‌کنند. در حوزه تجارت الکترونیک، این کانال ها را در این ۳ دسته طبقه بندی می‌کنند:

۱-ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ

اگر مشتریان شما وسیع و در دسته های متمایزی طبقه بندی میشوند، ایمیل یا پیامک کاری با حجم بالا و زمانبر خواهد بود. با استفاده از بازاریابی خودکار میتوانید آن را در تمام طول روز و یا در ساعات یا روزهای خاص به کار بیاندازید.

۲- بازاریابی در شبکه های اجتماعی

کنترل حساب های کاربری مختلف در شبکه های اجتماعی مختلف میتواند وقت گیر و طاقت فرسا باشد. بازاریابی خوکار در این زمینه با ارائه سرویس های یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی این مشکل را برای شما حل میکنند و اجازه میدهند تا با مشتریانتان مداوم ارتباط مستقیم برقرار کنید

بخوانید!  هدف از ساختن بک لینک در طراحی سایت

۳-لندینگ پیج ها

لندینگ پیج ها اولین محل فرودی است که مخاطبان شما با کلیک بر روی آگهی یا لینک شما با آن مواجه می‌شوند. قبلا طراحی صفحات شخصی سازی شده بسیار سخت بود اما امروزه با استفاده از صفحات فرود مدرن می‌توانید برای هر کاربر به طور اختصاصی یک لندینگ پیج داشته باشید.

 

نوشته با کانال های بازاریابی خودکار یا بازاریابی اتوماتیک بیشتر آشنا شویم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.