0

برای راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین چه تدابیری باید اندیشید؟

راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین در دنیای امروزه کار دور از ذهنی نیست. شاید زمانی با کمترین هزینه امکان پیاده‌ سازی ایده در کسب‌ و کار امکان‌پذیر نبود. اما در حال حاضر دنیای متکی به اینترنت رؤیای عملی کردن افکار و ایده‌های ما را به حقیقت تبدیل کرده است. برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی موفق بایدونبایدهای فراوانی وجود دارد.

ممکن است که شما هم مانند صاحبان آمازون و اوبر ( Uber ) ایده ای داشته باشید که در صورت عملیاتی شدن بتواند به شما کمک کند که یک شبه راه صد ساله را طی کنید. اما پیش از هرگونه اقدامی باید متذکر شد که وجود یک ایده به تنهایی نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد. مطمئنا شما به افرادی نیاز دارید که با مشاوره بتوانند شما را در این مسیر کمک کنند. بنابراین در صورتی که می خواهید طعم موفقیت را بچشید، یک چک لیست تهیه فرماید و موارد زیر را انجام دهید:

  • ایده خود را از جوانب مختلف بررسی نماید.
  • در مورد رقبایتان اطلاعات جمع آوری کنید.
  • ویژگی های منحصر بفرد رقبایتان را یادداشت کنید.
  • ویژگی منحصر بفرد ایده خودتان را یادداشت کنید.
  • با افراد با تجربه در حوزه تجارت الکترونیک مشورت کنید.
  • یک گروه متخصص انتخاب کنید تا در این مسیر همراه شما باشند.

جدا از افرادی که برای کسب درآمد آنلاین ایده های تازه و نابی دارند ، ممکن است کسب و کار شما جز مواردی باشد که پیش از این عملیاتی شده است. خرید و فروش اینترنتی جز این نوع از کسب و کار ها است . امروزه کاربران اینترنتی می توانند بیشتر اقلام مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین خریداری کنند. در صورتی که شما قصد راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین را دارید باید به موارد زیر توجه کنید:

بخوانید!  رفع خطاهای احتمالی بعد از نصب قالب پروشاپ

مزایای کسب‌ و کار آنلاین

کسب‌ و کار آنلاین مزایای فراوانی چون: حذف واسطه و دلال، کاهش هزینه‌های تولید، بین‌المللی شدن تجارت، امکان دسترسی آسان به اطلاعات، عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی، افزایش درصد فروش و …دارد. به‌وسیله‌ی طراحی سایت می‌توان بهترین فروشگاه‌ های آنلاین را داشت و فارغ از بعد مکانی اقدام به فروش و ارائه‌ی خدمات کرد. امروزه مردم بیش‌تر اوقات خود را در دنیای مجازی سپری می‌کنند. همین امر باعث شده که با استفاده‌ی صحیح از این فضا، بتوان مشتریان را به سمت خود جذب کرد و آن‌ها را به خرید محصولات و استفاده از خدمات خود ترغیب کرد. در این میان در کنار افزایش استفاده مردم از فروشگاه‌ های اینترنتی بر تعداد این فروشگاه‌ها افزوده‌ شده که برای بهترین بودن و رقابت با دیگر رقبا باید خلاق بود و متفاوت عمل کرد. در این راه بهتر است از یک درگاه معتبر شخصی کسب درآمد کرد.

چرا مهم هست که از یک درگاه معتبر و شخصی کسب در آمد کنید

اگر در شبکه های مجازی جستجویی انجام دهید، با تعداد زیادی از صفحات روبرو خواهید شد که اقدام به فروش محصولات و خدمات می کنند. فقط کافی است که نگاهی به بیانیه های پلیس فتا در مورد اینگونه کسب و کارها و شکایاتی که کاربران داشته اند بندازید تا بلافاصله این گزینه را از لیست پیشنهادات راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین حذف کنید. کافی است خودتان را جای کاربران قرار دهید، در صورتی که قصد خرید آنلاین را داشته باشید، چگونه عمل میکنید؟

