0

برای موفقیت کمپین دیجیتال مارکتینگ یک سایت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

طراحی سایت

عصر عصر ارتباطات است و همه بزرگان کسب و کار بر اهمیت حضور در فضای وب تاکید دارند این روزها تصور کسب و کاری که در فضای وب فعال نباشد بسیار دشوار است و حتی سنتی ترین کسب و کار ها هم برای حضور در اینترنت به تکاپو افتاده اند. اما شرط موفقیت کسب و کار شما در فضای وب موفقیت کمپین دیجیتال مارکتینگ است. نخستین گام در شکل دهی کمپین دیجیتال مارکتینگ هم طراحی وب سایت است. از جای دیگری شروع نکنید اساسی ترین گام طراحی وب سایت است.

چرا از طراحی سایت شروع کنیم؟

این روزها برخی تلاش می کنند به صاحبان کسب و کار ها بقبولانند دنیای طراحی وب سایت تمام شده و باید با طراحی اپلیکیشن یا حضور در شبکه های اجتماعی، کمپین دیجیتال مارکتینگ را استارت زد.

اما حقیقت این است که نوع کسب و کار شما مهم است و باید دید اقتضای کسب و کار شما چیست؟ باید برای هر کسب و کار با توجه به مشخصات و کارکرد های آن کمپین دیجیتال مارکتینگ خاص همان کسب و کار را طراحی کرد.

اما جدا از آنکه شما چه کسب و کاری دارید و بهترین کمپین برای موفقیت شما چه مشخصاتی نباید داشته باشد اولین گام اساسی در هر کمپین دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب سایت است.

طراحی وب سایت و طراحی اپ موبایل هر کدام برای خود مزایایی دارند و با توجه به بازار بزرگ افرادی که به فضای وب دسترسی دارند از هیچکدام نمی توان چشم پوشی کرد اما حقیقت این است که برای موفقیت بهترین راهکار این است که یک وب سایت مناسب، منطبق بر اصول دیجیتال مارکتینگ طراحی کنید و بر اساس آن پیش بروید و در مرحله بعد به طراحی اپلیکیشن و حضور در شبکه های اجتماعی هم بپردازید.

بخوانید!  سئو سایت فروشگاهی-[۱۱ گام عملی برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین]

حقیقت این است که شاید کسب و کارهای انگشت شماری روند های متفاوتی لازم داشته باشند اما این اصل برای اغلب کسب و کارها صادق است.

نقش طراحی سایت در دیجیتال مارکتینگ

حقیقت این است که همه چیز کمپین های دیجیتال مارکتینگ مخاطب است. شما باید مخاطب خود را به درستی شناسایی کرده و نهایت هدف خودرا جلب نظر و همراهی او قرار دهید.

طراحی وب سایت در موفقیت این طرح نقشی کلیدی ایفا می کند. چرا که هر محتوا و مطلبی اعم از متن، تصویر، ویدئو و… که در شبکه های اجتماعی ارائه می کنید باید به یک منبع معتبر که معرف شخصیت سازمانی شماست لینک داده شوند و آن منبع چیزی نخواهدبود جز وب سایت شما.

طراحی وب سایت از این رو از اهمیت ویژه ای برخودار است چرا که در موتورهای جستجو این وب سایت شماست که به معرفی شما و خدماتتان می پردازد. تمام بار دیجیتال مارکتینگ شما بر دوش وب سایت است. این سایت شماست که باید مخاطب را برای انتخاب و خرید از شما قانع سازد و اعتماد سازی مخاطب از سوی وب سایت صورت می پذیرد.

ویژگی های طراحی وب سایت

زمانی که وب سایت شما در کلمات کلیدی در صفحه اصلی گوگل قرار بگیرد طراحی وب سایت بسیار با اهمیت خواهد بود چراکه مخاطب بعد از کلیک بر روی نتایج جستجو وارد دنیای شما می شود اگر از طراحی وب سایت و محتوا لذت ببرد در سایر صفحات چرخی خواهد زد و شاید خرید کند اما اگر از طراحی وب سایت و محتوا آنچه لازم داشت را به دست نیاورد تمام تلاش های سئو شما به هدر خواهد رفت چراکه صفحه را خواهد بست بدون اینکه چیزی به شما برسد.

بخوانید!  چه افزونه هایی در پوشه mu-plugins وردپرس قرار می گیرد؟

وب سایت ها انواع گوناگونی دارند و طراحی وب سایت برای شما باید منطبق با نیازها و عملکرد سازمان شما صورت بگیرد این فرآیند کاملا تخصصی و نیازمند تجربه و مهارت است.

در واقع طراحی وب سایت خوب و کارآمدی که نیازهای مخاطب را برآورده سازد اصلا راحت نیست.

انتخاب مدل مناسب برنامه نویسی شبکه که به صورت دو طرفه سرویس دهنده/سرویس گیرنده در طراحی وب سایت بسیار مهم است.

برای اینکه سایت موفقی داشته باشید باید اطلاعت مناسبی در اختیار طراح وب سایت خود قراردهید.

نکات کلیدی در طراحی وب سایت

تمام طراحان وب سایت بر مبنای توان خود تلاش می کنند عملیات طراحی وب سایت را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند اما همانطور که می دانید طراحی وب سایت یکی از پیچیده ترین مراحل دیجیتال مارکتینگ است. از این رو اگر اطلاعات مناسبی در اختیار طراح سایت و متخصص دیجیتال مارکتینگ خود ارائه کنید جهت طراحی تصمیمات بهتری اتخاذ خواهند کرد.

شما باید از پیش بازار هدف خود را مشخص کرده باشید، محصول خود را بشناسید، مزیت های رقابتی محصول خود را تعیین کرده باشید ودر جلسات در اختیار طراح کمپین دیجیتال مارکتینگ خود بگذارید.

درغیراینصورت او برمبنای دانش شخصی و تجربیات خودش برنامه ریزی خواهد کرد که ممکن است با اهداف شما سازگار نباشد.

اگرچه اغلب طراحان وب سایت بر اصول کلی کار مسلط هستند اما تفاوت در همین تشخیص نیاز و اجرایی کردن یک ایده است. طراحی وب سایت خود نیاز سنجی ها را به خوبی پاسخ می دهد.

نتیجه گیری

عنصر کلیدی در طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت است که می بایست با دقت و حساسیت زیاد اجرایی شود در غیر اینصورت نمی توان انتظار داشت کمپین دیجیتال مارکتینگ شما به موفقیت چشمگیری در دستیابی به اهداف نایل آید.

بخوانید!  بررسی تخصصی مزایا و معایب و نحوه خرید قالب پورتو وردپرس

نوشته برای موفقیت کمپین دیجیتال مارکتینگ یک سایت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.