امروزه موتور های جستجو نقش مهم و اساسی در افزایش ترافیک سایت ها دارند. کاربران در مورد محصول مورد نظر خودشان جستجوی اینترنتی انجام میدهند و گزینه های پیش رو اقدام به خرید می کنند. اما صفحات مجازی و کانال های تلگرامی در لیست نتایج موجود هستند؟ امکاناتی که یک وب سایت فروشگاهی میتواند در اختیار شما قرار بدهد بسیار گسترده تر خواهد بود. امکاناتی چون:

  • مدیریت کاربران
  • مدیریت انبار
  • مدیریت ارتباط با مشتریان
  • درگاه پرداخت آنلاین
  • امکان ارسال بسته ها به صورت اینترنتی
  • و دیگر موارد
بخوانید!  پروتوتایپ و کاربرد آن در طراحی سایت

از طرفی تحقیقات نشان داده است که طراحی صفحات یک فروشگاه اینترنتی ، بر روی خرید کاربران موثر خواهدبود. بنابراین با طراحی سایت حرفه ای می توانید محیطی که کاربر در آن اقدام به جستجو می کند را به صورت جذابتر از محیط های ساده صفحات اجتماعی طراحی کنید. همچنین راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین نیازمند مجوز هایی است که با دریافت آن ها می توانید به کسب و کار خود اعتبار ببخشید.

نماد اعتماد الکترونیک

مجوز کسب‌ و کار آنلاین

یکی از مواردی که برای راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین باید به آن توجه کنید دریافت مجوز می باشد. بر اساس آئین‌ نامه اخذ مجوز فعالیت در فضای مجازی برای هر کسب‌ و کار اینترنتی٬ باید دو مجوز داشت. یک مجوزی که پروانه کسب‌ و کار آنلاین و دیگری مجوز اختصاصی صنف است. مجوز پروانه کسب‌ و کار آنلاین توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می‌گردد. مجوز صنفی نیز باید با توجه به صنف فعالیت باید از اتحادیه‌ی موردنظر دریافت کرد. در کنار این دو مجوز بهتر است سایت خود را در ستاد ساماندهی سایت‌های اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت کرد. البته سایت‌های شخصی و شرکتی نیازی به پروانه کسب‌ و کار ندارند.در صورتی که سایت شما به درگاه های بانکی متصل باشد لازم است که نماد اعتماد الکترونیک نیز دریافت شود. نماد اعتماد الکترونیک وابسته به وزارت صنعت و معدن می باشد و برای در یافت این نماد لازم است در سامانه ثبت نام صورت پذیرد و بعد از کارشناسان سایت شما و فعالیت هایی که در بستر فضای مجازی انجام می دهید را بررسی کرده و در صورتی که مراحل خرید در سایت شفاف و درست باشد، سایت شما در سامانه ثبت خواهد شد. دریافت نماد الکترونیکی از جمله مواردی است که اگر در طراحی سایت به آن توجه نکرده باشید، در دریافت آن دچار مشکل خواهید شد. مجوز ها برای اعتبار بخشیدن به کسب و کار شما بسیار حائز اهمیت هستند بنابراین پیش از راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین حتما در مورد جزییات اطلاعات مربوطه را جمع آوری

بخوانید!  آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه رنک مث

رقابت با رقبا

شاید در نگاه اول این حرف عجیب به نظر برسد اما وجود رقبا پله‌ای برای موفق شدن است. رقبا باعث برتر شدن کسب‌ و کار شما و پیشرفت شما در تجارت آنلاین خواهد شد. قبل از هر کاری باید نحوه‌ی عملکرد رقبا را آنالیز کرد از نقاط ضعف و قوت آن‌ها به نفع کسب‌ و کار خود باید بهره برد. مطمئناً دوست دارید کسب‌ و کار شما رونق بیشتری بگیرد. پس باید کیفیت محصولات رقبا را در نظر بگیرید و شما تلاش کنید که کیفیت کار خود را از او بالاتر ببرید. در قیمت‌گذاری محصولات  را نسبت به او گران‌ تر نفروشید تا مشتری‌ های خود را از دست ندهید. تکنیک فروش محصول و خدمات آن‌ها را بررسی کنید. نقاط ضعف آن‌ها را به نفع خود تصحیح کنید. از نحوه و کیفیت تبلیغات آن‌ها مطلع شوید. خواهید دید که وجود رقبا باعث تحول کسب‌وکار شما می‌شود.

نوشته برای راه اندازی کسب‌ و کار آنلاین چه تدابیری باید اندیشید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.